مراسم گرامیداشت شهید "حسین جان نثاری" برگزار شد

مراسم بیست و هفتمین سالروز شهادت "حسین جان نثاری" از فرماندهان نوجوان گردان میثم، در محفل رهروان شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ - 01August 2015

مراسم گرامیداشت شهید

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادبود شهید حسین جان نثاری با حضور فرمانده گردان میثم دوران دفاع مقدس و جمعی از همرزمان آن شهید بزرگوار و خانواده محترم شهدا شامگاه جمعه (نهم مرداد) در بیت برادرِ شهید، مجید جان نثاری برگزار شد.

در این مراسم سید ابوالفضل کاظمی به بیان خاطرات جنگ تحمیلی پرداخت و در رابطه با رشادتها و دلاورمردیهای این شهید بزرگوار گفت: در نبردهای نزدیک که گاه مجبور بودیم به نبرد تن به تن با دشمن بپردازیم و داوطلب میخواستیم، همواره حسین با وجود سن کمی که داشت خواستار حضور در عملیاتهای سخت در گذرگاههای حساس و گاه صعب العبور میشد.

 

کاظمی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی و با گریز به نبرد احد و شهادت حضرت حمزه، به بیان مصائب جنگ تحمیلی و کمبود امکانات نیروها و وجود ایمان قوی رزمندگان اشاره کرد و گفت: تمامی عملیاتهایی که ما انجام میدادیم و پیروز میشدیم به دلیل وجود اعتقاد قلبی و تقوی در رزمندگانمان بود. این که ما با امکانات کم دشمن را مغلوب می کردیم به خاطر از جان گذشتگی شهدا بود وگرنه هر تحلیل گر جنگی که به امکانات و نفرات ما نگاه میکرد قالبا انجام عملیات را ناممکن و شکست خورده میدید.

کاظمی خاطرنشان کرد: عملیات فتح سوسنگرد ما تعدادی شهید به دلیل کم آبی و تشنگی دادیم. یا در عملیات مرصاد که دشمن منافق با حمایت بعثیها انجام داد ما ظرف 12 ساعت آن همه نیرو را که طی چند عملیات قبل حدود چهار هزار اسیر از ما گرفته بود را به زانو در آوردیم و این میسر نبود جز با ولایت پذیری رزمندگان جان بر کف کشورمان که به حقیقتا دستاورد بی بدیلی برای کشورمان به ارمغان آوردند.

وی افزود: روزی با شهید همت در پشت چادرهای رزمندگان در حال طرح ریزی عملیاتی که تا ساعاتی دیگر باید رقم میخورد بودیم ناگهان متوجه شدیم عدهای از رزمندگان قبری حفر کردهاند و به نوبت در آن میخوابند و در نقش نکیر و منکر بر اعمال فردی که در قبر خوابیده بود به پرسش و پاسخ میپرداختند. حال و هوایی که این رزمندگان ایجاد کرده بودند و غبطهای که میخوردند در قبال کارهایی که دینی بر گردنشان گذاشته بود، ستودنی بود.

کاظمی گفت: به واقع حال و هوایی که دیدن این صحنه برای ما درآن دل شب رخ داد و اشکی که در چشمان شهید همت غلطید، برای من فراموش شدنی نیست. یاد مرگ و آن لحظه این رزمندگان برایم طوری بود که حقیقتا نگرشم به معاد و حساب کتاب نکیر و منکر شب اول قبر را به گونهی دیگری کرد.

از دیگر چهرههای حاضر در این یادواره میتوان به حسین احمدی همرزم و اسیر جنگ تحمیلی و همینطور حاج احمد محبی عموزاده شهید امر به معروف اشاره کرد.

در پایان مداح اهل بیت سید حامد منصوری به مدیحه سرایی پرداخت و حضار را به فیض رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها