امیر نصیرزاده عنوان کرد

بارش 360هزار پوند بمب توسط جنگنده‌های نهاجا بر سر منافقین

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: نهاجا در عملیات مرصاد که در 5 مرداد 1367 و بعد از پذیرش قطعنامه رخ داد، با 120 سورتی پرواز و 360هزار پوند بمب طومار منافقین را در هم پیچید.
کد خبر: ۵۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ - 16August 2015

بارش 360هزار پوند بمب توسط جنگنده‌های نهاجا بر سر منافقین

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگکننده نیروی هوایی ارتش صبح امروز در مراسم صبحگاه ستاد این نیرو ضمن تبریک فرا رسیدن 26 مرداد ماه،  سالروز ورود آزادگان به میهن عزیزمان گفت: آزادگان، شهدای زندهای هستند که با صبر، استقامت و ولایتمداری خود برگهای زرینی را به تاریخ این مرز و بوم افزودند.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش به دلیل عملکرد مثبت و حضور موفقی که در عملیاتهای مهم دوران دفاع مقدس داشت، علاوه بر تقدیم شهدای والامقام، آزادگان سرافرازی را نیز به میهن تقدیم کرده است.

امیر نصیرزاده ادامه داد: آزادگان عزیز با رشادت و دلیری خود در دوران دفاع مقدس و با صبوری و استقامت بی بدیل در سالهای اسارت،  زیباترین تابلو ایثار و فداکاری را خلق کردند.

معاون هماهنگکننده نهاجا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: شهید سرلشکر خلبان حسین لشگری که سیدالاسرای ایران لقب گرفته است، نماد آزادگی و استقامت در بین همه آزادگان ایران اسلامی به شمار میرود.

وی بیان داشت: شهید لشگری 18 سال شکنجه زندانهای رژیم منحوس بعث را به قید و بندهای دنیوی ترجیح داد؛ تا بهانهای برای متجاوز خواندن ایران در جنگ بهدست دشمن ندهد.

امیر نصیرزاده گفت: نیروی هوایی ارتش بهوجود چنین آزادگانی افتخار میکند و تکریم و قدردانی از این بزرگواران را یکی از وظیفههای اصلی خود میداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: این نیرو ماهها قبل از آغاز رسمی جنگ تا بعد از پذیرش قطعنامه برای دفاع از کشور، حضوری مقتدرانه داشت و در عملیات مرصاد که در 5 مرداد 1367 و بعد از پذیرش قطعنامه رخ داد، با 120 سورتی پرواز و 360هزار پوند بمب طومار منافقین را در هم پیچید.

معاون هماهنگکننده نهاجا افزود: منافقین با تحریک ابرقدرتهای جهانی و صدام و با هدف اشغال 48 ساعته تهران در این عملیات که خودشان آن را «فروغ جاویدان» نامیده بودند وارد عمل شدند؛ غافل از اینکه،  ایستادگی مردمی، رشادتهای نیروهای مسلح و بهویژه نیروی هوایی ارتش، این عملیات را برای آنها به ننگ جاودانه بدل ساخت.

در پایان این مراسم، تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها