سردار جزایری:

نظام اسلامی سازش‌ نمی‌پذیرد/ دفاع از امت اسلامی جزء قانون اساسی ما است

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حفظ استقلال همه‌جانبه، حفظ تمامیت ارضی، و حفظ همه مسلمانان جزء قانون اساسی ما است؛ تمامیت ارضی گاهی حفظ تمامی مرزهای مملکت، و گاهی دفاع از امت اسلامی است.
کد خبر: ۵۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ - 16August 2015

نظام اسلامی سازش‌ نمی‌پذیرد/ دفاع از امت اسلامی جزء قانون اساسی ما است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، که در سیزدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش حضور یافته بود، طی سخنانی با بیان اینکه ایجاد، شکل گیری و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران به نام «الله» است و هیچ حکومتی در جهان مانند آن نیست، اظهار داشت: علت تمامی دشمنیهایی که علیه کشور ما می شود در همین کلمه (الله) خلاصه میشود.

وی افزود: فرهنگ انقلاب اسلامی ایران موجب شد که حرفهای جدید مطرح شود و لیبرالدموکراسی که گل سرسبد غرب و فرهنگ مادی بود را به چالش بکشد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دشمن و در رأس آن آمریکا فکر میکردند که میتوانند به سرعت جمهوری اسلامی را دچار خسارت و فروپاشی کنند؛ اما به حول قوه الهی، رزمندگان اسلام با فداکاری و با علم و جانفشانی نقشههای دشمن را نقش بر آب کردند.

سردار جزایری گفت: امروز ما با تهاجم فرهنگی گستردهای مواجهیم و نکته قابل ذکر این است که جنگ سخت با شلیک اولین گلوله خود را نشان میدهد؛ اما در جنگ نرم در بسیاری از موارد نفوذ صورت میگیرد، تصرف واقع میشود، تغییر و دگرگونی روی میدهد و سپس آثارش نمایان میشود؛ ما باید در این حوزه هم از خود دفاع کنیم و به تغییراتی که در واژهها شده توجه داشته باشیم. جنگ در زمانهای گذشته، جنگِ تجهیزات و نظامی و... بود؛ اما حالا تعاریف و تعابیر تغییر کردهاند. جنگی که به شدت در دنیا در حال انجام است، دیگر مربوط به حوزه نظامی نیست.

وی با اشاره به چند نمونه استراتژی دفاعی همهجانبه جمهوری اسلامی ایران گفت: حفظ استقلال همهجانبه، حفظ تمامیت ارضی، و حفظ همه مسلمانان جزء قانون اساسی ما است؛ «تمامیت ارضی» گاهی حفظ تمامی مرزهای مملکت، گاهی حفظ مغز و روح، و گاهی دفاع از امت اسلامی است. برای حضور در این عرصه باید قوی بود؛ با شعار نمیشود کار را پیش برد و زمینهها را فراهم آورد، و برای اینکار باید مجموعه تهدیداتی که بر ما وارد میشود را بشناسیم و به دفع همهجانبه آنها بپردازیم.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما باید بدانیم مدل مهندسی دشمن چگونه است و تاکتیکها و ابزارهایش چیست، عنوان کرد:  ما که نظامی هستیم اصلیترین وظیفه ما این است که تهدیدات دشمن را رصد کنیم، مساله دشمنشناسی یک اصل اساسی برای ما است. این یک مساله مربوط به تمامی حوزههاست. روند نظام مقدس جمهوری اسلامی این را نشان میدهد که این نظامی که به نام ائمه اطهار(ع)، با دست با کفایت امام(ره) و با خون شهیدان شکل گرفته به راه خود ادمه میدهد و سازش نمیپذیرد.

سردار جزایری در پایان گفت: حال که این لباس را پوشیدیم تصمیم بگیریم و با خداوند متعال عهدی ابدی ببندیم که در این راه از پای نمینشینیم و تمامی تلاشمان را خواهیم کرد. چه پیروز شویم و چه خدای ناکرده شکست بخوریم، مهم این است که در این عرصه وظیفه خود را که همان پاسداری از دین خدا در برابر دشمن است به انجام برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار