اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از رونمایی موشک نقطه‌زن «فاتح 313» تا بازگشت جت رنجر به ناوگان هوانیروز

افتتاح خط تولید موشک کروز نصر هواپایه، برگزاری رزمایش موشکی ارتش در سال جاری، بازگشت جت رنجر به ناوگان هوانیروز کشور، تولید خودروهای برقی در وزارت دفاع، رونمایی موشک نقطه‌زن «فاتح 313»،...
کد خبر: ۵۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 28August 2015

از رونمایی موشک نقطه‌زن «فاتح 313» تا بازگشت جت رنجر به ناوگان هوانیروز

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

موشک نقطهزن «فاتح 313» رونمایی شد + عکس و مشخصات
جدیدترین موشک نقطهزن ایرانی (فاتح 313) همزمان با روز صنعت دفاعی و با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

تصاویر لحظه پرتاب موشک فاتح 313
«فاتح 313» جدیدترین موشک نقطهزن ایرانی همزمان با روز صنعت دفاعی رونمایی شد.

فتح قلههای موشکی با «فاتح 313»/ تفاوت نقطهزن جدید با «شهاب 2»
متخصصان توانمند صنایع دفاعی کشورمان با طراحی و تولید موشک نقطهزن «فاتح 313» نشان دادند که بهمنظور انجام دفاعی مقتدرانه در برابر تهدیدات دشمنان، گامهای بلندی را برای فتح قلههای موشکی برمیدارند.

قراردادهای محدودکننده قدرت دفاعی کشور مورد پذیرش نیست
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر قرادادی که بخواهد جلوی حمایت ما از مستضعفین را بگیرد و باعث محدود شدن قدرت دفاعی ما شود، مورد پذیرش نخواهد بود.

«مرگ بر آمریکا» ریشه در هویت انقلابی و اصول دینی ما دارد
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش گفت: حافظه تاریخی ملت ایران مملو از جنایات ظالمانه آمریکا است، و شعار «مرگ بر آمریکا» ریشه در هویت انقلابی و اصول دینی ما دارد.

بهترین وضعیت را برای دفاع از کشور داریم
وزیر دفاع گفت: امروز ما در حوزه تجهیزات و سازمان در بالاترین سطح هستیم، و بهترین وضعیت را برای دفاع از کشور و استقلال سیاسی داریم.

شعار "مرگ بر آمریکا" در ایران یک شبه ایجاد نشده که کسی بخواهد آن را حذف کند
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در یادداشتی تأکید کرد: فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل و... یکشبه ایجاد نشده؛ که با حرف این و آن، از گفتمان سیاسی ملتهای زخمخورده از امپریالیسم و استکبار و رژیمهای سلطه کنار گذاشته شود.

دشمن را غافلگیر خواهیم کرد/ تولید خودروهای برقی در وزارت دفاع/ عملیاتی شدن باور 373 تا سال 95
وزیر دفاع گفت: اجرایی شدن سامانه «باور373» خواست ملت ما است و ما از این سامانه در کنار سامانه S300 در تأمین امنیت بهتر آسمان کشور، بهره لازم را خواهیم برد.

برگزاری رزمایش موشکی ارتش در سال جاری/ افزایش برد، دقت و شعاع تخریبی موشکهای نزاجا
فرمانده نیروی زمینی ارتش از تست موشکهای جدید این نیرو در رزمایش موشکی نزاجا که بنا به تصویب ستادکل نیروهای مسلح در پایان سال جاری برگزار میشود، خبر داد.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اوایل سال 2012 از پدیده داعش کاملاً مطلع بود
جانشین وزیر دفاع گفت: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اوایل سال 2012 از پدیده داعش کاملاً مطلع بود، و از آنان بهعنوان یک ابزار برای اهداف امنیتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

تفکیک پدافند هوایی از نهاجا باعث ارتقاء توان دفاعی کشور شد
معاون هماهنگکننده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) گفت: تفکیک پدافند هوایی از نهاجا باعث ارتقاء توان دفاعی کشور در ابعاد مختلف حوزه دفاع هوایی و توسعه پوشش پدافند هوایی در سطح کشور شد.

نمایندگان مجلس از پیشرفتهای صنعت دفاعی و صنایع موشکی کشور حمایت کردند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) طی بیانیهای از پیشرفتهای صنعت دفاعی و صنایع موشکی کشورمان حمایت کردند.

میتوانیم در مواقع ضروری 1000 گردان بسیجی را به سرعت جابجا کنیم
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: چنانچه در مواقع ضروری بخواهیم هزار گردان نیرو را جابجا کنیم بر خلاف روزهای اول جنگ تحمیلی که این کار چند روز طول میکشید، اکنون میتوانیم به سرعت این جابجایی را انجام دهیم.

عملیات دستگیری ریگی بدون حضور نیروی هوایی ارتش غیر ممکن بود
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروی هوایی ارتش مایه افتخار، اطمینان، آرامش و مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، و بیتردید عملیات دستگیری ریگی بدون حضور این نیرو غیر ممکن بود.

آمادگی ارتش برای پاسخگویی سریع به هرگونه تحرکی علیه کشور
فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی لازم برای پاسخگویی سریع به هرگونه تحرک نابجا علیه کشورمان را داریم.

بازگشت جت رنجر به ناوگان هوانیروز کشور
یک فروند بالگرد 206 (جت رنجر) با گذراندن مراحل تعمیراتی پس از گذشت سه سال توسط پرسنل فنی پایگاه هوانیروز کرمانشاه آماده پرواز شد.

خط تولید موشک کروز نصر هواپایه افتتاح شد + تصاویر
خط تولید موشک کروز نصر هواپایه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سازمان هوافضای وزارت دفاع به بهرهبرداری رسید.

بکارگیری موشک کروز نصر هواپایه در هواپیماهای بدون سرنشین
وزیر دفاع، بکارگیری موشک کروز نصر هواپایه در هواپیماهای بدون سرنشین را از برنامههای وزارت دفاع برشمرد و گفت: امیدواریم با همت متخصصان زبده سازمان صنایع هوافضا این طرح بهزودی عملیاتی شود.

انهدام ناو یک میلیارد دلاری آمریکا با موشک 7هزار تومانی/ اعلام موقعیت ناوهای آمریکایی به زبان فارسی در خلیج فارس
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سال 66 در جریان جنگ تحمیلی، یک فروند ناو آمریکا که یک میلیارد دلار ارزش داشت را با موشک هفت هزار تومانی مورد اصابت قرار دادیم.

برگزاری دو رزمایش گسترده سپاه تا پایان امسال/ عملیاتی شدن شناور 80 ناتی تا پایان برنامه پنجم توسعه
فرمانده نیروی دریایی سپاه از برگزاری دو رزمایش گسترده توسط سپاه تا پایان امسال و همچنین امکان اجرای رزمایش مشترک با ارتش خبر داد.

درگیر یک جنگ فراگیر هستیم/ روابط عمومی سپاه پاسداران تنها مرجع اعلام مواضع سپاه است
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سپاه در معرض قویترین هجمههای روانی و رسانهای دشمنان قرار گرفته است، گفت: در این عرصه میبایست با برنامهریزی مدون و عمل جهادی بکوشیم تا بخشی از تبلیغات سوء دشمنان را مرتفع سازیم.

ایران توانایی کنترل صادرات انرژی از خلیج فارس را دارد/احداث کانال برای کم اثر کردن تنگه هرمز شعار است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه روزانه 17 تا 20 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز خارج می شود، گفت: ایران توانایی کنترل صدور انرژی از خلیج فارس را دارد.

آمریکا باید بداند مردان دفاع مقدس دستهایشان همچنان روی ماشه است
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در یادداشتی تأکید کرد: طی سالهای اخیر، آمریکا در لبنان، غزه، عراق، سوریه، یمن و افغانستان حتی به اهداف سطحی حملات نظامی خود نرسیده است، حال معلوم نیست با کدام منطق، کشور بزرگ، جنگدیده و آزموده را به جنگ تهدید میکند! آمریکا باید بداند مردان دفاع مقدس دستهایشان همچنان روی ماشه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار