نماینده کشور یمن در نشست کارشناسان خاورمیانه:

رهبران انصار الله در صورت ادامه حملات عربستان معادله را برهم خواهند زد

سامی ابوعواضه با بیان اینکه به گفته رهبران انصارلله در صورت متوقف نشدن جنگ انصار الله دست به اقدامات استراتژیک خواهد زد گفت: اگرچه این اقدامات مشخص نیست اما می‌تواند معادله‌ها را تغییر داده و عربستان را مجبور به جبران کند.
کد خبر: ۵۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ - 01August 2015

رهبران انصار الله در صورت ادامه حملات عربستان معادله را برهم خواهند زد

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، در نشستی که با حضور زهرا مصطفوی دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، دکتر رویوران، حجت الاسلام امینیان سفیر سابق یمن، فاطمه نواب صفوی دخترشهید نواب صفوی، دکترشیخ الاسلام معاون بینالملل رییس مجلس شورای اسلامی جمعی از کارشناسان حوزه خاورمیانه و اعضای اتحادیه بینالمللی جوانان و نوجوانان مخالف اشغالگری به مسائل روز منطقه و جهان اسلام واکاوی شد.

سامی ابوعواضه نماینده اتحادیه بینالمللی نوجوانان وجوانان مخالف اشغالگری در کشوریمن در این نشست با اشاره ای کوتاه به تاریخچه حملات عربستان به یمن اظهار داشت: امروز انصارالله در مقابل مثلث "شر" آمریکا، عربستان و اسرئیل قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از ویژگیهای بمبارانها علیه مردم یمن حمله به همه چیز است و به نقل از سید حسن نصرالله اگر اسرائیل در حملات خود به قبر سید عباس موسوی دبیر پیشین حزب الله تعرض نکرد ولی عربستان در حمله به یمن حتی اماکن مقدس را مورد حمله قرار داد.

سامی ابوعواضه عنوان کرد: در 40 روز اول جنگ یمن علیرغم حملات شدید عربستان عبدالمالک الحوثی اعلام کرد ما قصد دادن پاسخ را نداریم ولی در صورت ادامه حملات پاسخ آن را خواهیم داد؛ ما تجاوزگر نیستیم و با سکوت خود این را ثابت کردیم ولی با ادامه تجاوزات رویکرد جدیدی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به گفته رهبران انصار الله در صورت متوقف نشدن جنگ انصار الله دست به اقدامات استراتژیک خواهد زد گفت: اگرچه این اقدامات مشخص نیست اما میتواند معادلهها را تغییر داده و عربستان را وادار به جبران کند.

سپس در ادامه نشست یکی از کارشناسان به علت سفر اخیر خالد مشعد به عربستان پرداخت و در این باره سه عامل مهم را دلیل اصلی رهبران حماس برای برقراری ارتباط با عربستان دانست و گفت: عربستان دارای نیازهایی است که برای رفع این نیازها سعی در برقراری ارتباط با کشورهای مسلمان به ویژه عربی دارد.

وی در این باره افزود: از سوی دیگر برای حماس مهم است که بتواند اقتصاد خود را به اثبات برساند و نیازمند بازسازی تخریبات ناشی از سه جنگ اسرائیل علیه فلسطین است.

لازم به ذکر است، نشست مشترک اعضای اتحادیه بینالمللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری با حضور کارشناسان ارشد خاورمیانه در ساختمان جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار