تحولات امنیتی سوریه/

از پایان آتش‌بس 48 در «الزبدانی»‌ تا هلاکت بیش از 100 تروریست «جبهه النصره» در درعا

عناصر تروریستی تکفیری سوریه امروز با شلیک ده‌ها موشک به دو شهرک شیعه‌نشین «کفریا و الفوعه» واقع در شمال ادلب سوریه آتش بس 48 در منطقه الزبدانی را به پایان رساندند.
کد خبر: ۵۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ - 29August 2015

از پایان آتش‌بس 48 در «الزبدانی»‌ تا هلاکت بیش از 100 تروریست «جبهه النصره» در درعا

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، آتش بس 48 ساعته روز پنجشنبه میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر مسلح که در منطقه الزبدانی آغاز شده بود، بدون اینکه ارتش و گروههای تروریستی به توافقی دست یابند، با شلیک دهها موشک به دو شهرک شیعهنشین «کفریا و الفوعه» واقع در شمال ادلب سوریه از سوی تروریستها به پایان رسید.

دبیرکل حزب همبستگی سوریه دو روز پیش اعلام کرده بود که آتش بس 48 ساعته بین ارتش سوریه و تروریستها برقرار میشود، تا دو طرف بتوانند مجروحان خود را منتقل کنند.

بر همین اساس درگیریها و حملات خمپارهای در شهر الزبدانی واقع در ریف دمشق و دو شهرک شیعهنشین الفوعه و کفریا در ریف ادلب از پنجشنبه متوقف شده بود که شبکه خبری المیادین گزارش داد: عناصر تروریستی تکفیری سوریه امروز دهها موشک به دو شهرک شیعهنشین «کفریا و الفوعه» شلیک کردند که در پی آن آتشبس نیز پایان یافت.

از سوی دیگر منابع نظامی سوریه گزارش دادند: جنگندههای نیروی هوایی سوریه تجمع تروریستهای «جبهه النصره» در منطقه «داعل» در حومه درعا را هدف قرار دادند که در پی آن بیش از 100 تروریست به هلاکت رسیدند.

همچنین منابع نظامی خبر دادند که ارتش سوریه حمله تروریستهای جبهه النصره به فرودگاه «ابوالضهور» را خنثی کرده و تعداد زیادی از تروریستهای آلنصره  را به هلاکت رساند.

از ریف حلب هم یک منبع نظامی گزارش داد که نیروی هوایی ارتش سوریه تعداد زیادی از ماشینهای تروریستها را در اطراف حومه حلب منهدم کرد.

 یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گفت: نیروهای هوایی ارتش سوریه تعداد زیادی از خودروهای وابسته به تروریستها را در اطراف دانشکده نیروی هوایی در ریف حلب نابود کرده و سرنشینان آنان را به هلاکت رساندند.

همچنین نیروهای هوایی ارتش سوریه تعدادی از خودروهای وابسته به گروهک تروریستی «داعش» را در اطراف دانشکده نیروی هوایی در شرق ریف حلب نیز نابود کرده و تعدادی از تروریستهای داعشی را به هلاکت رساند.

در ریف حمص نیز یک منبع نظامی گزارش داد: یگانهایی از ارتش و نیروهای مسلح تعدادی از تروریستهای گروهک «داعش» را در شرق «قریتین» و شرق منطقه «حقل جزل» و شهر «تدمر» به هلاکت رساندند.

همچنین طی عملیات ارتش علیه مخفیگاههای گروههای تروریستی، تعدادی از مخفیگاهها را نابود کرد و تعدادی از تروریست ها را در منطقه «خربة الناقوس» و«تل واسط» در ریف حماه به هلاکت رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار