رئیس دادگستری بابلسر:

رویکرد دینی نقش مهمی در کاهش آسیب اجتماعی دارد

رئیس دادگستری بابلسر گفت: آمارها نشان می دهد خانواده هایی که پایبند به ارزشهای دینی و اخلاقی هستند با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق کمتر مواجه هستند.
کد خبر: ۵۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ - 02August 2015

رویکرد دینی نقش مهمی در کاهش آسیب اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری به نقل از روابط عمومی فرمانداری بابلسر،علی رحیم پور رئیس دادگستری بابلسر در جلسه پیشگیری از طلاق و آسیب های اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر با اشاره به اصلاح قانون حمایت خانواده در سال 91 اظهار کرد: به موجب این قانون طلاق می تواند از ناحیه زوج،زوجه یا توافقی باشد.

وی افزود: درخواست طلاق از سوی زوج کمتر از 15درصد بوده و اغلب از سوی زوجه است.

 رئیس دادگستری بابلسر با بیان اینکه قبل از سال 91 در تمام طلاق های توافقی یک حکم از سوی زوج و زوجه تعیین می شد،گفت: با اصلاح قانون از سال 91 کلیه طلاق های توافقی به مراکز بهزیستی فرستاده می شوند و دیگر نزد حکم نمی روند که بهزیستی در این امر زیاد موفق نبوده است.

رحیم پور مهم ترین عوامل طلاق را درآمد ناکافی زوج و اعتیاد دانست و افزود: درصد بالایی از پرونده های طلاق ما را اعتیاد تشکیل می دهد چون اعتیاد به دنبال خود بی توجهی،بی کاری و بدگمانی را به همراه دارد.

وی ازدواج های اینترنتی و پایین آمدن آستانه تحمل زنان را از عوامل دیگر طلاق دانست و اذعان داشت: عدم پایبندی به ارزشهای دینی عامل دیگری است که در جدایی زن و شوهر نقش دارد.

رئیس دادگستری بابلسر اضافه کرد: آمارها نشان می دهد خانواده هایی که پایبند به ارزشهای دینی و اخلاقی هستند با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق کمتر مواجه می باشند اما هر چه ارزشها کم شود مشکلات بیشتر می شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی بابلسر نیز اظهار کرد: با راه اندازی طرح مرکز مشاوره و ارشاد و استفاده از متخصصان و روانشاسان در کلانتری 11 و 12 این شهرستان توانستیم تا حدودی از این امر پیشگیری کنیم.

محمدعلی فاضلی با بیان اینکه در سال 93با استفاده از این طرح 88درصد تعداد ورودی های پرونده زوجین طلاق منجر به سازش شد،بیان کرد: این آمار در سال 94 به 92درصد رسید.

وی خیانت زوجین،ازدواج های اینترنتی،اعتیاد و بیکاری را مهم ترین عوامل طلاق دانست و با اشاره به طلاق عاطفی در برخی خانواده ها عنوان کرد: بسیاری از زوجین نیز با آنکه در یک خانه زندگی می کنند اما عملا از هم جدا هستند و در کنار هم نیستند که این امر نیز نیاز به رسیدگی دارد.

رئیس آموزش و پرورش بابلسر نیز استفاده از ماهواره و شبکه های مجازی را از مهم ترین عوامل طلاق عنوان کرد و اظهار کرد: آموزش مهارت زندگی در متوسطه اول و دوم با رویکرد اسلامی و دینی نقش مهمی در کاهش آسیب اجتماعی دارد.

احمدرضا مهاجری نژاد با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت کارشناسان و دانشگاهیان به بررسی عوامل طلاق در جامعه بپردازیم،بیان کرد: با پیگیری راهکارهای علمی و استفاده از ابزارهای فرهنگی میتوان نسبت به کاهش پدیده طلاق اقدام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار