سردار نقدی در همایش گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی:

قراردادهای محدودکننده قدرت دفاعی کشور مورد پذیرش نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر قرادادی که بخواهد جلوی حمایت ما از مستضعفین را بگیرد و باعث محدود شدن قدرت دفاعی ما شود، مورد پذیرش نخواهد بود.
کد خبر: ۵۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ - 22August 2015

قراردادهای محدودکننده قدرت دفاعی کشور مورد پذیرش نیست

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در همایش گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از مجلس و شورای عالی امنیت ملی میخواهیم «برجام» را با دقت بررسی کنند؛ زیرا هر قرادادی که بخواهد جلوی حمایت ما از مستضعفین را بگیرد مورد قبول نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر این هر قراردادی که باعث محدود شدن قدرت دفاعی ما شود، مورد پذیرش نخواهد بود؛ البته باید وحدت را نیز حفظ کنیم؛ چراکه وحدت خط قرمز ما است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مسئله هستهای بهانهای برای ایجاد اخلال و نفوذ در کشورمان، و در حقیقت بهانهای برای تحقق این دو هدف عمده استکبار است.

سردار نقدی افزود: اینکه روزی نیست که رئیس جمهور آمریکا درباره ایران صحبت نکند، به این دلیل است که انقلاب اسلامی در حال پیشرفت و تسخیر سنگرهای کلیدی استکبار است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج اضافه کرد: اینکه میخواهند اعتمادسازی کنند و بگویند بهبود وضعیت ایران و آسایش مردم در گرو ارتباط بهتر با 1+5 بوده و نیز پیشرفت جامعه در گرو آزادیهای فسادآور است، دو شاهراه اصلی نفوذ به لایههای جامعه هستند.

* سرمایهگذاری 700 هزار میلیارد تومانی در بخشهای تولیدی، با تحقق اقتصاد مقاومتی

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم 700 هزار میلیارد تومان پول نقد جامعه در بخشهای تولیدی سرمایهگذاری میشود، و به دنبال آن سرمایهگذاری خارجی هم میآید؛ حتی اگر با آنها مشکلاتی داشته باشیم.

سردارنقدی افزود: این در حالی است که تاکنون 15 هزار کارخانه دارای پروانه تولید در کشور تعطیل شدند، و این تعطیلیها به تنهایی حدود 50 میلیارد دلار سرمایه را شامل میشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: سال 1382 که اوج وادادگی سیاسی ما در مقابل کشورهای غربی بود، و حتی صنعت هستهای را کاملا تعطیل کردیم، سرمایهگذاری خارجی حدود 2 میلیارد دلار بود؛ در صورتی که ما نیاز به 200 میلیارد دلار سرمایهگذاری داشتیم.

* تفاوت صنعت دفاعی با صنعت خودروسازی کشور

وی با اشاره به توانمندی دفاعی کشورمان گفت: امروز صنعت دفاعی ما جزو پیشرفتهترین صنایع داخلی بوده و در ردیف برترین فناوریهای جهان قرار دارد؛ حال مسئولان بگویند چه میزان در صنعت خودروسازی و چه میزان در صنعت دفاعی سرمایهگذاری کردند؟

سردار نقدی اضافه کرد: صنعت خودروسازی کشور هنوز وابسته است؛ چون دروازههای کشور برای واردات باز بوده؛ اما در صنعت دفاعی به علت تحریم بودن توانستیم به خودکفایی برسیم.

* خامفروشی نفت یک سیاست اشتباه است

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج یادآور شد: در دو سال گذشته 40 میلیارد دلار بابت کاهش قیمت نفت ضرر کردیم؛ که این نشان میدهد تا وقتی وابسته به درآمدهای نفتی باشیم، از نفت بهعنوان حربه سیاسی استفاده میشود، باید همچنان شاهد این نوع ضررها باشیم.

وی تصریح کرد: اتکا به خامفروشی نفت، سیاستی اشتباه است؛ که متاسفانه برخیها به دنبال خامفروشی بیشتر نفت هستند؛ در حالی که اکنون با استفاده از درآمدهای حاصل از خامفروشی نفت، 800 هزار کالا را از خارج به کشور وارد میکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار