سردار فدوی عنوان کرد

انهدام ناو یک میلیارد دلاری آمریکا با موشک 7هزار تومانی/ اعلام موقعیت ناوهای آمریکایی به زبان فارسی در خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سال 66 در جریان جنگ تحمیلی، یک فروند ناو آمریکا که یک میلیارد دلار ارزش داشت را با موشک هفت هزار تومانی مورد اصابت قرار دادیم.
کد خبر: ۵۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ - 26August 2015

انهدام ناو یک میلیارد دلاری آمریکا با موشک 7هزار تومانی/ اعلام موقعیت ناوهای آمریکایی به زبان فارسی در خلیج فارس

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، صبح امروز در  افتتاحیه دوره خط امام(ره) مسئولین سیاسی بسیج دانشجویی که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: عموم ماهیت درگیریهای جهان بر سر منافع مادی و دنیوی است؛ مانند دو جنگی که آمریکا علیه رژیم بعث عراق انجام داد و این نظام را ساقط کرد.

وی افزود: مبارزه استکبار با انقلاب اسلامی هیچگاه تعطیل نمیشود؛ بلکه هر روز ابعاد کاملتری به خود میگیرد.

فرمانده ندسا ادامه داد: کشورمان 37 سال بر مبنای انقلاب اسلامی بوده و توانسته طرف مقابل را مورد هجمه قرار دهد، و در این هجمه هم موفق شود؛ اما اگر این موضوع تغییر یابد، دشمنان خاک کشور ما را به توبره میکشند.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: ایران در هشت سال جنگ، 19.8 میلیارد دلار خرج کرد، و اگر جنگ تا قبل از عملیات والفجر8 ادامه مییافت، به نفع کشورهای مستکبر بود؛ چون جنگ غالب و مغلوب نداشت.

وی درباره نحوه ورود نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس گفت: بعد از عملیات والفجر 8 بنا به تدبیری که صورت گرفت نیروی دریایی سپاه وارد خلیج فارس شد، و این در حالی بود که تا پیش از آن قرارگاه نوح همانند سایر قرارگاههای سپاه در مناطق غربی مشغول دفاع از کشور بود؛ اما زمانی که ایران طی دو عملیات والفجر 8 و کربلای 5 صحنه معادلات غربیها در جنگ را به هم ریخت و مشخص شد این جنگ غالب و مغلوبی دارد که طی آن ایران میتواند در صحنه نبرد پیروز شود، آمریکاییها تصمیم گرفتند مستقیما در خلیج فارس حضور یابند تا بدین وسیله مانع پیروزی ما شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: برای این کار آمریکاییها دو راهبرد را اتخاذ کردند؛ نخست اینکه دست عراق را برای هدف قرار دادن تأسیسات اقتصادی و زیربنایی و حتی اخلال در روند صادرات نفتی و غیر نفتی کشورمان باز گذاشتند و دیگر اینکه با حمله به تأسیسات نفتی ما راهکار خود را دنبال میکردند؛ در این شرایط که صادرات نفت ما با نصف قیمت یعنی 40 دلار انجام میشد قرارگاه نوح از شلمچه به خلیج فارس منتقل شد.

سردار فدوی درباره تجهیزات ندسا در آن مقطع زمانی عنوان کرد: زمانی که در خلیج فارس حضور یافتیم نیروی دریایی سپاه به جز چند شناور 8 متری با نام «عاشورا» چیز دیگری نداشت؛ اما با وجود کمبود تجهیزات، بنا به تکلیف میبایست در خلیج فارس حضور مییافتیم.

* انهدام ناو یک میلیارد دلاری آمریکا با موشک 7هزار تومانی

وی یادآور شد: از زمان حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس تا پایان جنگ تحمیلی تعداد 139 عملیات توسط این نیرو انجام شد؛ که 17 عملیات آن موشکی بود، و در این مدت یک ناو یک میلیارد دلاری و بالگردهای آمریکا را منهدم کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: سال 66 در جریان جنگ تحمیلی، یک فروند ناو آمریکا که یک میلیارد دلار ارزش داشت را با موشک هفت هزار تومانی مورد اصابت قرار دادیم.

دریادار فدوی با اشاره به هزینه ساخت و تعمیر ناوهای هواپیمابر آمریکا گفت: هزینه ساخت یک ناو هواپیمابر آمریکایی 13 میلیارد دلار و هزینه نگهداری آن سالانه 2 میلیارد دلار است؛ که این معادل صد در صد بودجه دفاعی یک سال کشور ما است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توقیف یک کشتی تحت پرچم جزایر مارشال توسط سپاه اشاره و تصریح کرد: بر اساس حکم دادگاه بندر لنگه، یک فروند کشتی تجاری تحت مالکیت آمریکا را در خلیج فارس که توسط یک ناو آمریکایی و یک هواپیمای نظامی آنها پشتیبانی میشد توسط چهار فروند شناور نیروی دریایی سپاه توقیف کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: توقیف شناور آمریکایی آن هم بر اساس حکم دادگاه یک شهرستان برای نخستین بار در جهان و توسط ایران صورت گرفت، و از زمان ابلاغ حکم توقیف تا اجرای آن 20 ساعت طول کشید؛ که این نشان میدهد ما از حرکت هر شناوری در خلیج فارس آگاهیم.

سردار فدوی بیان کرد: آمریکاییها برای کنترل دنیا و همچنین جلوگیری از اِعمال کنترل بر خودشان به جز نفت و گاز منطقه خلیج فارس ابزار دیگری ندارند؛ لذا چنانچه این منبع تأمینکننده انرژی وجود نداشته باشد آمریکا و دیگر قدرتهای جهان به عصر حجر برمیگردند.

* اعلام موقعیت ناوهای آمریکایی به زبان فارسی در خلیج فارس

وی همچنین درباره هزینههای استخراج نفت در خلیج فارس و سایر مناطق ازجمله شمال اروپا و آمریکا اظهار داشت: به جز خلیج فارس استخراج نفت در سایر مناطق جهان بشکهای 144 دلار هزینه در بر دارد؛ در حالی که این هزینه در منطقه خلیج فارس زیر 10 دلار تمام میشود؛ به همین خاطر میبینیم که آمریکا از سال 65 تا سال 91 ، 327 ناو به خلیج فارس اعزام کرده، و از 9 ناو هواپیمابری که دارد، پنج فروند آن را به خلیج فارس آورده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: از عید امسال به نیروهایمان در خلیج فارس اعلام کردیم که هر شناور آمریکایی برای تردد در خلیج فارس باید موقعیت خود را به زبان فارسی اعلام کند؛ به همین خاطر اکنون در ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس یک فرد فارسی زبان وجود دارد؛ ما فارسی با آنها صحبت میکنیم و آمریکاییها هم به فارسی پاسخ میدهند.

دریادار فدوی در ادامه درباره اینکه دولتها نمیتوانند در مبانی و استراتژیهای کلان نظام وارد شوند، اظهار داشت: سیاستهای کلان نظام مربوط به یک دولت یا دو دولت نیست؛ دولتهایی که حداکثر هشت سال فعالیت دارند؛ اما متاسفانه زمانی که دولتها تشکیل میشوند در این بخش ورود پیدا میکنند و این اشتباهی است که مجلس باید نسبت به آن حساسیت نشان دهد.

وی در خصوص مذاکرات و تبعات رد توافق (برجام) توسط کنگره آمریکا نیز گفت: مقامات آمریکایی ادعا کرده اند که اگر برجام در کنگره آمریکا رد شود ناوهای آمریکایی در خلیج فارس توسط قایقهای سپاه منهدم میشوند و علاوه بر این اسرائیل نیز نابود میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار