«تن ها تنها » مجموعه شعر عاشورایی شاعر آئینی و دفاع مقدس گیلان منتشر شد

مجموعه شعر عاشورایی اسماعیل محمدپور، شاعر آئینی و دفاع مقدس گیلان با عنوان «تن ها تنها» از سوی انتشارات کتیبه گیل و با حمایت کانون فرهنگی هنری شهید حبیب پوررجب رشت منتشر شد.
کد خبر: ۵۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ - 01August 2015

«تن ها تنها » مجموعه شعر عاشورایی شاعر آئینی و دفاع مقدس گیلان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، « تن ها تنها » مجموعه شعر عاشورایی اسماعیل محمدپور، شاعر آئینی و دفاع مقدس گیلان، از سوی انتشارات کتیبه گیل و با حمایت کانون فرهنگی هنری شهید حبیب پوررجب رشت منتشر شد.

این مجموعه شعر در 137 صفحه قطع رقعی کوچک به چاپ رسیده است که تنهاتر (برشی از یک مثنوی )، منظومه ماه (62 رباعی ) و زبان مادری آب (ترکیب بند 12 بندی ) فصل های آن را تشکیل می دهند و هر یک از 12 بند ترکیب بند عاشورایی به یکی از شهدا و بزرگان نام آور دشت خونین نینوا اختصاص دارد.

 مطلع ترکیب بند به حدیث نفس ونجوای شاعرانه شاعر با حضرت سید الشهداء علیه السلام و مقطع آن مرثیه ای برای « شام غریبان » بازماندگان واقعه جانسوز کربلا ست و بارزترین ویژگی بخش رباعی بهره گیری شاعر از زبان تازه و استفاده از هنجارکاهی نوشتاری در نگارش رباعی به اقتضای موقعیت معنایی رباعی ها و بر هم زدن نظم خطی نوشتار است.

گفتنی است، کتاب « تن ها تنها » با مقدمه حمید رضا شکارسری، شاعر و منتقد، آغاز شده و با تحشیه سید ضیاءالدین شفیعی و تعلیق دکتر محمد رضا سنگری پایان یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار