کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ

«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید

محاصره مردم مظلوم شهرک‌های «نبل» و «الزهراء» به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ تبدیل شده است؛ محاصره‌ای که با سکوت نهادهای بین‌المللی و بایکوت رسانه‌های غربی روبرو شده است.
کد خبر: ۵۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ - 01August 2015

«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دو شهرک شیعهنشین «نبل» و «الزهراء» در سکوت خبری رسانههای دنیا بیش از چهار سال است که با شبح محاصره تروریستها دست و پنجه نرم میکنند.

هرچند که در ماههای اولیه محاصره، اهالی، بخشی از نیازهای خود را از منطقه کُردنشین «عفرین» در شمال و غرب شهرک نبل تهیه میکردند اما از  2012 با قطع شدن راه ارتباطی«نبل» و «الزهراء» به حلب، این دو شهرک را به طور کامل محاصره کردند و تا به امروز به محاصره را ادامه دادند.

وضعیت به گونهای رقم خورده که با آغاز محاصره جدی «نبل» و «الزهراء» امکان تهیه مواد غذایی، بهداشتی، دارویی و هرآنچه مورد نیاز ساکنان این شهرکها بود، از بین رفته است.

 

 

چهار ساله شدن محاصره این شهرک شیعهنشین باعث شده تا به نوعی بزرگترین محاصره تاریخ رقم بخورد؛ محاصرهای که کوچکترین واکنشی را از سوی سازمانها و نهادهای بینالمللی از جمله سازمان ملل در پی نداشته است.

در همین خصوص کمپینی در شبکههای مجازی برای همدردی با مردم «نبل» و «الزهراء» و همچنین رساندن صدای مردم مظلوم این دوشهرک به مجامع بینالمللی، راه اندازی شده است.

علاقهمندان برای حضور در این کمپین میتوانند تصاویر، دلنوشته، شعر، یادداشت، کلیپ و مطالب مختلف خود را با هشتگ «#نبل_و_الزهراء_را_آزاد_کنید» در شبکههای اجتماعی اینستاگرام، افسران، گوگل پلاس، فیسبوک و توئیتر منتشر کنند.

شهرکهای نبل و الزهراء از توابع منطقه «اعزاز» در استان حلب سوریه و در 20 کیلومتری شمال غربی شهر حلب و 40 کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شدهاند.

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار