دفاع پرس گزارش می‌دهد

جزئیات تشییع شهدای غواص در ۵ استان کشور +جدول

۱۵۰ شهید غواص و خط‌شکن در روز ۲۰ مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت امام امام جعفر صادق (ع) در پنج استان اصفهان، کرمان، گلستان، خوزستان و مازندران تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ - 02August 2015

جزئیات تشییع شهدای غواص در ۵ استان کشور +جدول

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، ۱۵۰ شهید غواص و خطشکن در روز ۲۰ مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت امام  امام جعفر صادق (ع) در پنج استان اصفهان، کرمان، گلستان، خوزستان و مازندران تشییع و به خاک سپرده میشوند.

** استان اصفهان

استان اصفهان میزبان ۴۸ شهید غواص و خطشکن است که از این جمع ۳۰ شهید گمنام بوده و ۱۸ شهید نیز احراز هویت شدهاند.

شهرهای خوراسگان، عاشق آباد، شهرک شهید نامجو، ذوب آهن زرینشهر، امیرآباد نجفآباد، نصرآباد اصفهان، دستگرد برخوار و تعدادی نیز و گلستان شهدای اصفهان میزبان 48 شهید غواص عملیات کربلای 4 خواهند بود.

** استان کرمان

در استان کرمان نیز ۲۱ شهید غواص همزمان با سراسر کشور تشییع خواهند شد. ۱۰ تن از این شهدا گمنام هستند و یازده پیکر شهید نیز احراز هویت شده است.

شهدای شناسایی شده در شهرهای کرمان، زرند ، شهربابک، رفسنجان، سیرجان، بم و بافت دفن خواهند شد. پیکر ۱۰ شهید گمنام در شش شهرستان دیگر استان آرام خواهند گرفت.

** استان گلستان

استان گلستان نیز میزبان ۱۳ شهید غواص و خطشکن عملیات کربلای ۴ هستند که از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ مردادماه در این استان تشییع میشوند.

این شهدا به ترتیب از روز ۱۵ تا ۱۹ مرداد با گذشتن از شهرهای گمیشان، علیآباد کتول، مینودشت و مراوه تپه وارد شهر گرگان شده و پس از برگزاری مراسم شب وداع در محل تدفین روز ۲۰ مردادماه تشییع و خاکسپاری میشوند.

** استان خوزستان

استان خوزستان نیز میزبان ۷ شهید شناساییشده و ۳۱ شهید گمنام خواهد بود. از جمع شهدای شناساییشده ۴ تن متعلق به شهر اهواز و یک شهید مربوط به شهر رامهرمز و یک شهید نیز مربوط به دزفول هستند.

مراسم تشییع ۳۱ شهید غواص و خطشکن از روز ۱۶ مرداد تا ۲۰ مرداد همزمان با استانهای دیگر در شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، ملاثانی، سوسنگرد، بستان، حمیدیه و... برگزار میشود.


** استان مازندران

در استان مازندران نیز ۳۰ شهید غواص و خطشکن  تشییع میشوند که هویت ۷ تن از آنان شناساییشده و ۲۳ شهید دیگر گمنام هستند. این شهدا از روز ۱۴ تا ۲۰ مرداد در شهرهای مختلف این استان تشییع میشوند.

۲۳ شهید گمنام نیز پس از برنامهریزی کمیته جستوجوی مفقودین و بنیاد حفظ آثار در شهرهای مختلف استان به خاک سپرده میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها