سرلشکر ایزدی در مراسم گرامیداشت شهید طباطبایی نژاد:

شهید طباطبایی نژاد اطمینانی برای ما در صحنه های نبرد بود

فرمانده قرارگاه نجف در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید طباطبایی نژاد در صحنه های نبرد کارساز و اطمینانی برای ما بود، گفت: اگر در مجموعه برایش موردی پیش می آمد که علاقه مند نبود ولی دستور فرماندهی بود با طیب خاطر و رضایت می پذیرفت و عمل می کرد.
کد خبر: ۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲ - 30July 2015

شهید طباطبایی نژاد اطمینانی برای ما در صحنه های نبرد بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار "مصطفی ایزدی" معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا ستادکل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت سردار شهید سیدباقر طباطبایی نژاد که در مسجد الزهرا(س) تهران برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلاب ارزش هاست. شهید طباطبایی نژاد که بنده افتخار همرزمی با ایشان را داشتم از کسانی بود که بر عهد و پیمانی که با خدای خویش بسته بود، ایستاد و به شرف شهادت نائل شد.

وی ادامه داد: من در ابتدا به 3 شهید در عرصه ی دفاع مقدس در سرزمین مجاهدت های خاموش اشاره ای خواهم داشت که بیانگر عشق آنان به حضرت دوست است.

سرلشکر ایزدی تصریح کرد: سردار شهید محمد بروجردی یک روز قبل از شهادتش من را صدا زد و گفت اگر شهید شدم صبر داشته باش. این آخرین جمله ی او به من بود و فردای آن روز به شهادت رسید.

وی افزود: شهید ناصر کاظمی که با هم بودیم، به من گفت که می خواهم گلوله ای بر پیشانی ام اصابت کند و به شهادت برسم و در عملیات پیرانشهر و سردشت اینگونه به شهادت رسید.

فرمانده قرارگاه نجف در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در عملیات کربلای 5 نیز، حسین خرازی همین حال را داشت. او به بسیجی که در حال شهادت بود، گفت: من را در پیشگاه حضرت حق شفاعت کن و در همان عملیات خودش نیز شهید شد.

وی ادامه داد: شهدا با چنین حالی به دیدار حضرت حق شتافتند.

سرلشکر ایزدی در ادامه با یادی از 3 شهید دیگر اظهار داشت: من همیشه به فکر این 3 شهیدی که اسوه بودند، هستم. اینان عاشق شهادت بودند. این سه شهید در روزهای آخر دفاع مقدس که باب جهاد در حال بسته شدن بود، به شهادت رسیدند.

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: یکی سردار شهید غلامرضا صالحی بود که در عملیات کربلای 5 صحنه های خونباری را شاهد بود و مجروح شد. او واقعا به فکر شهادت بود. دیگری سردار شهید قاسم نصراللهی است که در ارتفاعات غرب یک تنه به مصاف ارتش بعثی رفت و به شهادت رسید.

وی در ادامه از سردار عزیز و دوست داشتنی شهید سیدباقر طباطبایی نژاد یادی کرد و گفت: ما در قرارگاه نجف خدمت ایشان بودیم و وی جانشین قرارگاه بود. آن موقع عراق دفاع متحرک را آغاز کرده بود. منطقه تحت پوشش قرارگاه نیز وسیع بود و به شدت در این منطقه درگیر بودیم. اما حضور این عزیز یک استوانه محکم در قرارگاه نجف بود.

سرلشکر ایزدی خاطرنشان کرد: او از بیت شهدا و روحانیون بود و از جوانی در فعالیت های مبارزاتی ضد رژیم پهلوی حضور داشت. پس از آن نیز در مقابله با ضدانقلاب بسیار نقش داشت. در غرب نیز با روحیه ای که شباهت زیادی به شهید بروجردی داشت هرگاه کاری به او واگذار می شد بدون اما و اگر اقدام می کرد. او تیپ حمزه سیدالشهدا(ع) را به وجود آورد و نسبت به بسیج مردمی اقدام کرد.

فرمانده قرارگاه نجف در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید طباطبایی نژاد از انسان هایی بود که بر عهد و پیمانی که با خدا بسته بود استوار ماند، یادآور شد: او با اخلاق عالی و نفس مطمئنه اگر در مجموعه برایش موردی پیش می آمد که علاقه مند نبود ولی دستور فرماندهی بود با طیب خاطر و رضایت می پذیرفت و عمل می کرد.

سرلشکر ایزدی خاطرنشان کرد: در شرایط سختی که در عملیات کربلای1، فتح مهران و... به وجود آمد، کسی که بسیار کارساز و اطمینانی برای ما در صحنه های نبرد بود، همین سردار پرافتخار بود. لذا شاهد پیروزی های بزرگ در صحنه های دفاع مقدس بودیم.

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا ستادکل نیروهای مسلح گفت: شهید طباطبایی نژاد انسان وارسته ای بود که بنا به فرموده مقام معظم رهبری اگر برای شهیدی بزرگداشتی برگزار می کنیم باید به ارزش های والایی که شهید جانش را در آن راه فدا کرده است، توجه کنیم. باید در مجلس این شهید عهد و پیمان ببندیم که راه صدیق شهید را ادامه بدهیم و منتظر واقعی باشیم.

وی در پایان بیان داشت: شهدایی که امروز در خون خویش می غلتند، همچون شهیدان شاطری، اسکندری و الله دادی ادامه دهنده این راه هستند و ما نیز این راه را باید ادامه بدهیم.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار