سردار بختیاری:

تفکیک پدافند هوایی از نهاجا باعث ارتقاء توان دفاعی کشور شد

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: تفکیک پدافند هوایی از نهاجا باعث ارتقاء توان دفاعی کشور در ابعاد مختلف حوزه دفاع هوایی و توسعه پوشش پدافند هوایی در سطح کشور شد.
کد خبر: ۵۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ - 23August 2015

تفکیک پدافند هوایی از نهاجا باعث ارتقاء توان دفاعی کشور شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار موسی بختیاری معاون هماهنگکننده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) در مراسم صبحگاه این قرارگاه ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی با فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در دهم شهریور سال 1387 گفت: فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی دستاوردهای بزرگی برای نیروهای مسلح و برکات زیادی برای مجموعه دفاع هوایی کشور و قرارگاه پدافند هوایی داشت.

وی اظهار داشت: پدافند هوایی در گذشته در ساختار نیروی هوایی قرار داشت؛ که پس از تدبیر مقام معظم رهبری بهعنوان قرارگاه پدافند هوایی بهصورت مستقل ماموریت خود را آغاز کرد. این تفکیک باعث ارتقاء توان دفاعی کشور در ابعاد مختلف حوزه دفاع هوایی مثل تقویت تجهیزات و امکانات، تقویت شبکه دیدهبانی، ارتقاء سامانههای حسگر و اطلاعات و شناسایی و توسعه پوشش پدافند هوایی در سطح کشور شد.

معاون هماهنگکننده قرارگاه پدافند هوایی افزود: قرارگاه پدافند هوایی در این سالها علاوه بر انجام ماموریتهای خود در دفاع از حریم هوایی کشور باید امور مربوط به تفکیک را هم به انجام میرساند، و همزمان ماموریت انجام رزمایشها، طرح ولایت و سایر اقدامات مربوط به پدافند هم پیگیری و اجرا میشد.

سردار بختیاری تصریح کرد: بحث تولید علم و توسعه پژوهش، طراحی و ساخت تجهیزات جدید و بهینهسازی سامانههای قدیم، راهاندازی مرکز مطالعات و تحقیقات قرارگاه پدافند هوایی، راهاندازی دانشگاه، تاسیس مرکز آموزش درجهداری اراک و ایجاد مرکز آموزشهای تخصصی و ارتقاء علمی این مرکز و تاسیس مرکز آموزش کارکنان وظیفه در سمنان و تعامل با دانشگاهها و صنایع کشور از نمونه اقدامات انجام شده قرارگاه پدافند هوایی در مدت کوتاه پس از تشکیل از سال 87 تاکنون است.

وی در پایان گفت: یکی از اقدامات ارزشمند قرارگاه پدافند هوایی افزایش سطح تعامل با سپاه و بهویژه نیروی هوافضای سپاه پاسداران است که نمونه آن افتتاح رادارهای برد بلند قدیر توسط فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها