آرزوی زیارت امام رضا(ع) پس از شهادتش برآورده شد

لحظات پایانی حیاتش در بیمارستان به خانواده‌اش می‌گوید: «من آرزو داشتم بعد از عملیات والفجر ۸ به پابوس امام رضا(ع) بروم ولی فکر می‌کنم دیگر این توفیق نصیبم نخواهد شد. از اینکه نمی‌تونم برای بار آخر حرم امام رضا(ع) را زیارت کنم، افسوس می‌خورم.» و لحظاتى بعد به شهادت مى‌رسد.
کد خبر: ۵۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ - 25August 2015

آرزوی زیارت امام رضا(ع) پس از شهادتش برآورده شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، محمدرضا عاشور در سن 17 سالگی برای نخستین بار به میدان نبرد حق علیه باطل شتافت و آخرین اعزام او به منطقه عملیاتی والفجر 8 در فاو بود.

***

محمدرضا پس از مجروحیت در عملیات به بیمارستان اصفهان منتقل شد. او لحظات پایانی حیاتش در بیمارستان به خانوادهاش میگوید: «من آرزو داشتم بعد از عملیات والفجر ۸ به پابوس امام رضا(ع) بروم ولی فکر میکنم دیگر این توفیق نصیبم نخواهد شد. از اینکه نمیتونم برای بار آخر حرم امام رضا(ع)  را زیارت کنم، افسوس میخورم.» و لحظاتى بعد به شهادت مىرسد.

حسن بلوچی همرزم شهید روایت میکند: برادرشهید او را در تابوت میگذارد و روی آن پارچهای میکشد و مینویسد «شهید محمدرضا عاشور اعزامی از گرمسار». پیکر مطهر شهید، همراه با دیگر شهدا به معراج شهدای تهران منتقل شد تا هر یک به شهر خود فرستاده شود. خانواده شهید عاشور نیز برای مهیا کردن مقدمات تشییع پیکر به تهران و سپس گرمسار رفتند.

در معراج تهران، پس از غسل و کفن بنا به دلایل نامعلومی، پارچه ی روی تابوت شهید عاشور با پارچه ی روی تابوت شهیدی از شهدای مشهد عوض شد و پیکر پاک محمدرضا عاشور به جای گرمسار به مشهد برده شد. غسل و کفن کرده و در حرم امام رضا (ع) طواف میدهند.امام رضا (علیه السلام) عاشور را طلبیده بود. او به آرزوی خود نائل آمده و زائر قبر مطهر ثامن الائمه علیه السلام شد.

وی افزود: هنگامی که خانواده شهید برای آخرین دیدار به سراغ پیکر شهیدشان میروند متوجه میشوند، پیکر شهید آنها نیست. پس از هماهنگیهای صورت گرفته هر دو خانواده، شهید خودشان را تحویل گرفته و به خاک می سپارند.

او را برای طواف به حرم امام رضا علیه السلام بردند. پس از اینکه او در حرم طواف داده شد، خانوادهی شهید خواستند برای آخرین بار چهرهی نورانی شهید خود را ببینند که با شهید دیگری مواجه شدند. البته پس از اقدامات لازم از طرف هر دو خانواده، جا به جایی  دو شهید صورت گرفت و هر دو خانواده ها شهید خود را تحویل گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار