رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا:

تهدیدات دشمن در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد جدی است/تشکیل اتاق فکر تبیین تدابیر رهبری در ناجا

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از تشکیل اتاق فکر تبیین تدابیر رهبری خبر داد و گفت: تدابیر و فرامین رهبری انقلاب اسلامی، نقشه‌ای راهبردی برای فعالیت همه بخش‌های نظام است اما برای کاربردی سازی این تدابیر و فرمایشات در این اتاق فکر به دنبال تبیین و عملیاتی سازی فرمایشات معظم‌له هستیم.
کد خبر: ۵۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ - 28July 2015

تهدیدات دشمن در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد جدی است/تشکیل اتاق فکر تبیین تدابیر رهبری در ناجا


به گزارش سرویس اجتماعی دفاع پرس، حجتالاسلام "ابوتراب بهرامی" رئیس سازمان عقدتی سیاسی نیروی انتظامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، ایران اسلامی را الگوی ملت مسلمان جهان دانست و گفت: امروز ایران اسلامی به دلیل الگودهی به آزادگان و ملت مسلمان و استکبارستیز از سوی دشمنان اسلام و استکبارجهانی مورد هجمه و تهدید قرار دارد و از جمله تهدیدات میتوان به تهدیدات سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد.


وی افزود: امروزه ایران اسلامی با مجاهدتها و جانفشانیهای ایثارگران و شهدا در خط ولایت دارای چنان عزت و اقتداری است که هیچ یک از تهدیدات سیاسی دشمنان کارساز نبوده و همواره تهدیدات سیاسی آنها با شکست مواجه شده است.

بهرامی تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی همه دنیا بویژه آنان که در ابتدا تحمل به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی ایران را نداشتند را وادار کرد این نظام مقدس را به رسمیت شناخته و در مقابل اقتدار و عظمت روزافزون آن سر خم کنند، این در حالیست که سران آل سعود و عربستان نیز بارها اعلام کردند برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار هزینه کردهاند که البته این توطئهها باشکست مواجه شده است.

رئیس سازمان عقدتی سیاسی ناجا افزود: در این بین تهدیدات دشمن در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد جدی است. آنها در راه آسیب رساندن به این نظام مقدس با جدیت و شیوههای مختلف تلاش میکنند.

بهرامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در حوزه مقابله با تهدیدات نظامی در سال گذشته، سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی که ماحصل ماهها تلاش و کار علمی و تخصصی بود را ابلاغ فرمودند تا بتوان با درایت و تلاش از تهدیدات و اقدامات تخریبی دشمن در حوزه اقتصاد به سلامت عبور کرد.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح در بحثهای اقتصادی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروهای مسلح ابلاغ فرمودند که در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند تا شاهد تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان سند راهبردی عبور از تهدیدهای اقتصادی دشمنان باشیم.

بهرامی افزود: براساس تدابیر مقام معظم رهبری، پیشگیری از اسراف و تبذیر و صرفهجویی در منابع مالی از جمله مهمترین وظایف قوای مسلح در بحث اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم با همکاری و تلاش عمومی شاهد رشد و توسعه اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.

رئیس سازمان عقدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: پرهیز از اسراف و تبذیر یکی از اصول مهم و راهگشا در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و تا آنجا از اهمیت برخوردار است که حتی دین مبین اسلام آن را از جمله گناهان کبیره برشمرده است.
 
رئیس سازمان عقدتی و سیاسی ناجا به ضرورت آمریکاستیزی و شعار مرگ بر آمریکا در کشور ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: برخی افراد توهم دوستی با آمریکا داشتند و برخلاف این ذهنیت غلطشان دیدند که چه در حین و چه در بعد از مذاکرات ، رئیس جمهور آمریکا ایران اسلامی را دشمن این کشور دانست.

وی افزود: دشمن امروز از روحیه ضداستکباری و شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران اسلامی و مسلمانان و آزادیخواهان جهان واهمه دارد.

بهرامی با اشاره به اهمیت جهاد در راه دین و انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در سخنانشان بارها از کلمه جهاد استفاده فرمودند، براین اساس مدیران نباید از جهاد بترسند چراکه با توسل به روحیه جهادی می توان کمبودها را جبران کرد.

وی افزود: نیروی انتظامی در شعار خود از آیه 8 سوره نساء بهره می گیرد که در آن از کلمه قوام به معنی پرکار استفاده شده و این یعنی مستمرا درحال قیام و حرکت و تلاش تا برای خدمتگزاری باشیم و هیچ فرصتی را از دست ندهیم.

وی همچنین برضرورت و اهمیت تقوا تاکید و تصریح کرد: تقوا درس مهم و اصلی ماه مبارک رمضان است که نتیجه و ثمره آن انجام امور براساس اصول دینی و تقوای الهی است.

وی افزود: تقوا استقامت و ایستادگی را به دنبال دارد و این ایستادگی باعث شد تا دشمن پای میز مذاکره بیاید هرچند آنها مدعی بودند که این مذاکرات برای جلوگیری از ساخت بمب اتم توسط ایران اسلامی بوده در حالیکه فتوای رهبرمعظم انقلاب ساخت بمب اتم را حرام دانسته و ما براساس تقوا و اعتقاد خود به ولایت فقیه نه تنها به دنبال بمب اتم نیستیم بلکه به دنبال صلح و آرامش در جهان براساس آموزه های دینی بوده و هستیم.
 
رئیس سازمان عقدتی سیاسی ناجا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ناجا به منظور تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اتاق فکری برای تبیین فرمایشات و تدابیر فرماندهی کل قوا در ناجا تشکیل شده، هرچند سخنان ایشان در سالهای اخیر و زعامت رهبری انقلاب اسلامی خود منظومهای حکیمانه و مدبرانه و نقشهای راهبردی برای فعالیت همه بخشهای نظام است، اما برای کاربردیسازی این تدابیر و فرمایشات در این اتاق فکر به دنبال تبیین و عملیاتی سازی فرمایشات ایشان هستیم.

بهرامی با اشاره به فعالیت سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: این سازمان یادگار ماندگار امام راحل(ره) است که در ابتدا به عنوان سازمان سیاسی ایدئولوِژی مطرح شد و در گذر زمان با دو تغییر یعنی افزوده شدن عقیدتی به جای ایدئولوِژی و جابجایی سیاسی عقیدتی و قرارگرفتن عقیدتی پیش از سیاسی همراه بود.

وی افزود: 840 تا 850 روحانی برای امور عقیدتی سیاسی در همه یگانهای خدمتی ناجا حتی در دورترین و کوچکترین نقطه خدمتی حتی پاسگاه های مرزی مرزبانی بکارگیری شده اند.

براساس این گزارش در این آیین حجت الاسلام عباسعلی شهیدی به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی استان مرکزی منصوب و از تلاش سه ساله حجت الاسلام محمود نصیری تقدیر شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار