سردار نقدی:

ایران قدرت نظامی برتر منطقه است/ از تجهیزات دفاعی بومی پیشرفته برخورداریم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ایران اسلامی را قدرت نظامی برتر منطقه دانست و گفت: هیچ کشوری در منطقه و در جنگ احتمالی نمی‌تواند مقابل ایران ایستادگی کند.
کد خبر: ۵۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ - 17August 2015

ایران قدرت نظامی برتر منطقه است/ از تجهیزات دفاعی بومی پیشرفته برخورداریم

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس از مشهد، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، پیش از ظهر امروز در همایش «الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بینالمللی» و شانزدهمین همایش سالانه بسیج اساتید گفت: ایران قدرت نظامی اول منطقه است و هیچ کشوری در منطقه و در جنگ احتمالی نمیتواند مقابل ایران ایستادگی کند.

وی افزود: زمانی کارمند سفارت آمریکا وزرای کشورمان را تغییر میداد؛ اما بنا به اذعان خود آمریکاییها امروز بدون حضور ایران مشکلات منطقه حل نمیشود، و اکنون سیاست ایران در سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن حرف اول را میزند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حمایت بسیاری از کشورها از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی هشت ساله، و تجاربی که ایران در این جنگ به دست آورده است، تأکید کرد: اکنون نیروی دفاعی ما به نیرویی بازدارنده تبدیل شده است.

سردار نقدی ادامه داد: امروز از دل ترورهایی که در کشورمان صورت میگرفت، به چنان نیروی امنیتی دست یافتهایم که تروریستها را از درون هواپیمای خارجی عبوری از کشورمان شناسایی و دستگیر میکند، و اجازه فعالیت به گروههای تروریستی در کشور را نمیدهد.

وی بیان کرد: زمانی موشکباران علیه شهرهای ما صورت میگرفت؛ اما برای مقابله با اینگونه تهدیدات امروز قدرت موشکی ما به شدت افزایش یافته و پیشرفت کرده، و تمام این توفیقها به واسطه عقبنشینی نکردن، سازش نکردن، و ایستادگی در برابر تهدیدات بهدست آمده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، در ادامه با اشاره به روند سرمایهگذاریهای خارجی در کشور گفت: 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی که با بهدست گرفتن کاسه گدایی سیاسی ایجاد شد، در راهاندازی «هایپر استار» مصرف شده است؛ در حالی که ما فکر میکردیم این سرمایهگذاری در زمینه میکرو الکترونیک، فولاد و موتور خودرو انجام میشود.

سردار نقدی عنوان کرد: کسانی که در گذشته به واسطه فسادشان در شهرداری با آنها برخورد کردیم، اکنون حزب تشکیل دادهاند و با استفاده از شبکه رسانهای، «فساد در اقتصاد» را تدریس میکنند.

وی با بیان اینکه هر قدر هم سیاست خارجی را تغییر دهیم آمریکاییها از ایرانی، ایرانیتر نمیشوند، اظهار داشت: باید خود ایرانیها سرمایههای خود را وارد کارهای تولیدی کنند؛ زیرا اکنون 700 میلیارد تومان سرمایه ایرانی در خرید و فروش طلا، ارز، و دلالبازی هزینه میشود؛ البته سرمایه جایی میرود که قانون کار بتواند از کارگر و کارفرما حمایت کرده، و قوانین دستوپاگیر تولید را حذف کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضل کمآبی کشور عنوان کرد: برای حل مشکل کمآبی طرحی را به دولت ارائه کردیم؛ که نه در دولت قبلی و نه در دولت فعلی از آن حمایت نشد.

سردار نقدی ادامه داد: در حالی که برخی میگویند "جز آبگوشت بزباش چیز دیگری برای رقابت نداریم"، مناطق آزاد کشور به مناطقی جهت عیش و عشرت، فساد و واردات تبدیل شده است؛ این نشان میدهد شعار «مبارزه با فساد» فقط کارکرد سیاسی در انتخابات دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل تحریم مجبور شدیم در صنعت دفاعی به دانش داخلی متکی شویم؛ به همین خاطر امروز از زیر سطح تا فوق سطح دستاوردهای دفاعی کاملا بومی و پیشرفته را در اختیار داریم؛ بنابر این باید «اقتصاد عاریتی» را افشا کنیم، و در مقابل به معرفی فواید اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار