گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛

تداوم تجاوزات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن/ ورود نظامیان عربستان به استان «صعده» کذب محض است

عضو شورای سیاسی انصار الله یمن در واکنش به ادعای احمد عسیری سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن مبنی بر اینکه نظامیان عربستان بر منطقه «العطیفین» و «جبل الهشیم» استان صعده یمن مسلط شده اند، گفت: ورود نظامیان عربستان به استان صعده کذب محض است.
کد خبر: ۵۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ - 29August 2015

تداوم تجاوزات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن/ ورود نظامیان عربستان به استان «صعده» کذب محض است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری المیادین، در حمله دیروز(جمعه) جنگندههای عربستان سعودی به مناطق مختلف سه استان «اب»، «صعده» و «حجه» یمن، 24 نفر از مردم بی گناه یمن به شهادت و بیش از 15 نفر نیز زخمی شدند.

 در همین راستا شبکه خبری المسیره نیز گزارش داد: 2 نفر در حمله جنگندههای متجاوزان سعودی آمریکایی به یک دستگاه کامیون حامل آرد در منطقه «ذی ناعم» استان البیضاء سه تن از شهروندان یمنی شهید و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این شبکه افزود: جنگندههای عربستان سعودی منطقه «مکیراس» که بین استانهای أبین و البیضا واقع شده است، را نیز هدف چند حمله هوایی قرار دادند.

همچنین جنگندههای سعودی مناطق مختلف «الزور» و «الجفینه» در استان مأرب را نیز هدف چهار حمله هوایی قرار دادند.

از استان الجدیده نیز خبر میرسد که جنگندههای سعودی منازل مسکونی و اماکن تجاری در منطقه «کیلو 16» را بمباران کردند.

از سوی دیگر دیروز (جمعه) ارتش و کمیتههای مردمی یمن، در اقداماتی تلافی جویانه، مواضع نیروهای سعودی را در منطقه جیزان عربستان سعودی هدف قرار دادند که براثر این حملات، دو دستگاه تانک سعودی منهدم شد.

شبکه تلویزیونی المیادین هم گزارش داد که منابع یمنی از ناکامی حمله نیروهای عربستان سعودی برای پس گرفتن پایگاه «العمود» در استان جیزان این کشور و انهدام دو تانک این نیروها خبر دادند.

علی القحوم: ورود نظامیان عربستان به استان صعده کذب محض است

براساس این گزارش احمد عسیری سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن پیش تر اعلام کرده بود که نظامیان عربستان بر منطقه «العطیفین» و «جبل الهشیم» استان صعده یمن مسلط شده اند.

علی القحوم، عضو شورای سیاسی انصار الله یمن در این خصوص گفت: ادعای احمد عسیری مبنی بر موفقیت نیروهای متجاوز در ورود به استان صعده یمن صحت ندارد. پیشروی ارتش و کمیتههای مردمی یمن در نجران، جیزان و عسیر همچنان ادامه دارد و ورود نظامیان عربستان به استان صعده کذب محض است.

براساس برخی اخبار غیر رسمی، ارتش و کمیتههای مردمی شهر «الخوبه» عربستان را به کنترل خود در آوردند.

 ابراز نگرانی صلیب سرخ از حملات هوایی سعودی ها به «تعز»

گفتنی است؛ عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) از ششم فروردین سالجاری حملات گستردهای را علیه ملت مظلوم یمن آغاز کردهاست؛ نزدیک به پنج ماه است که این کشور تحت محاصره همه جانبه عربستان سعودی قرار گرفته که روند کمک رسانی به جنگ زدگان و نیازمندان یمنی با دشواری مواجه شدهاست.

بر همین اساس سرپرست دفتر صلیب سرخ جهانی در یمن طی بیانیهای از تشدید درگیریهای مسلحانه و حملات هوایی در استان تعز ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد: اوضاع بهداشتی در استان تعز بسیار وخیم است و به دلیل کمبود شدید دارو و نبود امکانات پزشکی، تعداد اندکی از بیمارستانها به مجروحان خدمات ارائه میدهند.

وی خاطرنشان کرد: کادر صلیب سرخ در توزیع کمکها و تجهیزات پزشکی به بیمارستانهای تعز با دشواریهایی روبهرو است.

 مسئولان سازمان ملل متحد نیز با اشاره به این که هم اکنون 21 استان از مجموع 22 استان کشوریمن در آتش جنگ وخونریزی می سوزد اعلام کردند که تاکنون بیش از 400 کودک یمنی در اثر این درگیری ها جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار