مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

روحانیت در خط مقدم مواجهه با جنگ نرم دشمن قرار دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه روحانیت از یک جایگاه ارشادی در جامعه برخوردار است، گفت: روحانیت در خط مقدم مواجهه با جنگ نرم دشمن قرار دارد.
کد خبر: ۵۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ - 01August 2015

روحانیت در خط مقدم مواجهه با جنگ نرم دشمن قرار دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران،  حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در سومین گردهمایی معاونان و مدیران و رؤسای ادرات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی این استان در  رینه آمل گفت: روحانیان، مبلغین ، ائمه جمعه و جماعات مبارزان خط مقدم جبهه جنگ نرم و فرهنگی هستند.

وی با بیان این که روحانیت از یک جایگاه ارشادی در جامعه برخوردار است، گفت: روحانیت امروز همان وظیفه و رسالتی را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پیامبران الهی هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود.

حجت الاسلام شکریان ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎء ﺩﺭﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت را هدایت و ارشاد مردم دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان از هر ابزاری برای خدشه دار کردن دین استفاده می کنند وظیفه روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است. 

وی با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که نیازمند پاسخ گویی به آن است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا پاسخگوی این شبهات باشند.

شکریان به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر توطئه افکنی های دشمنان سکوت نکرده است، افزود: تاریخ فعالیت های مبارزاتی علما و روحانیان سرشار از مقابله با اجانب و مستکبران عالم است.

وی با اشاره به اهمیت مسجد در بیانات مقام معظم رهبری و جمله تاریخی امام خمینی(ره) که فرمود مسجد سنگر است، افزود: بیش از هزار و 900 روحانی اعم از طرح هجرت، مستقر، و بومی در ایام ماه مبارک رمضان در شهرها و روستاهای استان اعزام شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با توجه به اهمیت ویژه مقام معظم رهبری به مسأله ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: بیش از 70 عنوان فعالیت قرآنی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم استان در حال برگزاری است. مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به ظرفیت بزرگ فعالیت های قرآنی در استان اشاره و خاطر نشان کرد: بیش از 600 مؤوسسه، مسجد و خانه های قرآن شهری و روستایی در استان مشغول فعالیت های مستمر قرآنی هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به شبکه گسترده و عظیم هیأت های مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی اشاره و تصریح کرد: بیش از 5000 هیأت های مذهبی در استان به فعالیت های دینی مانند برگزاری مراسم های مختلف مانند ولادت ها، شهادت ها و برگزاری مراسم ادعیه و زیارت خوانی می پردازند.

 حجت الاسلام شکریان همچنین در پایان یکی از برنامههای مهم و شاخص سازمان تبلیغات اسلامی را برگزاری گفتمان دینی و جلسات پرسش و پاسخ با حضور اساتید و مبلغان مطرح کشور دانست و تصریح کرد: در این گفتمان های دینی که در محورهای گوناگون برگزار می شود، بسیاری از شبهات مطرح شده در جامعه از سوی استادان برجسته حوزه پاسخ داده شد و بیش از 25 هزار نفر در این برنامه های گفتمان دینی شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار