یادداشت/ سیدرضا صدرالحسینی

آشکار و نهان آتش بس دروغین در یمن

آتش‌بس دروغین سعودی نه برای امدادرسانی به تن‌های مجروح مردم بی‌پناه و آواره یا برای کودکان آسیب‌دیده و مادر از دست داده مسلمان یمنی است بلکه برای امدادرسانی نظامی و تسلیحاتی مزدوران شکست‌خورده از مقاومت ملت یمن است.
کد خبر: ۵۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ - 28July 2015

آشکار و نهان آتش بس دروغین در یمن

گروه بین الملل دفاع پرس، دکتر سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا طی یادداشتی نوشت: از سحرگاه دوشنبه رژیم متجاوز سعودی آتشبس در سرزمینی که بیش از یکصد و بیست روز آن را شخم زده اعلام نموده است! سؤالات متعددی به ذهن هجوم میآورند؟

مگر مردم مظلوم یمن نماز عید بزرگ مسلمین را زیر بمباران اقامه ننمودند؟
مگر ماه رمضان مردم مظلوم یمن زیر بمباران به واجب خویش مشغول نبودند؟
مگر 47 سازمان امدادرسان منطقهای و بینالمللی خطر فاجعه انسانی در یمن را از ماهها قبل اعلام ننموده بودند؟
مگر سازمان ملل در دو مرحله( 13 مه و 10 ژوئیه) آتشبس اعلام ننموده بود؟
مگر نماینده سازمان ملل در حاشیه نشست ژنو و سفرچند باره به منطقه آتشبس را از متجاوزین درخواست ننموده بود؟
مگر ...


پس چرا هیچکدام از این درخواستهای انساندوستانه از جانب رژیم متجاوز سعودی مورد قبول قرار نگرفته است؟ ولی، در شرایطی که بمباران هوایی متجاوزین نزدیک به 200 نفر از مردم جنوبیهای مسلمان که اتفاقاً همگی از پناهجویان عرب مناطق مختلف بوده و در ساختمانهای مسکونی کارگران نیروگاه برق در شهر بندری مخاء از استان تعز پناه داده شده بودند و به خاک و خون کشیده میشوند، آتشبس اعلام میگردد؟

در پاسخ باید گفت: آتشبس دروغین سعودی نه برای امدادرسانی به تنهای مجروح مردم بیپناه و آواره یا برای کودکان آسیبدیده و مادر از دست داده مسلمان یمنی اعلام شده است بلکه برای امدادرسانی نظامی و تسلیحاتی مزدوران شکستخورده از مقاومت مردم قهرمان یمن است؛ این آتشبس دروغین برای سرپوشگذاری بر جنایت اخیر خلبانان مزدوری است که روی سیاه همقطاران خود در رژیم کودککش اسرائیل را سفید نمودهاند، میباشد.

 این آتشبس دروغین برای سرپوشگذاری بر جنایت اخیر بر علیه مظلومان یمنی و برای فرار از فشار افکار عمومی جهانیانی است که از این جنایت مطلع گشتهاند، اعلام شده است.

 این آتشبس از نوع آتشبس اسرائیلی است که در قانا و غزه ادعا میشد و مردم یمن بخوبی حقیقت را درک نموده و در جای خود عکسالعمل مناسب نشان خواهند داد.

یمنیهای قهرمان که طی بیش از یکصد و بیست روز تحمل سختترین شرایط زندگی، چند روز قبل راهپیمایی بزرگ اعتراضآمیز خود را بر علیه سکوت همه حاکمان و نهادهای بینالمللی در کمال اقتدار و آرامش در شهرهای بزرگ انجام و برای چندمین بار اعلام نمودند که دلارهای نفتی سعودی اگر قدرت بستن چشمها و دهان امپراطوری رسانهای دنیازدگان را داشته باشد قدرت شکستن ارادههای پولادین آنان را نخواهد داشت؛ آنان به بلوغ و رشدی از آگاهی و بصیرت دست یافتهاند که در آینده نزدیک با حضور تمامی احزاب و گروههای ضد جنگ تشکیل دولت فراگیر انقلابی را اعلام و راه خود را تا نتیجه دلخواه با صلابت خواهد پیمود.

شرایط کنونی یمن:

محاصره سه ماهه این کشور از هوا و دریا و زمین و بمبارانهای لاینقطع آن تاکنون نتوانسته دستآورد قابل توجهی برای متجاوزین ایجاد نماید، نفوذ انقلابیون در بین تودههای مردم به موازات نفرت شدید از سعودیهای متجاوز، عامل روانی مهمی است که مردم را به دفاع از کشورشان مستحکمتر مینماید. در روزهای اول تجاوز میزان بهرهگیری ارتش و مردم یمن از تجهیزات نظامی کشور بسیار اندکتر از شرایط حال بود؛ برد موشکهایی که "ژنرال الجبیر" به عنوان سخنگوی تجاوزگران در هفته اول جنگ اعلام نمود همه آنها را با استفاده از تجهیزات جاسوسی اهدایی آمریکا در انبارهای تسلیحاتی یمن بطور کامل نابود نموده است به بیش از 400 کیلومتر ارتقاء یافته است.

 نفوذ در خاک متجاوزین سعودی در عمل به عمق بیش از 40 کیلومتر رسیده؛ در همین حال تسخیر مراکز فرماندهی و پاسگاههای مرزی رو به گسترش بوده و به عدد32 ارتقاء یافته؛ میزان حجم آتشباری ارتش یمن بر علیه متجاوزان رو به ارتقاء و منطقه راهبردی "جوف" به طور کامل از جیرهخواران وابسته به سعودی پاکسازی شده است؛ در همین حال به دلیل جنایات بیشمار سعودی و دلبستگان مزدور منصور هادی در جنوب اختلافات مردم جنوبی با این طایفه بیگانهپرست روبه افزایش است و دائما امید این گروه از همراهی و تعامل جنوبیها که بهطور سنتی یاران آنان محسوب میشدند کاهش یافته است.

بنابر اخبار موجود تعداد اسراء از نیروهای سعودی و افسران اماراتی و  دیگر سربازان اجارهای روبه افزایش است؛ کشته شدن "سرلشکرمحمدبن احمد شعلان" فرمانده نیروی هوایی ارتش سعودی در پایگاه هوایی خالد در شهر خمیس عربستان از دیگر دستآوردهای مقاومت مردم یمن در صحنه میدانی به شمار میرود.

در پایان این قلم یادآور میشود اولین جنگ کشور عربی بر علیه کشور عربی دیگر را سعودیها آغاز نمودند، اولین جنگ مسلمان بر علیه مسلمان را طی قرون گذشته تا این زمان را سعودیها شروع نمودند؛ آیا آنان میتوانند به مردم نسل حاضر و آینده در جهان اسلام پاسخ قانعکنندهای بدهند که چرا رژیم صهیونیستی در استراتژی جنگی رژیم سعودی فراموش شده است؟

شاید پاسخ کوتاه این پرسش اساسی این باشد که استراتژی نظامی سعودی و رژیم کودککش صهیونیسم در اصول یک استراتژی است که توسط نظام سلطه دیکته میشود و کلید واژههای مشترکی مانند: کشتار مظلومین، سرکوب، تجاوز، قانا، صبرا، شتیلا، آندروا،  غزه، صنعا، مخاء و ... قطعات تشکیلدهنده آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار