گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛

برنامه ریزی عربستان برای آموزش10 هزار جنگجوی یمنی/ کشته و زخمی شدن 12 نظامی سعود‌ی‌ها

در حالیکه حملات عربستان به یمن همچنان ادامه دارد، برخی منابع خبر دادند که این کشور برای آموزش حدود 10 هزار نیروی یمنی در پایگاه‌های سعودی برنامه ریزی می‌کند.
کد خبر: ۵۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ - 01August 2015

برنامه ریزی عربستان برای آموزش10 هزار جنگجوی یمنی/ کشته و زخمی شدن 12 نظامی سعود‌ی‌ها

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین سالجاری حملات گستردهای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بیش از چهار ماه است که جنگندههای متجاوز این کشور به صورت مستمر تاسیسات حیاتی و مناطق مسکونی یمن را بمباران میکنند که تاکنون در جریان این تجاوزها طبق گزارش ائتلاف «پایش جنایات متجاوزان»، مجموع شهدای تجاوز عربستان به یمن را تا این لحظه، 4 هزار و دویست و ده نفر اعلام کرد که 2500 نفر از آنها را مردان، 700 نفر از آنان را زنان و 1010 نفر را نیز کودکان تشکیل میدهد. در این مدت 10900 نفر نیز زخمی شدهاند که 9200 نفر از آنان مرد، 900 نفر از آنان زن و 800 نفر از آنان کودک هستند.

چند روز پیش آتشبس یکجانبه از سوی عربستان بهمدت پنج روز برقرار شد؛ این آتشبس روز دوشنبه آغاز و قرار بود تا جمعه ادامه یابد اما تنها چند ساعت پس از آغاز آتشبس ادعایی عربستان، این آتش بس از سوی جنگندههای سعودی نقض شد.

آخرین تحولات یمن:

** به گزارش شبکه خبری المسیره، جنگندههای متجاوز عربستان سعودی در ادامه حملات خود به مناطق مختلف یمن شهر حرض در استان حجه را هدف سه حمله هوایی قرار دادند. این جنگندهها همچنین مناطق مختلف استان مأرب را در هفت نوبت بمباران کردند.

** این شبکه گزارش داد در حالیکه حملات عربستان به یمن همچنان ادامه دارد، آمریکا از موافقت خود با فروش سلاح به عربستان به ارزش پنج و چهار میلیارد دلار خبر داده است.

** شبکه خبری المیادین نیز به نقل از وزارت کشور عربستان سعودی گزارش داد که تلفات حملات ارتش یمن به مناطق مرزی سعودی به کشته شدن چهار نظامی و زخمی شدن هشت نفر افزایش یافت.

** از سوی دیگر شبکه خبری العالم گزارش داد، در حالیکه عناصر مسلح وابسته به عربستان سعودی، شهرکهای مسکونی استان تعز را اشغال کرده و از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده میکنند، ارتش و کمیتههای مردمی یمن ورودیها و اماکن اصلی تعز را تحت کنترل خود در آوردند.

** براساس گزارش پایگاه یمنی الخبر به نقل از منابع محلی، انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در برابر مقر نظامی ارتش یمن در منطقه وادی السر در وادی در استان حضرموت موجب کشته شدن نه نظامی و زخمی شدن دهها غیرنظامی شد.

** از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی منابع فاش کرد که عربستان برای آموزش حدود 10 هزار نیروی یمنی در پایگاههای سعودی برنامه ریزی میکند. بر اساس این گزارش، این افراد داوطلبان و مبارزانی از فرزندان قبایل و افسران سابق ارتش یمن و نیز یمنی های مقیم عربستان هستند و نخستین گروه از این نیروهای آموزش دیده در تصرف شهر عدن نقش داشتند.

** در راستای ابراز حسن نیت انصارالله در قبال شهروندان یمنی که در شرایط دشواری به سر میبرند و شماری از مزدوران سعودی در صفوف آنها رخنه کردهاند، «عبدالملک الحوثی» دبیرکل جنبش انصارالله یمن، جمعه (دیروز)، 100 اسیر را که در درگیریها در استان «شبوه» به دست کمیتههای مردمی و ارتش دستگیر شدهاند، عفو و آزاد کرد.

** همچنین شبکه خبری المسیره گزارش داد که احزاب و تشکلهای انقلابی در داخل یمن قصد دارند که برای جلوگیری از خلاء سیاسی در این کشور شورای ریاست جمهوری و دولت وحدت ملی تشکیل دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها