مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان خبر داد:

کرمان آماده استقبال از ۲۱ شهید می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام؛ استان کرمان ;میزبان 21 شهید غواص خواهد بود.
کد خبر: ۵۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ - 02August 2015

کرمان آماده استقبال از ۲۱ شهید می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان؛ سرهنگ پاسدار محمدمهدی ابوالحسنی امروز ۱۱مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به شهادت مظلومانه تعدادی از رزمندگان غواص در کربلای ۴؛ اظهار داشت: جمع نسبتا زیادی از این شهدا را کرمان میزبانی میکند.

وی به میزبانی ویژه استانهای کرمان، اصفهان، مازندران و خوزستان مورد اشاره کرد و افزود: ۲۱شهید با نام و گمنام به کرمان وارد میشوند  که ۱۱شهید با نام و ده شهید گمنام هستند.

مسئول ستاد استقبال از شهدا؛ خاطر نشان کرد: برنامه گستردهای جهت استقبال در استان از ۱۶تا ۲۰ مرداد در استان برنامه ریزی شده که روز بیستم مرداد هم زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خاکسپاری انجام میشود.

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: مراسم استقبال زمینی از شهدا روز ۱۶مرداد از دو مسیر در سطح استان انجام میشود که مسیر اول روز هفدهم از انار، شهربابک، سیرجان، بافت، بردسیر و نهایتا کرمان خواهد بود و شهدا عصر ۱۸مرداد به کرمان وارد میگردند.

وی مسیر دوم را از انار به سمت رفسنجان، زرند، دو مسیر فرعی کوهبنان و راور و سپس کرمان اعلام کرد و افزود: هر دو کاروان عصر هجدهم مرداد در کرمان از میدان آزادی کرمان مورد استقبال و مشایعت در خیابان شهید بهشتی، شریعتی و فلسطین تا مصلا قرار میگیرند و مراسم وداع در مصلای امام علی علیه السلام انجام میشود.

وی ابراز داشت: از این تعداد ۱۱شهید شناسایی و ده شهید گمنام هستند که ۱۱شهید شناسایی شده در کرمان،رفسنجان، بم، سیرجان، بافت، شهربابک و زرند دفن میشوند.

ابوالحسنی اسامی شهدای شناسایی شده را چنین اعلام کرد: شهیدان علیرضا رحمانی فرزند رضا از رفسنجان؛ محمد شیخ شعاعی از روحانیون شاخص کرمان غلامرضا جعفری شهربابک؛ حسن رجبعلیپور از کرمان، محمد رضا طالبی زاده کرمان مهدی عبدالهی زاده از زرند، حمید رضا سلطانی سیرجان، اکبر منظری توکلی بافت، اصغر تاراج کرمان غلامرضا آخوندی از رفسنجان و عزیزالله راوند از بم و یک شهید نیز در آستانه شناسایی است که ممکن است تا آن روز اعلام شود.

وی مکانهای دفن شهدای گمنام را شهرهای نرماشیر (دو شهید)، رودبار جنوب (دو شهید)، مرکز فرماندهی ناجا و زنگی آباد هر کدام یک شهید عنوان کرد و گفت: در صورت تایید زمین محل دفن، دو شهید در فاریاب و دو شهید نیز در ارزوئیه دفن خواهند شد.

ابوالحسنی افزود: شهدا در بیستم مرداد پس از تشییع و تدفین در ۱۲شهر استان کرمان دفن خواهند شد.

وی شعار کاروان استقبال و تشییع و خاکسپاری شهدا را “عزت و غیرت با رویکرد استکبار ستیزی و فرهنگ شهید و شهادت” برشمرد و در پایان گفت: از رزمندگان کرمان در کربلای ۴  بیست و هشت نفر مفقود بودند که تعدادی از آنها در این آئین مورد استقبال قرار میگیرند.

نظر شما
پربیننده ها