در یادواره شهدای عملیات والفجر 2 مطرح شد:

تنها فرمانده‌ای که امام پیشانی او را بوسید

مدیر گروه تفحص سیره شهدا در یادواره شهدای عملیات والفجر 2 گفت: شهید مرتضی جاویدی از فرماندهان نامی دفاع مقدس بود که به نقل از شهید صیاد شیرازی «تنها فرمانده‌ای بود که دیدم امام پیشانی او را بوسید.»
کد خبر: ۵۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ - 02August 2015

تنها فرمانده‌ای که امام پیشانی او را بوسید

به گزارش دفاع پرس از فارس، گروه تفحص سیره شهدای شهرستان کازرون چهارمین برنامه امتداد نور را تحت عنوان یادبود شهدای عملیات پیروزمندانه والفجر۲ در بهشت زهرای کازرون  برگزار کرد.

مدیر گروه تفحص سیره شهدا در این محفل اظهار داشت: محفل امتداد نور ۴، مزین به نام شهید مرتضی جاویدی از فرماندهان نامی دفاع مقدس بود که به نقل از شهید صیاد شیرازی، تنها فرمانده ای بود که دیدم امام پیشانی او را بوسید.

حجت الاسلام موسی آزاده تصریح کرد: محفل امتداد نور۴ در جهت شناساندن شهدا و رزمندگان کازرونی حاضر در این عملیات پیروزمندانه صورت گرفت.

مهمانان ویژه این برنامه چهار تن از یادگاران فاتح تنگه ی احد بودند که برای اولین بار پس از جنگ در محفل امتداد نور دور هم جمع شدند، از جمله مسعود کبیری، مصطفی خسروی، محمدرضا ملک زاده، مهدی افشار و مجید پناه.

به بیانات این رزمندگان: عملیات والفجر۲ عملیاتی بی بازگشت و مظلوم ترین و سخت ترین عملیاتها بود و رزمندگان خود را به آب وآتش زدند که دشمن را عقب برانند وبا اینکه گردان فجر میتوانست تن به محاصره ندهد ولی بخاطر خون رفیقانشان که بر زمین ریخته شده بود ایستادگی کردند.

این رزمندگان همچنین اظهار داشتند: شهید جاویدی درحین محاصره در جواب شهید صیاد که فرمود عقب نشینی کنید، گفت: سلام مارا به امام برسانید و بگوید ما نمیگذاریم تنگه احد در اسلام دوباره تکرار شود .

در پایان اضافه کردند که علت مظلومیت عملیات والفجر۲ از آن جهت است که تا کنون محفلی به این شکل برگزار نشده و یادی از شهدا و یادگاران این عملیات نشده است.

به گزارش دفاع پرس، در این محفل ایستگاه نقاشی برای کودکان با موضوع دفاع مقدس در نظر گرفته شده بود که در پایان مراسم هم به نفرات برتر این ایستگاه و هم طی قرعه کشی به افراد حاضر در محفل جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار