حجت‌الاسلام حسین زاده در اجتماع مدافعان حرم در مشهد:

دنیازدگی شیعه، مساوی با تنها گذاشتن حق در موقع نیاز است

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: داشتن صلابت و غیرت دینی لازمه جامعه امروز ما است. شیعه باید مانند ذوالفقار برنده و همیشه آماده و مهیا باشد که اگر این‌گونه نبود دنیازده خواهد شد و علی (ع) و حق را تنها خواهد گذاشت.
کد خبر: ۵۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ - 02August 2015

دنیازدگی شیعه، مساوی با تنها گذاشتن حق در موقع نیاز است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، اجتماع مدافعان حرم در مسجد امام حسین (ع) مشهد و یادبود چهار شهید مدافع حرم شهیدان حسن قاسمی دانا، جواد کوهساری، مصطفی و مجتبی بختی برگزار شد.

حجتالاسلاموالمسلمین محسن حسین زاده از اساتید حوزه در این مراسم ضمن بازخوانی حوادث تاریخ صدر اسلام بهخصوص جنگ احد به عدم توجه جمعی از مسلمانان در مقاطع حساس اشاره کرد و گفت: در مقاطع حساس که اسلام به حضور مسلمانان دارد جمعی از مسلمانان پای امتحان درجا میزنند و حق و صاحب حق را رها میکنند. مصداق این کلام، جنگ احد است. در این جنگ به خاطر یک شایعه، بااینکه حضرت رسول (ص) هفتاد زخم کاری و امیرالمؤمنین (ع) هشتاد زخم کاری برداشته بودند اما آنها را رها کردند. اما شهدای این جنگ تا آنجایی که جان در بدن داشتند و میتوانستند مقاومت کنند و در شرایط سخت غربت، پیغمبر را رها نکردند و او را یاری کردند و اینیکی از ویژگیهای شهدای احد بود.

وی افزود: خیلی از افراد انسانهای خوب و ظاهرالصلاحی هستند اما در شرایط سخت و بزنگاهها حق را تنها میگذارند. انسان همیشه باید مواظب باشد، چون همواره در حال امتحان است حتی در جزئیترین مسائل روزمره زندگی مورد آزمایش قرار میگیرد.

حجتالاسلام حسین زاده یادآور شد: اهل جبهه کفر پای اعتقاداتشان میایستند و ثبات قدم دارند و با برنامه جلو میروند. اما اهل جبهه حق در قبال اعتقادات حق خود اینگونه عمل نمیکنند و بعضاً ثبات قدم ندارند.

وی تأکید کرد: داشتن صلابت و غیرت دینی لازمه جامعه امروز ما است. جایی که متدینی جلو میرود و در مقابل منکر سینه سپر میکند نقطه اوج است. شیعه باید مانند ذوالفقار برنده و همیشه آماده و مهیا باشد که اگر اینگونه نبود دنیازده خواهد شد و علی (ع) و حق را تنها خواهد گذاشت.

استاد حوزه در خصوص مدافعین حرم و جمعی از آنان که به شهادت رسیدند خاطرنشان کرد: مدافعین حرم انتخابشدهاند. آنها در معرکه عشقبازی همهچیز را رها کردند و برای دفاع از حریم اهلبیت (ع) پا در میدان مبارزه گذاشتند. افرادی مثل علامه امینی با مداد خود حافظ حریم حضرات معصومین بودند و عدهای از بسیجیان کشورمان با جان و خون خود مدافع حرم شدند. هیچ شهیدی مانند امام حسین (ع) و شهدای کربلا نمیشود اما میشود پشت سر آنها حرکت کرد و به آنها تأسی کرد. در شهری که بعضی ناهنجاریهای اجتماعی گریبان گیر آن شده است جمعی تمام زندگی خود را رها میکنند و بهعنوان مدافع حرم به سوریه و عراق میروند و هرچند روز یکبار در همین شهر شاهد تشییع پیکر مطهرشان هستیم.

 این مراسم با ذکر مصیبت ائمه اطهار توسط حاج احمد واعظی به پایان رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار