زهرا مصطفوی در مراسم بزرگداشت سه فرزند شهید رهبر شیعیان نیجریه:

شیخ زکزاکی با فدا کردن سه فرزند خویش مصداق آیات جهاد است

دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: حجت الاسلام زکزاکی مصداق آیات جهاد است، زیرا سه فرزند برومند خویش را در راه اسلام و دفاع از مظلومین، تقدیم خداوند کرده است.
کد خبر: ۵۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ - 25August 2015

شیخ زکزاکی با فدا کردن سه فرزند خویش مصداق آیات جهاد است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم بزرگداشت سه فرزند شهید حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه عصر دیروز به همت اتحادیه بین المللی سازمانهای غیر دولتی حامی حقوق ملت فلسطین برگزار شد.

این مراسم با حضور حسین شیخ الاسلام دبیر کل دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، فیروزه رجایی، فاطمه نواب صفوی، حسین رویوران و دیگر فعالین حوزه فلسطین برگزار شد.

زهرا مصطفوی دبیر کل اتحادیه بین المللی سازمانهای غیر دولتی مدافع حقوق ملت فلسطین، محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و دکتر ناصر سودانی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون شهادت سه فرزند رهبر شیعیان نیجریه پرداختند.

هر قطره خونی که در راه اسلام ریخته شود باعث احیای مقاومت خواهد شد

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به سخنرانی پر حرارت حجت الاسلام زکزاکی در لندن، لبنان، آفریقا و دیگر کشورها و اقدامات ظلم ستیزانهاش اظهار داشت: شیخ زکزاکی در احیا و برقراری عدالت چه در نیجریه و چه دیگر کشورهای جهان فعالیت داشته است و هرجایی که ندای ظلمی شنیده میشد، در برابر ظلم ایستاده است.

«میثم امرودی» با بیان اینکه این مراسم در حقیقت تجلیل از دو عنصر مقاومت و شهادت است، تجلیل از مقاومت در لبنان و سید حسن نصرالله، فلسطین، سوریه، عراق و هرجایی که در آن محل مقاومت برقرار است، گفت: راههایی که فلسطینیان امتحان کردهاند مذاکره، تمسک به نهادهای بین المللی و مدعیان حقوق بشر، تمسک به حکام عرب، توسل به ارتشهای کشورهای عربی بود که هیچکدام نتیجه نداد، ولی یک راه توانست آنها را نجات دهد و آن راه مقاومت بود که به پیروزی منتهی میشود.

وی در مورد عنصر دوم که مقام شهادت است، گفت: این مراسم برای تجلیل از مقام شهادت است و ابراهیم زکزاکی در سال گذشته شاهد شهادت سه فرزند برومند خود بود.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: فرزندان زکزاکی کسانی بودند که در زمان حیاتشان از همراهان و یاوران  پدرشان در حوزه مقاومت به شمار میرفتند.

امرودی ادامه داد: حجت الاسلام زکزاکی هر سال فرمان امام خمینی(ره) در رابطه با برپا داشتن راهپیمایی و تظاهرات بزرگ روز قدس را برگزار میکرد و دشمن در همین حال تصور میکرد اگر فشار بیاورد و کسی را شهید کند میتواند مقابل این مقاومت بایستد، ولی آنها از این غافل بودند که شهادت باعث احیا و قدرت گرفتن مقاومت نه تنها در نیجریه بلکه در کل دنیا میشود.

وی با اشاره به آیه "وَ لَا تَقُولُواْ لِمَن یُقْتَلُ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتُ بَلْ أَحْیَاءٌ وَ لَکِن لَّا تَشْعُرُون" اظهار داشت: نه تنها شهید زنده است بلکه باعث زنده ماندن مقاومت نیز میشود و باید دانست که هر قطره خونی که در این راه ریخته شود باعث احیای مقاومت خواهد شد و ما را یک قدم دیگر به پیروزی نزدیک خواهد کرد.

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه نتیجه و نهایت این حرکت، محو استبداد، محو استکبار و محو صهیونیسم خواهد بود، گفت: ما نباید تصور کنیم که چراغ مقاومت تنها بواسطه حضور ما روشن است بلکه این شهدا هستند که چراغ مقاومت را روشن کردهاند و آن هرگز خاموش نخواهد شد و امروز اگر مقاومت فلسطین زنده است، اگر سید حسن نصرالله فریاد میزند و اگر شیخ ابراهیم زکزاکی نه تنها به عنوان چهرهای برای مردم نیجریه بلکه برای مردم دنیا به عنوان یک الگوی مقاومت مطرح شده است، اینها تنها به برکت شهدا است و شهدا هستند که باعث پیروزی خواهند شد.

شیخ زکزاکی مصداق آیه جهاد است

زهرا مصطفوی دبیرکل اتحادیه بینالمللی سازمانهای غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین گفت: مکتب شیعه در طول تاریخ دارای شخصیتهایی بوده است که علم و عمل را با هم پیوند زدهاند و هم در عرصه پرورش و هدایت مردم کوشش کردهاند و هم در عرصه مبارزه با انحراف و ظلم جهاد کردهاند و حجت الاسلام و المسلمین زکزاکی که من چندین سال است از نزدیک ایشان را میشناسم و به همکاری با ایشان مباهات میکنم، از این دست روحانیون است.

مصطفوی با اشاره به اینکه خدمات حجت الاسلام زکزاکی نه تنها به جهان تشیع بلکه حتی به اهل سنت در نیجریه بوده است، خاطرنشان کرد: ایشان هم مصداق روشن برای آیه نَفر است که پس از تحصیل، برای انذار قوم خود، به کشور خویش بازگشته و هزاران تن را به اسلام و تشیع دعوت کرد و در این کار موفق بود، و هم مصداق آیات جهاد است که بهترین وعدهها را به مجاهدان راه خدا که از جان و مال خود میگذرند داده است، زیرا ایشان سه فرزند برومند خویش را نیز در راه اسلام و دفاع از مظلومین، تقدیم خداوند کرده است.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری همواره مدافع ملتهای مستضعف جهان هستند و از حرکتهای ظلم ستیزانه و آزادی بخش در سراسر جهان حمایت میکنند، اظهار داشت: سرنوشت شیعیان و مردم نیجریه بسیار اهمیت دارد. کشتارها در نیجریه و مخصوصا جنایاتی که نسبت به زنان و کودکان انجام میشود در دید هر انسانی با فطرت پاک، غیر قابل تحمل است و بر اساس فرهنگ امام افتخار میکنیم دشمنان ما انسانهای جنایت کاری هستند که هرکسی میتواند حقانیت ما را به راحتی دریابد و از روی رفتارهای ناپسند آنان قضاوت کند.

دبیرکل اتحادیه بینالمللی سازمانهای غیردولتی مدافع حقوق ملت فلسطین تصریح کرد: امام میفرمودند که  آنان در هر عصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارتها و تلخیهایی متحمل شدهاند و همراه با تحمل اسارتها و تبعیدها زندانها و اذیت و آزارها و زخم زبانها شهدای گرانقدری را به پیشگاه حق تعالی تقدیم نمودهاند.

فرزند امام تاکید کرد: باید توجه کنیم مبارزه با دشمن آب و خاک، که فقط به دنبال سلطه گری و کشور گشایی است و همه مردم میدانند که متجاوز است و باید با آن مقابله کرد و دیگران نیز میدانند که در حال ظلم و کشورگشایی است، هیچوقت به سختی مبارزه با انحراف و دروغ آمیخته به جنایت نیست.

وی ادامه داد: امروز جنایات عظیم به نام اسلام و با شعار اسلام رخ می دهد و گروه هایی وحشیانه به مسلمانان و حتی غیر مسلمانان حمله میکنند و خود را وابسته به اسلام معرفی میکنند و هم مسلمانان را میشکند و هم چهره ای وحشیانه از اسلام را به دنیا معرفی میکنند.

زهرا مصطفوی در ادامه این نشست اظهار داشت: هم باید روشنگری کرد و هم باید مبارزه مسلحانه داشت؛ هم باید به مسلمانان گفت که تبلیغات داعش و بوکوحرام و گروه های تکفیری، دروغ است و اسلام چنان نیست، و هم باید به غیر مسلمانان فهماند که اینها اسلام را منحرف کرده اند و چهره اسلام را به جنایت آلوده کرده اند و هم باید عملا با آنها مبارزه کرد و اسلحه در دست گرفت و از مردم بیگناه و جان و مال آنها حفاظت کرد.

دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به اهمیت اخلاق معنوی و انسانی گفت:  بازگشت به جهان آراسته به اخلاق یک ضرورت برای جامعه بشری است و حجت الاسلام زکزاکی به پیروی از امامان و بزرگان دین برای ساختن جامعهای اسلامی متخلق به اخلاق شیعی تلاش کرده است.

فرزند امام در پایان گفت: در سال گذشته حرکت هوشیارانه مرجعیت در کشور عراق نشان داد روحانیت معزز میتوانند استوانهای محکم برای تودههای زیر پرچم ظلم باشند و تقویت علمایی همچون حجت الاسلام زکزاکی از واجبات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار