سردار دهقان:

نیازی به سلاح های نامتعارف و اتمی نداریم

وزیر دفاع با بیان اینکه در دکترین ما نگاه تهاجمی وجود ندارد، گفت: دفاع در کشورمان متکی بر مردم است و بر همین اساس نیازی به سلاح نامتعارف و اتمی نداریم.
کد خبر: ۵۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ - 17August 2015

نیازی به سلاح های نامتعارف و اتمی نداریم

به گزارش دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در اجلاس شورای هماهنگی حقوقی دستگاههای اجرایی که در وزارت دفاع برگزار شد، گفت: امروز نظام بینالملل جهانی در حال گزار است، و بعد از فروپاشی شوروی چیز جایگزینی بوجود نیامد.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه امروز در معرض تهدیدات متغیر هستیم، تصریح کرد: متخصصین ما باید این تهدیدات را شناسایی و خود را متناسب با آنها تجهیز کنند.

وی با بیان اینکه در دکترین ما نگاه تهاجمی وجود ندارد، افزود: ما باید با هدف دستیابی به پیروزی، خود را آماده مقابله با تهدیدات کنیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: نگاه ما مبتنی بر دفاع و بازدارندگی است؛ تا دشمنان جرئت اقدام نداشته باشند، و یا اگر اقدامی کردند، آنها را پشیمان کنیم؛ تا از تکرار یا ادامه آن منصرف شوند.

سردار دهقان برداشت دشمن از توانمندی دفاعی کشورمان را مهم دانست و افزود: ما یک اصل را در همه طرحریزیها مد نظر داریم، و آن این است که دفاع، متکی بر مردم است و بر همین اساس نیازی به سلاح نامتعارف و اتمی نداریم؛ ضمن اینکه رهبری معظم انقلاب نیز فتوا بر حرام بودن این تسلیحات دادهاند.

وی اظهار داشت: وزارت دفاع عضوی از دولت و از طرف دیگر بخشی مرتبط با نیروهای مسلح که ماموریت اصلی آن پشتیبانی از نیروهای مسلح است؛ تا قادر باشند ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وزیر دفاع تصریح کرد: نگاه ما این است که بتوانیم نیازهای نیروهای مسلح را بهخوبی در جغرافیای تهدید برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه باید اصل را بر قانون بگذاریم، گفت: به هیئت مدیرهها اعلام کردیم که باید یک عنصر مالی و یک عنصر حقوقی باشد تا مشکلی پیش نیاید. در قراردادهای داخلی و خارجی که کم نیستند نیز روی این موضوع تاکید کردیم.

سردار دهقان همچنین با مهم توصیف کردن کار تنقیح قوانین، آن را برداشتن بار سنگین بروکراسی و باز کردن گره از دست و پای مردم توصیف کرد و افزود: اگر قوانین برای مردم سادهسازی شود، جلوی دو فاجعه اداری یعنی رشوه و پارتیبازی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها