نخستین سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند هوایی رونمایی شد + جزئیات

نخستین سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند هوایی با نام «پیامبر اعظم» رونمایی شد و به‌عنوان قلب یکپارچه پدافند ایران اسلامی نام گرفت.
کد خبر: ۵۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ - 03September 2015

نخستین سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند هوایی رونمایی شد + جزئیات

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی پدافند هوایی، سامانه مهم هوشمند و کاملاً بومی پیامبر اعظم با بیش از یک میلیون و 756 هزار خط برنامه به دست دانشمندان این مرز و بوم طراحی شده و برای ساخت آن 260هزار نفر ساعت کار شبانهروزی صورت گرفته است.

دانشمندان کشور در رشتههای پدافند، هوافضا، رادار، فرماندهی و کنترل عملیات موشکی، مخابرات شبکه،  فیزیک، ریاضی و نرم افزار شبانه روز کار کردند تا نخستین SOC بومی جمهوری اسلامی ایران را به بهرهبرداری برسانند.

این طرح مهم ملی و دفاعی کشور به دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء ارتش و جمعی از فرماندهان پدافندی نیروهای مسلح صبح امروز در یکی از نقاط حساس پدافند جمهوری اسلامی ایران به بهرهبرداری رسید.

این سامانه از لحظهای که دستور رونمایی و بهرهبرداری آن داده شد به تمام مراکز راداری موشکی، دیدهبانی عملیات و مناطق پدافندی کشور وصل شد و از این پس این مراکز با SOC کاملا ایرانی کار خود را ادامه میدهند.

سامانه فرماندهی کنترل کاملا بومی میتواند هدایت، رهگیری اهداف، تصمیمسازی برای سامانههای موشکی، تخصیص سلاح، تخصیص نوع سلاح و پیشبینی اهداف دشمن را در دستور کار خود قرار دهد، و با این سامانه فرمانده نبرد به راحتی میتواند با دادههای "سامانه فرماندهی و کنترل"، تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

سامانه پیامبر اعظم(ص) با همکاری نزدیک قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء ارتش و شرکت "ایز ایران" وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ثمر رسید و متخصصان این مرز و بوم در حال طراحی و ساخت سامانه جدید  ADOCهستند.

با طراحی و ساخت سامانه فرماندهی کنترل پیامبر اعظم، صنعت فرماندهی و کنترل کاملا بومی و دغدغههای مدیریت در صحنه نبرد تمام شد.

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از سامانه پیامبر اعظم از کارکنان کارکشته و عملیاتی پدافند خواست بهصورت نمادین رزمایش پدافندی را با استفاده از  SOCجدید کاملا بومی انجام دهند.

در این رزمایش چندین فروند هواپیمای جنگنده از مرزهای مختلف ایران اسلامی بهصورت جداگانه وارد کشور میشوند و سربازان پدافند باید با این سامانه رهگیری، هشدار و مقابله با این حمله را تصمیمسازی کنند.

 پس از پایان این رزمایش نمادین، سرلشکر صالحی با بیان اینکه در تمامی رزمایشها و امتحانات خود باید قدرت دشمن را دست بالا بگیرید تا بتوانید به راحتی در صحنه عملی نبرد با دشمن مقابله کنید، گفت: سربازان پدافند باید هر لحظه آماده دفاع باشند و دانشمندان پدافندی ایران اسلامی باید سامانهها و سیستمهای پدافندی را دائماً به روز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار