اختصاصی دفاع پرس/

بازگشت جت رنجر به ناوگان هوانیروز کشور

یک فروند بالگرد 206 (جت رنجر) با گذراندن مراحل تعمیراتی، توسط پرسنل فنی پایگاه هوانیروز کرمانشاه آماده پرواز شد.
کد خبر: ۵۱۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ - 25August 2015

بازگشت جت رنجر به ناوگان هوانیروز کشور

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، مهندسین فنی پایگاه هوانیروز کرمانشاه یک فروند بالگرد 206 (جت رنجر) را پس از ساعتها تلاش بی وقفه اورهال و به ناوگان هوانیروز کشور ملحق نمودند.

براساس این گزارش این بالگرد که از دوران دفاع مقدس و پس از آن عملیاتی بوده است، بعد از سه سال مراحل تعمیراتی را گذرانده و وارد ناوگان هوانیروز شده است.

**مختصات بالگرد AB 206 جت رنجر

بالگرد 206 نوعی بالگرد شناسایی تک موتوره ساخت کارخانه آلیستون است که موتور آن با 400 اسب بخار می تواند با 3200 پوند وزن پرواز کند.

این بالگرد در شرایط استاندارد با خدمه خود گنجایش 5 نفر را دارد و حداکثر سرعت آن بر سطح دریا 130 مایل معادل 234 کیلومتر در ساعت است.

مداومت عملیاتی بالگرد 206 نسبت به دیگر بالگردهای کلاس خود بیشتر بوده و قادر است با یک باک سوخت، سه ساعت پرواز مداوم را بر فراز آسمان داشته باشد.

براساس این گزارش حداکثر سقف پروازی این بالگرد در صورت مجهز بودن به کپسول اکسیژن 20 هزار پا است.


بالگرد 206

**ماموریتهای عملیاتی جت برنجر

این بالگرد دو نوع ماموریت تاکتیکی و لجستیکی را انجام میدهد که در بخش ماموریتهای تاکتیکی شناسایی، فرماندهی و کنترل و پست دیدبانی را شامل میشود.

یکی از مهمترین ماموریتهای بالگرد 206 هدایت گردان زرهی در رزم زمینی است؛ که طی این فرآیند فرمانده گردان زرهی با استفاده از این بالگرد وضعیت را برای نیروهای زمینی روشن و آنان را هدایت میکند.

این نوع بالگرد در مواردی چون تنظیم تیر توپخانه، کنترل و فرماندهی، ترابری سبک، پخش اوراق، شناسایی، و جنگ الکترونیک کاربرد عملیاتی داشته و در حوزه رزم هوایی نیز قبل از ورود بالگردهای هجومی یا همراه با آن وارد منطقه رزم شده و ضمن فیلمبرداری و عکسبرداری از صحنه عملیاتی، اطلاعات لازم را در دسترس یگان هوایی هوانیروز قرار میدهد.

سبک بودن و چالاکی این بالگرد باعث شده تا از قابلیت مانور هوایی برخوردار باشد، و کمتر در تیررس دشمن قرار گیرد.


بالگرد 206

**مسلح شدن بالگرد 206

در سالهای اخیر هوانیروز بالگرد 206 را که یک بالگرد با ماموریت شناسایی بود، مسلح کرده و از آن بهعنوان یک بالگرد رزمی نیز استفاده میکند. کاربرد این بالگرد در گذشته بهعنوان یک بالگرد کنترل فرماندهی بود که هنگامی که فرمانده منطقه برای شناسایی میرفت از این بالگرد استفاده میکرد. به گفته امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نزاجا با تلاش متخصصان داخلی، تجهیزات رزمی نیز بر روی این بالگرد نصب شده است؛ تا علاوه بر ماموریتهای شناسایی، بهصورت همزمان بتوان از این بالگرد در ماموریتهای رزمی نیز استفاده کرد.

** بهینهسازی قطعات در پایگاه هوانیروز کرمانشاه

پایگاه هوانیروز کرمانشاه یکی از پایگاههای مهم و عملیاتی کشور است؛ که از سال 54 راهاندازی شده و در حال حاضر پنج نوع بالگرد را در اختیار دارد، و تعمیرات رده سازمانی و میانی در این پایگاه انجام میگیرد.

بنا به گفته فرماندهان؛ این پایگاه در ارتقای سیستمهای ارتباطی و کنترل پرواز توفیقاتی قابل توجهی داشته است؛ که با توجه به ملاحظات امنیتی نمی توان به تشریح آن پرداخت.

همچنین این پایگاه در ساخت و بهینهسازی قطعات بالگردی به توانمندیهای قابل توجهی دست یافته است.

**پشتیبانی از قرارگاههای عملیاتی نیروی زمینی ارتش و سپاه در غرب کشور/ برگزاری رزمایش متحرک هوایی

پایگاه هوانیروز کرمانشاه مسئولیت پشتیبانی از قرارگاههای عملیاتی نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران را در منطقه غرب کشور از شمال تا جنوب عهدهدار است.

پایگاه هوانیروز کرمانشاه در سال 91 اولین رزمایش متحرک هوایی را در قالب جنگ ناهمتراز با هماهنگی تیپ 55 انجام داد؛ که این رزمایش با توجه به شرایط زمانی نقش موثری را در بازدارندگی و تدوام امنیت ایفا کرد.

قدرت این پایگاه به لحاظ توان رزمی مطلوب است، و به جهت استقرار در منطقه ویژه بیشترین بعد عملیاتی را در دوران دفاع مقدس داشته است.

این پایگاه در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی بسیاری از عملیاتها نقش موثر داشته است؛ که مهمترین آن عملیات بازیدراز است.

یکی از افتخارات بزرگ این پایگاه تقدیم دو شهید بزرگوار این نیرو شهیدان «کشوری» و «شیرودی» است.

**نقش جترنجر در دوران دفاع مقدس

جت رنجر که سال 47 وارد ناوگان هوانیروز کشور شده است، در دوران دفاع مقدس در کنار بالگردهای کبری عملیاتی شده و گزارشهای لازم را جهت انهدام عناصر رزمی دشمن به بالگردهای هجومی ارائه کرده است.


لحظه شلیک بالگرد کبری

 


بالگرد 206 در دوران دفاع مقدس

هوانیروز در دوران دفاع مقدس با ایفای 15 نقش مهم و اساسی در عملیات توانست با بیش از 400 هزار ساعت پرواز و 485 هزار سورتی پرواز تعداد 296 هزار و 263 رزمنده را هلیبرن و همچنین 265 هزار و 339 نفر از مجروحین را به بیمارستانها رسانده و بیش از 10 تن بار و تجهیزات و تدارکات را حمل و بیش از یکصد تن از انواع مختلف مهمات را مصرف کند.

*گزارش از مقداد کامکار

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
یاور گلدوز مطلق
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
2
سلام
خدا قوت
استفاده کردیم
اما بالگرد ملی چی شد؟
آنی که یک خورده شبیه کاموف 60 و یک خورده شبیه شاهین سیاه است؟
خواهش میکنم بیشتر در مورد بالگردها مطلب بگذارید.
اجرکم عندالله
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار