سردار ملکی خواستار شد

بسیج خبرنگاران مازندران جهت پوشش مراسم تشییع و تدفین 30 شهید غواص و خط شکن/شهید معلمی در روز ولادتش تشییع می‌شود

مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان مازندران گفت: خبرنگاران مازندران برای پوشش خبری مراسم تشییع شهدای غواص و خط شکن بسیج شوند تا این اتفاق بزرگ به نحو احسن و آنطور که شایسته و درخور این شهداست انعکاس داده شود.
کد خبر: ۵۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ - 04August 2015

بسیج خبرنگاران مازندران جهت پوشش مراسم تشییع و تدفین 30 شهید غواص و خط شکن/شهید معلمی در روز ولادتش تشییع می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان مازندران صبح امروز در نشست خبری ستاد استقبال و تشییع 30 شهید غواص و خط شکن این استان که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران برگزار شد در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه عملیات کربلای 4 در منطقه جنوب در ابوالخصیب عراق برگزار شد، گفت: سپاه در اجرای این عملیات اهداف بلندی داشت که موفق نبود اما بلافاصله بعد از 10-15 روز عملیات کربلای 5 انجام شد که در این عملیات موفق بودیم.

سردار ملکی به نقش لشکر 25 کربلا در این عملیات اشاره کرد و افزود:یک تیپ از لشکر 25 کربلا به همراه گردان های عاشورا،علی بن ابیطالب(ع)،یارسول(ص)،انصارالحسین(ع) در این عملیات حضور داشت.

سردار ملکی به 270 شهید تازه تفحص شده اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 175 شهید غواص و خط شکن بودند که در منطقه ابوفلوس پشت کارخانه پتروشیمی عراق بین جاده فاو البهار مورد تفحص قرار گرفتند و بقیه شهدا در منطقه عملیاتی زبیدات،مجنون،فاو و شرق و غرب دجله تفحص شدند.

*روایت سربندهایی که به دستان شهدای غواص بسته شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به نحوه شهادت غواصان اشاره کرد و ادامه داد:  رژیم بعث عراق بعد از به اسارت درآوردن 175 شهید غواص، آنها را با دستانی که با سربند، چفیه و کابل، سیم و طناب بسته شده بود در شهر ابوالخصیب گردانده و پس از آن در منطقه ابوفلوس کانال کنده و این غواصان عزیز ما را زنده زنده دفن کرد.

وی افزود: از تعداد 270 شهید غواص تفحص شده، 50 شهید غواص مازندرانی بوده که از این بین، 30 شهید سهم مازندران شد و 13 شهید دیگر سهم استان گلستان شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه تعداد 23 شهید گمنام و هفت شهید شناسایی شده در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در مازندران تشییع می شوند، اظهار کرد: همچنین 12 شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده جمیع لشکر 25 کربلا در استان گلستان تشیعع خواهند شد.

سردار ملکی ادامه داد: هفت شهید غواص مازندرانی در تهران خاکسپاری شدند.

وی یادآور شد: مازندران در عملیات کربلای چهار338 شهید تقدیم کرد که 40 شهید غواص و خط شکن بودند.

*حضور 150 غواص مازندرانی در عملیات کربلای 4

وی گفت: گردان های عاشورا با حضور 310غواص در این عملیات حضور داشتند که از این تعداد 150 غواص مازندرانی بودند.

 سردار ملکی تصریح کرد: پیکرهای شهیدان گرانقدر غواص شناسایی شده به نام های محمد صادق معلمی که 20 مرداد همزمان با سالروز ولادت خویش در ساری، شهیدان منصور مهدوی نیاکی و سید حسن فاطمی در آمل، شهید مسلم رسولی کناری در فریدونکنار، شهید غلامرضا اسدی در نوشهر، شهید سید رضا میرفاضلی در چالوس و شهید حسینعلی بالویی در بهشهر به خاک سپرده می شوند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد استقبال و تکریم شهدای غواص و خط شکن استان مازندران به فرماندهی سردار باقرزاده و جانشینی سردار بابایی فرمانده سپاه مازندران و دبیری مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس این استان، اظهار داشت: 5کمیته با عنوان های کمیته اجرایی، رسانه، فرهنگی، امنیت و خدمات عمومی در مرکز استان و سایر شهرستان ها تشکیل شده است.

*شهدای غواص 15 مرداد وارد مازندران می شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه پیکرهای پاک و مطهر 30 شهید غواص و خط شکن مازندرانی صبح 14مرداد ماه جاری از ستاد معراج شهدا در خیابان بهشت تهران  توسط نمایندگان سپاه کربلا،بنیاد شهید،اداره کل حفظ آثار و صدا و سیمای مرکز مازندران تحویل گرفته می شود و صبح 15مرداد از غربی ترین شهرستان مازندران(رامسر) مورد استقبال مازنی ها قرار می گیرند، گفت: این شهدای عزیز با عبور از هفت محور در این استان بردستان مردم ولایت مدار و شهید پرور مازندران تشییع می شوند.

سردار ملکی با بیان اینکه در تمامی محورها مسئولیت ستاد استقبال با فرماندار و فرماندهان سپاه و نواحی شهرستان های مذکور است، گفت: محور یکم 15 مرداد است که صبح شامل شهرستان های رامسر، شیرود، تنکابن و بعد از ظهر نشتارود، عباس آباد، سلمان شهر و کلارآباد مورداستقبال مردم و مسئولین قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه محور دوم در روز16مرداد است که صبح شامل شهرستان های چالوس، نوشهر و بعد ازظهر نور، رستم رود، ایزدشهر و محمودآباد می شود، گفت: شهدای غواص و خط شکن مازنی در این روز به دو قسمت تقسیم می شوند که دو کفی شامل 20شهید گرانقدر به سمت آمل و بابل حرکت می کنند و 17مرداد ماه در اختیار شهرستان های آمل و بابل قرار می گیرند.

سردار ملکی با بیان اینکه صبح 17مرداد این شهدا با عبور از محور چهارم شامل شهرهای فریدونکنار، بابلسر، بهنمیر بعد از ظهر در شهرهای سیمرغ و جویبار مورد استقبال مردم قرار می گیرند، افزود: همچنین روز18مرداد 10 شهید به مسئولیت فرمانده سپاه سوادکوه صبح در پل سفید و بعد از ظهر در شهرهای زیراب و شیرگاه مورد استقبال مردم قرار می گیرند.

وی ادامه داد: 20 شهید گرانقدر در صبح روز  18مرداد و ادامه محور ششم  در شهرستان های گلوگاه، خلیل شهر و بهشهر و بعد از ظهر نکا و میاندرود مورد استقبال قرار می گیرند.

 

سردار ملکی اظهار داشت: صبح روز 19مرداد 30شهید غواص و خط شکن تحویل ستاد استقبال شهرستان قائم شهر می شود و بعد از ظهر بدون برگزاری مراسم استقبال در مرکز استان جهت برگزاری مراسم استانی شب وداع با شهدا تحویل ستاد  استقبال و تکریم شهدای غواص و خط شکن در محل باغ موزه دفاع مقدس مازندران در ساری می شوند.

*مراسم وداع با شهدای غواص در باغ موزه دفاع مقدس مازندران

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا حضور 30-50هزار نفری مازنی ها را در مراسم وداع با این شهدای والامقام را داشته باشیم، گفت: این مراسم بعد اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار مقبره هشت شهید گمنام و یادمان عملیات والفجر8 باغ موزه دفاع مقدس مازندران در ساری برگزار و به صورت مستقیم از شبکه تبرستان و احتمالا از شبکه2یا3 سیما پخش خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه از دکتر رحیم پور ازغدی برای سخنرانی و رضا بذری مداح اهل بیت(ع) جهت ذکر مصائب و حضور در مراسم  شب وداع دعوت بعمل آمده است، اظهار داشت: مراسم تشییع این پیکرهای مطهر نیز سه شنبه 20 مرداد 1394 از ساعت  8و30دقیقه صبح همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از میدان شهدای ساری برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه از 23شهید گمنام غواص و خط شکن مازنی، 2شهید گمنام در حسنیه عاشقان کربلا ساری، 3شهید در میاندرود، 3شهید در بهشهر،2شهید در خلیل شهر، یک شهید در نکاء،2شهید در پل سفید، 2شهید در گنج افروز بابل،3شهید در محمودآباد،2شهید در ایزدشهر، 2شهید در عباس آباد و یک شهید در پادگان آموزشی شهید قاسمیان شیرگاه تشییع و به خاک سپرده می شوند، گفت: همچنین شهدای احراز هویت شده نیز در ساری، آمل، فریدونکنار، نوشهر و چالوس و گرجی محله بهشهر به خاک سپرده می شوند.

سردار ملکی با بیان اینکه هفت شهید غواص و خط شکن احراز هویت شده، شش نفر بسیجی و یک نفر پاسدار بوده اند، خاطرنشان کرد: شهید سیدرضا میرفاضلی از شهرستان چالوس پاسداربوده و یک فرزند پس به نام یاسر از این شهید والامقام به یادگار مانده است.

*پخش ویژه برنامه زنده شهدای غواص و خط شکن از شبکه تبرستان

وی از پخش برنامه زنده تلویزیونی ویژه شهدای غواص و خط شکن در این استان خبر داد و گفت: امشب(14مرداد) از ساعت18-19سردار باقرزاده که در مراحل تفحص این شهدای والامقام در مناطق زبیدات، مجنون، فاو و شرق و غرب دجله حضور داشت به همراه مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان مازندران از شبکه سیمای تبرستان مهمان خانه های مردم ولایت مدار و شهید پرور دیار علویان هستند.

سردار ملکی در پایان خبرنگاران را افسران جنگ نرم دانست و خواستار شد: خبرنگاران مازندران برای پوشش خبری مراسم تشییع شهدای غواص و خط شکن بسیج شوند تا این اتفاق بزرگ به نحو احسن و آنطور که شایسته و درخور این شهداست انعکاس داده شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار