امیر موسوی خبر داد

نجات دو فروند کشتی خارجی توسط ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: در یکصد و هشتاد و هشتمین درگیری ناوگروه‌های این نیرو با دزدان دریایی، دو فروند کشتی تجاری خارجی از چنگ دزدان دریایی نجات یافتند.
کد خبر: ۵۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ - 20August 2015

نجات دو فروند کشتی خارجی توسط ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، امیر دریادار دوم سید محمود موسوی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت: ناوگروه سی و پنجم این نیرو توانست پس از درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری خارجی، با توجه به اینکه نزدیکترین یگان نظامی به این کشتی بود به موقع در محدوده حمله دزدان دریایی در خلیج عدن حاضر و با اجرای آتش پرحجم آنها را مجبور به فرار کند.

وی افزود: در ادامه و با گذشت چهار ساعت، دزدان دریایی که از حمله قبل چیزی عایدشان نشده بود بار دیگر قصد هجوم به یک کشتی تجاری خارجی با ملیتی دیگر را داشتند که باز هم با واکنش سریع ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دزدان دریایی در هر دو مرحله پس از ترک محدوده عملیات با حداکثر سرعت به سمت سواحل سومالی متواری شدند تصریح کرد: دزدان دریایی در مرحله اول با شش فروند قایق مجهز و در مرحله دوم با 12 فروند قایق به سمت کشتیهای تجاری هجوم آوردند که با حضور ناوگروه ارتش در محدوده دزدی دریایی هیچ آسیبی متوجه کشتیهای تجاری نشد.

امیر موسوی با اشاره به اینکه هر دو این درگیریها در خلیج عدن صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در طول مدت اعزام ناوگروههای نیروی دریایی ارتش این یکصد و هشتاد و هشتمین نبرد ناوگروهها با دزدان دریایی به سبب حمله دزدان به کشتیهای تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی بوده؛ که در تمامی آنها دزدان با شکست مواجه و متواری شدهاند.

وی در پایان اذعان داشت: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند کشتیهای مورد تعرض دزدان دریایی را تا محدوده ایمن اسکورت کرده و مسئولان این کشتیها طی تماسهای جداگانه از حضور و اقدام به موقع ناوگروه رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند.

گفتنی است، در هفته جاری این چهارمین حمله دزدان دریایی به کشتیهای ایرانی و خارجی است که ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه آنها را ناکام میگذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها