قهرمان مسابقات معلولان جهان در سال 2010:

بزرگترین افتخار دوران ورزشی‌ام تمرین در محضر رهبر معظم انقلاب بود

سید شهاب‌الدین بصام‌تبار گفت: سال 1373با چهل جانباز دیگر در حسینیه امام خمینی(ره) در محضر رهبر معظم انقلاب حدود یک ساعت ورزش کردیم. ایشان به من گفتند «ورزش یک دستی اجرا کردید، این ورزش را گسترش دهید و در آن نوآوری ایجاد کنید.»
کد خبر: ۵۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ - 28August 2015

بزرگترین افتخار دوران ورزشی‌ام تمرین در محضر رهبر معظم انقلاب بود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سید شهاب الدین بصامتبار جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی و قهرمان مسابقات معلولان جهان در سال 2010،  ضمن بیان خاطرهای از دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان در آسایشگاه در سال 1373 گفت: حضرت آقا در آن روز از نماز اول وقت برایمان گفتند و در همان روز از من در خصوص ازدواج پرسیدند و مرا برای این موضوع تشویق کردند.

وی افزود: بعد از چهار ماه از دفتر رهبری برای خواندن خطبه عقد وقت کردم و ایشان به شوخی به من گفتند: «من گفتم ازدواج کن، شما چرا جدی گرفتی و به این سرعت دست به کار شدی؟!» چند سال بعد هم خود ایشان در گوش دخترم اذان و اقامه را خواندند.

این جانباز دفاع مقدس با بیان خاطرهای از چگونگی روی آوردن به ورزش حرفهای پس از مجروحیتگفت: قبل از مجروحیت در محله مهرآباد به دلیل قد و قامت بلندم در رشته والیبال ورزش میکردم و در بسیاری از آموزشگاهها برای بازی انتخاب میشدم. اما پس از مجروحیت به دلیل اینکه ورزش باستانی را بلد بودم در آسایشگاه ثارالله شروع به ورزش کردم.

سال 64 در پادگان دوکوهه گود زورخانه کندیم

وی با بیان خاطرهای درباره احداث گود زورخانه در پادگان دوکوهه گفت: سال 64 به همراه استادم آقای «ابراهیم زینعلی» که مرشد بود و صدای خوشی داشت و در آن دوران ورزش زورخانهای انجام میداد با فرماندههان و شهید علی برخورداری مسئول آموزش تیپ سیدالشهدا(ع) صحبت کردیم و یک گود زورخانه در پادگان دوکوهه کندیم تا بچهها ورزش کنند. ستونهای زورخانه را زدیم و قرار بود سقف بزنیم اما بعد از عملیات علی برخوردرای به شهادت رسید و من هم مجروح شدم و آن زورخانه کامل نشد.

استقامت بدنی شهید موحد دانش مثالزدنی بود

قهرمان رشته کامپوند در سال 2010 در کشور چک همچنین با بیان خاطرهای از شهید علیرضا موحد دانش گفت: قبل از  عملیات والفجر2 حاج علی موحد برای بررسی منطقه عملیات فرماندههان را به منطقه برد و من در آن زمان فرمانده گروهان بودم. با اینکه یک دست داشت و از فرماندههان بود متواضعانه یکی از بچهها را فرستاد جلو تا در کنار راننده بنشیند و خودش کنار ما در پشت تویوتا ایستاد. خودرو با سرعت زیادی در پستی بلندیهای راه بالا و پایین میرفت و شهید موحد دانش علی رغم اینکه یک دست داشت در بین رزمندگان استوار ایستاده بود و من آنجا متوجه استقامت بدنی وی شدم.

شهید شاهحسینی اجازه عبور توپ از تور را نمیداد

رئیس اسبق انجمن ورزشهای باستانی فدراسیون جانبازان و معلولین با بیان خاطرهای از شهید حمید شاه حسینی و تخصص ورزشی او در رشته والیبال افزود: در ایام جنگ مسابقات جدی و رسمی در بین رزمندگان نداشتیم اما در منطقه عملیاتی غرب در پادگان ابوذر بچههای تیپ نبی اکرم(ص) از خطه کرمانشاه مستقر بودند و در استان خودشان برای رزمندهها مسابقات والیبال میگذاشتند. در مسابقهای که در قروه برگزار شد، کرمانشاهیها «شهید حمید شاهحسینی» که والیبالسیت حرفهای و بچه نیاوران بود را با خود به مسابقات بردند، حمید وقتی جا عوض میکرد هیچ کس توپ را از تور نمیتوانست عبور دهد.

گفتنی است سیدشهاب الدین بسطام تبار در سن 21 سالگی در عملیات والفجر 8 در منطقه جزیره امالرصاص به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. وی در سال 1390 در مسابقات آسیایی تاجیکستان ورزش زور خانهای در میل به مقام اول و در کباده به مقام دوم رسید و در مسابقات جهانی چک سال 2010 در تیراندازی با کمان به مقام سوم دست پیدا کرد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار