سردار استادحسینی در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات دفاع سراسری و الغدیر:

نبردهای لشکر سیدالشهدا(ع) در روزهای پایانی جنگ سرنوشت ساز بود

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز و از فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در دوران دفاع مقدس گفت: در آخر جنگ اگر حماسه رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) شکل نمی گرفت معلوم نبود سرنوشت جنگ چگونه رقم می خورد.
کد خبر: ۵۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ - 30July 2015

نبردهای لشکر سیدالشهدا(ع) در روزهای پایانی جنگ سرنوشت ساز بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادواره شهدای عملیات دفاع سراسری و الغدیر بعد از ظهر امروز در حسینیه سیدالشهدا(ع) تیپ حضرت زهرا(س) تهران برگزار شد.

سردار "علی استاد حسینی" فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز و از فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در دوران دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: اولین باری که به جبهه رفتم همراه با رزمندگانی از کرج اعزام شدم. من در مهاباد همراه با محمد کوثری از نیروهای اصغر وصالی بودیم. سپس برای مدتی نیروی شهید زین الدین بودم و در نهایت از نیروهای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) شدم.

وی با اشاره به روزهای پایانی جنگ تصریح کرد: روزگاری بود که در جبهه ها نیرو نبود و دشمن دفاع متحرک را آغاز کرده و به دنبال گرفتن مناطقی بود. لذا یکی از محورهایی که قصد عملیات داشت، محور نزدیک به اندیمشک بود که نیروها در راه آهن قصد برگشت به تهران را داشتند و وقتی دستور فرمانده لشکر سردار فضلی مبنی بر ماندن آمد، همه ماندند.

سردار استادحسینی بیان داشت: سپس نیروها نبرد جانانه ای با دشمن بعثی کردند که باید در تاریخ ثبت شود و نگذاشتند دشمن در خاک کشور نفوذ کند. امروز نیز به یاد آن رشادت ها در آن محل یادمانی ساخته شده است که محفل عاشقان دلسوخته است.

وی افزود: در آخر جنگ اگر حماسه رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) شکل نمی گرفت معلوم نبود سرنوشت جنگ چگونه رقم می خورد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت: یکی از بزرگترین نعمت های الهی، نظام جمهوری اسلامی است که ما افتخار داریم زیر سایه ولایت فقیه زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: امروز پس از 14 قرن یک حکومت شیعی برمبنای ولایت فقیه شکل گرفته است لذا حفظ آن از اوجب واجبات است.

سردار استادحسینی گفت: اولین شاخصه ای که شهدا داشتند، تبعیت از ولایت فقیه بود. این مورد در وصیتنامه های شهدا آمده است که به فرمان امام و ولی فقیه راهی جبهه ها می شویم. امروز اگر اطلاعت پذیری نداشته باشیم، انقلاب اسلامی متزلزل خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه دیگر ویژگی شهدا استکبارستیزی آنان بود، این سوال را مطرح کرد که اگر می خواستیم با جنایتکاران و آمریکا مصالحه کنیم پس چرا انقلاب کردیم؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار