آیت‌الله خاتمی در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی سپاه:

نیروهای مسلح کشورمان بازوهای اقتدار نظام اسلامی هستند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروهای مسلح کشورمان علاوه بر اینکه بازوهای اقتدار نظام اسلامی هستند، می‌توان آن‌ها را به یک مسجد تشبیه کرد که محراب این مسجد، سپاه پاسداران انقلاب انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ - 01August 2015

نیروهای مسلح کشورمان بازوهای اقتدار نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، آیتالله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی سپاه در طرح قرآنی «نور مبین» با تقدیر از فعالیتهای قرآنی که در نیروهای مسلح بهویژه سپاه صورت میگیرد، گفت: فعالان قرآنی کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در قرائت، حفظ، تجوید، زیبایی خوانی و تدبر در قرآن پیشرفتهای بسیار خوبی داشتیم، و توانستیم اساتید برحسته بینالمللی را به جامعه قرآنی مسلمانان معرفی کنیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: اما با این وجود در برخی عرصهها نمرهای که به فعالان قرآنی میتوان داد با کمال تأسف، نمرهای ضعیف خواهد بود که مصداق آن تدبر در قرآن است؛ زیرا هر کجا قصد داریم سخنی بیان کنیم باید با تأسی از قرآن سخن بگوییم و این موضوعی است که کمتر به آن توجه میشود؛ لذا از سپاه انتظار داریم در این حوزه نیز پیشگام باشد.

خاتمی ادامه داد: کم توجهی به عمل به قرآن باعث شده تا زندگیهای افراد جامعه ما آنچنان که باید رنگ اسلامی به خود نگیرد؛ به نحوی که وجود فساد در بخشی از دستگاههای اداری کشورمان و وجود آمار بالای میزان طلاق در جامعه را میتوان از نمونههای بارز کمتوجهی در عمل به قرآن دانست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر از سخنان خود درخصوص نیروهای مسلح ایران بیان داشت: نیروهای مسلح کشورمان علاوه بر اینکه بازوهای اقتدار نظام اسلامی هستند، میتوان آنها را به یک مسجد تشبیه کرد که محراب این مسجد، سپاه پاسداران انقلاب انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام فخری مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد کل سپاه نیز در پایان این مراسم درباره فعالیتهای قرآنی سپاه به خبرنگار دفاع پرس گفت: آنچه بصیرت و ولایتمداری را افزایش میدهد تدبر و عمل به قرآن است؛ از این رو با اجرای طرح قرآنی «نور مبین» 40 کلاس قرآنی با شرکت 1700 نفر از پایوران و برای سربازان نیز 38 کلاس برگزار شد که طی آن 1200  نفر شرکت کردند.       

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار