گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن/

رونمایی از سامانه جدید موشکی «الصرخه 3»/ ارتش یمن با شلیک 45 موشک مواضع نظامی عربستان را هدف قرار داد

ارتش یمن از سامانه جدید موشکی خود موسوم به «الصرخه 3» با قدرت تخریب بالا و برد ۱۵ کیلومتر پرده برداشت.
کد خبر: ۵۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ - 04August 2015

رونمایی از سامانه جدید موشکی «الصرخه 3»/ ارتش یمن با شلیک 45 موشک مواضع نظامی عربستان را هدف قرار داد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین سالجاری حملات گستردهای را علیه یمن آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد و امروز وارد یکصدوسی و دومین روز میشود.

بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی نهادهای مربوط به سازمان ملل که مربوط به یک هفته پیش است، شمار کشتههای این جنگ نزدیک به 4 هزار نفر است.

در همین راستا دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارش داده است که تاکنون 3984 نفر در یمن شهید شدهاند که از بین آنها 1859 نفر شهروند عادی هستند. 19300 نفر نیز زخمی شدهاند که 4200 تن از آنها از شهروندان عادی محسوب میشوند.

از زمان شروع جنگ علیه یمن، جنگندههای ائتلاف ضد یمن منازل، مساجد، مدارس، خیابانها، روستاها، شهرها، جادهها و ... را در کنار بمباران زیرساختهای یمن هدف قرار میدهند و میان مناطق مسکونی و نظامی هیچ تفاوتی قائل نمیشوند.

آخرین تحولات یمن:

** شبکه تلویزیونی «المسیره» اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن پایگاه نظامی «المعطن» عربستان را با 35 موشک مورد هدف قرار دادند.

نیروهای یمنی همچنین محل تجمع نیروهای دشمن در شهر «الخوبه» و پایگاه نظامی «ملحم» در جیزان را با هشت موشک مورد هدف قرار دادند.

این شبکه در ادامه گزارش داد که یگان موشکی نیروهای نظامی یمن یک کاروان خودروهای نظامی عربستان را در منطقه «الردیف» در جیزان هدف دو موشک «الصرخه» مورد هدف قرار داد. 

یگان موشکی ارتش یمن همچنین پایگاه نظامی «الضبعه» در ظهران عسیر را هدف قرار داد که به عقب نشینی تعدادی از خودروهای نظامی عربستانی منجر شد.

ارتش یمن در پاسخ به حملات سعودی- آمریکایی به یمن، موشک الصرخه 3 ساخت این کشور را وارد میدان جنگ کرد تا با دقت تمام مواضع دشمن را مورد هدف قرار دهد.

این موشک با طول دو متر دارای کلاهکی به وزن پانزده کیلوگرم و موتوری به طول هفتاد سانتیمتر است و دارای دو چاشنی در جلو و یک چاشنی مخفی در عقب خود است. این سیستم موشکی که بر روی سکوهای تکی و سه تایی به کار برده می شود قابلیت شلیک از راه دور را دارد.

** شبکه خبری «المنار» گزارش داد که روز دوشنبه ارتش یمن و کمیتههای مردمی  13 خودروی زرهی متعلق به نیروهای منصور هادی را در سمت جنوبی پایگاه «العند» منهدم کردند.

یک منبع نظامی یمن به المنار گفت که ارتش و کمیتههای مردمی حملات عناصر القاعده که چندین بار تلاش داشتند تا به پایگاه هوایی العند وارد شوند را دفع کرد و تعداد زیادی از آنها کشتند.

** از سوی دیگر شبکه خبری «اسکای نیوز» گزارش داد که درگیری ها به داخل پایگاه هوایی العند کشیده شده است و این درگیری ها همچنان ادامه دارد و نیروهای وابسته به منصور هادی کنترل بیشتر مناطق این پایگاه را به دست گرفتهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار