سردار سلامی:

امروز ایران به‌عنوان قدرت جهانی در ساختار هندسه قدرت پذیرفته شده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: قدرت ایران نامرئی است؛ اما وجود دارد و نمونه آن را در عراق می‌بینیم.
کد خبر: ۵۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ - 19August 2015

امروز ایران به‌عنوان قدرت جهانی در ساختار هندسه قدرت پذیرفته شده است

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس از مشهد، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، پیش از ظهر امروز در همایش «الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بینالمللی» اظهار داشت: امروز ایران بهعنوان قدرت جهانی در ساختار هندسه قدرت پذیرفته شده، و این یک واقعیت است.

وی در ادامه با اشاره به تلاشهای دشمنان برای ایجاد انحراف در جوانان کشورمان گفت: دشمن می خواهد دستگاه مختصات فکری جوانان را بسازد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ایران باعث شد که آمریکا به جای انبساط ژئوپلیتیک به انقباض ژئوپلیتیک تن در دهد.

سردار سلامی با بیان اینکه قدرت ایران نامرئی است؛ اما وجود دارد و نمونه آن را در عراق میبینیم، افزود: قدرت به شدت آن نیست، بلکه به میزان تأثیرگذاری آن شناخته میشود؛ مانند شکست اسرائیل در چهار جنگ با حزبالله لبنان.

وی تصریح کرد: قدرت نظامی آمریکا در برابر ایران اعتبار خود را از دست داده است؛ زیرا همه شوق خود را در این میبیند که در یکی از دهها موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران یعنی موضوع هستهای توانسته توافقی بکند.

این مقام ارشد نظامی اظهار داشت: آمریکا برای انجام مذاکره با ایران جراحیهای زیادی در مجموعه حکومت خود انجام داده و تغییرات زیادی ایجاد کرده است.

سردار سلامی سپس با اشاره به واقعه کودتای 28 مرداد گفت: ما در کودتای 28 مرداد مچاله، تحقیر و وابسته شدیم؛ اما امروز در حال شکست دادن سیاستهای منطقهای و جهانی آمریکا و متحدان آن در منطقه غرب آسیا و فرامنطقهای قرار داریم.

وی با تأکید بر اینکه تیزبینی، شجاعت و شکوه علوی رهبر معظم انقلاب ما را در انبوه امواج سهمگین فتنهها به سلامت عبور داده است، افزود: راهبرد و تمرکز همه قدرتهای مادی جهان در شکست دادن این انقلاب قرار دارد؛ زیرا ما به دنبال تمدنی هستیم که بر اساس آن نظام ارزشی در سیاره زمین برپا شود.

سلامی با اشاره به اینکه جوانان این کشور پیشرفتهای متعددی در حوزههایی مانند کشف رادارگریزها، صنایع موشکی و پالایشگاهی داشتهاند، افزود: تمام این دستاوردها در حالی بهدست آمده که در تحریم زندگی میکنیم؛ اما با این وجود میایستیم و قد خم نمیکنیم، و دشمن مأیوس هم هیچ راهی جز دیدن پیمودن این قلههای افتخار توسط جوانان ایرانی ندارد.

* همه راههای نفوذ دشمنان به داخل کشور را میبندیم

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه همه راههای نفوذ دشمنان به داخل کشور را میبندیم، گفت: اکنون سیمای ژئوپلیتیک منطقه و جهان تغییر یافته؛ زیرا ضلع جدیدی که همان اسلام باشد به این هندسه قدرت جهانی اضافه شده و این واقعیتی کاملا قابل رؤیت است.

وی در ادامه درباره تحولات منقطه اظهار داشت: به ترکیه نگاه کنید اگر به «پ ک ک» حمله کند یا حتی اقدامی علیه آن انجام ندهد در هر دو صورت به نفع ما میشود؛ ترکیه میخواست در مقابل ما قیافه یک قدرت منطقهای را به خود بگیرد؛ اما دامنه نفوذ آن به بیشتر از 10 کیلومتر آن هم در سوریه توسعه نیافت، و جنبش اخوان هم تمام شد.

سردار سلامی با ذکر نمونههایی از درماندگی آمریکا و متحدانش در مواجهه با تحولات منطقه غرب آسیا بیان کرد: ما امروز سرگردانی استراتژیک امریکا را در عراق، ترکیه، سوریه، و تحولات لبنان و یمن میبینیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا در فضای راهبردی مقابل کشورهای دست دوم و سوم ابتدا از الگوی جنگ و اعمال قدرت نظامی، و سپس از حرکت دیپلماتیک استفاده میکند؛ مانند آنچه در عراق زمان صدام، یوگسلاوی سابق و لیبی انجام داد؛ اما در مقابل ایران از استراتژی دیپلماسی به جای گزینه نظامی بهره میبَرد؛ چون ایران را قدرتی در طراز جهانی میبیند؛ به همین خاطر در مذاکرات هستهای همه قدرتهای جهان را همراه خود یدک میکشد تا به توافقی با ایران دست یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار