گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن/

تداوم درگیری‌ها در یمن پس از نقض سریع «آتش بس»/حمایت 16 حزب سیاسی یمن از تصمیمات رهبر انصارالله

شانزده حزب و تشکل‌ سیاسی یمن به «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن اختیار تام دادند تا گزینه‌های خود را برای مقابله با تجاوزگری سعودی اجرا کند.
کد خبر: ۵۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ - 28July 2015

تداوم درگیری‌ها در یمن پس از نقض سریع «آتش بس»/حمایت 16 حزب سیاسی یمن از تصمیمات رهبر انصارالله

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین سالجاری حملات گستردهای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بیش از چهار ماه است که جنگندههای متجاوز این کشور به صورت مستمر تاسیسات حیاتی و مناطق مسکونی یمن را بمباران میکنند که تاکنون در جریان این تجاوزها طبق گزارش ائتلاف «پایش جنایات متجاوزان»، مجموع شهدای تجاوز عربستان به یمن را تا این لحظه، 4 هزار و دویست و ده نفر اعلام کرد که 2500 نفر از آنها را مردان، 700 نفر از آنان را زنان و 1010 نفر را نیز کودکان تشکیل میدهد. در این مدت 10900 نفر نیز زخمی شدهاند که 9200 نفر از آنان مرد، 900 نفر از آنان زن و 800 نفر از آنان کودک هستند.

دو روز پیش فرماندهی نیروهای ائتلاف در حمله به یمن از برقراری آتشبس در این کشور بهمدت پنج روز خبر داد که این آتشبس از اولین ساعتهای دیروز (دوشنبه) آغاز و تا جمعه همین هفته ادامه خواهد داشت. این درحالی است که تنها چند ساعت پس از آغاز آتشبس ادعایی عربستان، این آتش بس از سوی جنگندههای سعودی نقض شد.

تحولات میدانی یمن:

در پی نقض مجدد آتشبس ادعایی عربستان در یمن از سوی جنگندههای سعودی، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که ارتش و کمیتههای مردمی یمن نیز پایگاه نظامی «الممعوط» در «جازان» واقع در عربستان را هدف قرار دادند و این پایگاه را به آتش کشیدند.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش داد که ارتش و کمیتههای مردمی یمن سه دستگاه خودروی نظامی سعودی را در دشت «ابن خلان» منهدم کردند.

این نیروها همچنین به موضع نظامی «الردیف» عربستان در منطقه جیزان حمله کرده و یک تانک و یک خودروی نظامی را منهدم کردند.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی المیادین نیز از حمله جنگندههای سعودی به استانهای صعده و تعز و از تداوم درگیریها در اطراف شهر عدن تا لحج خبر داد.

این شبکه افزود: هواپیماهای جنگی ارتش سعودی محلههای مسکونی در منطقه «المطمه» در ناحیه الجوف در شمال شرقی یمن را چند بار بمباران کردند.

همچنین شبکه المیادین از پیشروی ارتش و کمیتههای مردمی در شرق منطقه «المخدره» و کنترل بر مواضع نظامی در استان مارب خبر داد.

در همین حال، منابع نظامی نیز خبر دادند که جنگندههای سعودی به اشتباه مواضع شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را که طرفدار عربستان است، در استان لحج بمباران کردند که به کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن حدود 50 نفر دیگر از آنها منجر شد.

جنگندههای سعودی چند هفته پیش نیز به اشتباه یک موضع شبه نظامیان طرفدار خود در استان حضرموت را هدف قرار دادند که به کشته شدن حدود یکصد فرد مسلح و زخمی شدن 150 نفر دیگر از آنها منجر شد.

تحولات سیاسی یمن:

 به گزارش پایگاه خبری یمن پرس، شانزده حزب سیاسی یمن دیروز دوشنبه در بیانیهای حمایت خود را از نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی در دفاع از یمن و مقابله با گروههای مسلح داخل کشور اعلام کردند.

در بیانیه این احزاب آمده است که ما امضاکنندگان به نمایندگی از احزاب و گروههای سیاسی، حمایت کامل خود را از اقدامات عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب برای مقابله با تجاوز خارجی و مزدوران داخلی آن و نیز حمایت خودمان از ارتش قهرمان یمن و کمیتههای مردمی اعلام می داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار