حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی تاکید کرد:

کاستن از مشکلات اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری در دستور کار بنیاد شهید

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کاستن از مشکلات اشتغال، ارتقای آموزشی، فکری، جسمی و روحی و رسیدگی به امور فرزندان این جامعه نیز از مهم‌ترین مواردی است که ما در دستور کار خود داریم.
کد خبر: ۵۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ - 28July 2015

کاستن از مشکلات اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری در دستور کار بنیاد شهید

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر صبح امروز سهشنبه، با حضور حجتالاسلاموالمسلمین سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سردار محسن انصاری قائممقام بنیاد، حجتالاسلام مؤذنی دبیر شورا و رییس ستاد برنامهریزی و معاونین وزرا و نمایندگان عضو شورا در سالن جلسات ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 
حجتالاسلاموالمسلمین شهیدی در این نشست با تأکید بر اینکه آرامش و ثبات ایران اسلامی در منطقه، مدیون جامعه ایثارگری است، گفت: همه ما وظایف خاصی در قبال این جامعه داریم که بر همین اساس، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۵ با تصویب و ابلاغ آییننامهای، دستگاههای فرهنگی جامعه را موظف به رسیدگی به امور فرهنگی و آموزشی این جامعه با تولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران کرده است.
 
رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر هدف از برگزاری این جلسه را تصویب اهداف و راهبردهای طرح شاهد و ایثارگر در سال ۹۵-۹۴ خواند و ابراز امیدواری کرد: تسهیلات ویژه این جامعه با عنایتی خاص بررسی و تصویب شود تا بتوانیم در حد امکان بخشی از دین خود به خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران را ادا کنیم. کاستن از مشکلات اشتغال، ارتقای آموزشی، فکری، جسمی و روحی و رسیدگی به امور فرزندان این جامعه نیز از مهمترین مواردی است که ما در دستور کار خود داریم.
 
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فداکاری ملت ایران در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و دوران ۳۷ ساله انقلاب اسلامی ایران، گفت: عده زیادی از مردم در راه انقلاب و حفظ جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند و شهید، جانباز و یا آزاده شدند که بر اساس اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، این عده جامعه هدف بنیاد را تشکیل میدهند و همواره موردعنایت مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بودهاند.
 
نماینده ولیفقیه در بنیاد با اشاره به تلاش برای تحقق دستورات و نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص این جامعه و حفظ فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در جامعه از این طریق، اظهار داشت: آخرین دستاورد خون شهدا و حاصل زحمات و مقاومت ایثارگران، موفقیت در مسئله هستهای است.
 
رییس شورای طرح و برنامه شاهد و ایثارگر بر وظیفه و مسئولیت خطیر فرهنگی و آموزشی دستگاهها در قبال جامعه شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حدود 8 هزار نخبه شاهد و ایثارگر، تعداد زیادی عضو هیئت علمی در دانشگاهها و حدود 160 هزار دانشجو از این جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که رسیدگی به امور آنان طبق تأکیدات و خواسته مقام معظم رهبری بر عهده ما و همه ملت است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما رشد جامعه ایثارگران است که ولی نعمتان ما هستند و در این راه باید در نظر داشت که بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها متولی به نتیجه رساندن این مهم نیست، بلکه تمام دستگاههای فرهنگی باید با همدلی، همزبانی و هم گامی  این بار سنگین را با موفقیت به منزل برسانند.
 
در ادامه این جلسه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأثیرگذار دانستن برگزاری جلسات شورا و ستاد طرح و برنامه شاهد و ایثارگر در ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سعی دارد مانند سایر دستگاههای فرهنگی و آموزشی در جامعه خدمات شایستهای به این دانشجویان که از نظر هوش و استعداد نیز در سطح بالایی هستند ارائه دهد و در همین راستا بر تقویت بنیه و پایه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید دارد.
 
محمد فرهادی برگزاری جلساتی به منظور رسیدگی به مشکلات نقلوانتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر این وزارتخانه، بازنگری در آییننامههای تسهیلات آموزشی این دانشجویان، فعال شدن ادارات شاهد و ایثارگر در دانشگاهها و تقویت منطقهای این ادارات را از جمله فعالیتهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه عنوان کرد.
 
لازم به ذکر است در این جلسه آییننامههای تسهیلاتی دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین آییننامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به تصویب رسید.
 
در این جلسه رزم جو قائم مقام سازمان صداوسیما، صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینایی دبیر ستاد برنامهریزی شاهد و ایثارگر، کفراشی مشاور امور ایثارگران وزارت آموزشوپرورش، ریاضی معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طباطبایی مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی، خرم مشاور امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان، فقیه مدیرکل آموزش بنیاد و رحیمی مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه نظرات کارشناسی در مورد دستور جلسه پرداختند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار