بازخوانی یک مصاحبه مطبوعاتی مرحوم سید احمد خمینی:

منسوبین امام(ره) بدانند اگر ایشان نبود کسی ما را نمی‌شناخت/ سوء استفاده از انتساب به امام خلاف شرع مبین است

نه زندان رفته‌ایم و نه شکنجه شده‌ایم و نه در فلسفه غرب و شرق اهل نظریم و نه در فقه و اصول مجتهد نه ادیبیم و نه منطقی فقط و فقط منسوب امامیم. پس باید دقیقا توجه کنیم که اگر امام نبودند هرگز کسی ما را بدان صورت نمی‌شناخت تا با ما مصاحبه کند پس من من نکنیم که هیچیم.
کد خبر: ۵۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ - 02August 2015

منسوبین امام(ره) بدانند اگر ایشان نبود کسی ما را نمی‌شناخت/ سوء استفاده از انتساب به امام خلاف شرع مبین است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی در تاریخ 24 فروردین 1360 در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده که متن آن در صفحه 5 روزنامه جمهوری به شماره 534 منتشر شده است. موضوعات این گفتگو پیرامون مسائل روز بیان داشت که بخشهایی از آن را برای مخاطبین خود انتخاب نمودهایم:


خمینی


سید احمد خمینی قبل از طرح سوال خبرنگاران گفت:


ابتدا لازم میدانم یکی دو مسئله را تذکر دهم: اول این که منسوبین حضرت امام باید توجه داشته باشیم که فقط به علت نزدیکی با ایشان است که با ما مصاحبه میشود و یا به ما احترام میشود والا خود ما که چیزی نیستیم و ویژگیهایی نداریم.

* ما که کسی نیستیم؛ اگر امام نبود کسی ما را نمیشناخت

وی ادامه داد: نه زندان رفتهایم و نه شکنجه شدهایم و نه در فلسفه غرب و شرق اهل نظریم و نه در فقه و اصول مجتهد نه ادیبیم و نه منطقی فقط و فقط منسوب امامیم. پس باید دقیقا توجه کنیم که اگر امام نبودند هرگز کسی ما را بدان صورت نمیشناخت تا با ما مصاحبه کند پس من من نکنیم که هیچیم. من چون فرزند امام هستم میآیند و با من مصاحبه میکنند چاپ میکنند و آن را تیتر میکنند والا از قبیل من زیادند و از من بهتر بسیار و در حوزههای علمیه سراسر ایران از قبیل ما فراوان که کسی با آنان مصاحبه نمیکند.

*سوء استفاده از انتساب به امام خلاف شرع مبین است


سید احمد خمینی ادامه داد: لذا باید توجه کنیم که از این انتساب سوءاستفاده نکنیم که خلاف شرع مبین است.

* خودت را بکشی منسوب امامی/ مگر میشود گفت کاری به امام ندارم، حرف خودم را می زنم!

وی گفت: مسئله دیگر این که اگر هم بگوئیم که من کاری با امام ندارم و من خودم هستم و حرفهای من، حرفهای من است و به امام مربوط نمیشود کما این که از روی عدم آگاهی قبلا گفته شده بود این خدعه و فریب است زیرا تنها با عنوان فرزند امام و ...است که میتوانند لی لی به لالامان بگذارند و الا کسی هستی تا کسی تو را بشناسد؟! چه رسد به این که با تو صحبت کند و تیتر کند و هر کس استفاده خودش را بکند؟! خودت را بکشی فرزند امامی و با این ژست که: نه خیر من با امام کاری ندارم و فقط حرفهای خودم را میزنم کار تمام نمیشود.

خودت را بکشی منسوب امامی!


* یا باید حرف نزنی یا حرفت صد درصدر مورد رضایت امام باشد

سید احمد خمینی ادامه داد: پس یا باید مصاحبه نکنی و یا وقتی مصاحبه میکنی صد در صد امام راضی باشد و الا سوءاستفاده چی هستی چون چیزی نیستی. تو را به خدا به خودمان رجوع کنیم: آیا غیر از این است ؟! پس سعی کنیم خلاف نکنیم چون میدانیم از قبیل ما هزاران هزار هستند پس چرا نمی روند با آنانان مصاحبه کنند؟

*مواضع سید حسین نه به ما و نه به امام مربوط نیست

وی درباره نظرات سیدحسین خمینی نیز گفت: من صریحا میگویم که مواضع وی را قبول ندارم این مواضع نه به من مربوط است و نه به شخص امام و ایشان یا عصبانی شده و یک حرفهایی را زده و یا فکر کرده و منطقا به این مواضع رسیده است.

سید احمد درباره مواضع عموی خود آیت الله پسندیده نیز گفت: من با مواضع ایشان مخالف هستم ولی به ایشان شدیدا احترام می گذارم. ما نباید زحمات زیاد ایشان را فراموش کنیم.


منبع: مشرق

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار