یار نسب خبر داد:

بازدید بیش از 2 هزار بازدیدکننده ایرانی و خارجی از «موزه شهدا»

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از بازدید 2 هزار و 600 بازدید کننده ایرانی و خارجی از موزه شهدا در 3 ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ - 28July 2015

بازدید بیش از 2 هزار بازدیدکننده ایرانی و خارجی از «موزه شهدا»

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، اسکندر یارنسب با اشاره به این مطلب، گفت: موزه شهدا در سال 75 با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با سیر تاریخی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تأسیس شد و در ادامه سیر تکمیلی خود را از نظر فنی و فیزیکی طی کرده است.

وی افزود: مجموعه آثار موجود در موزه به ترتیب چیدمان در طبقه همکف شامل مجموعهای از آثار و دستنوشتهها، تجهیزات و البسه و فرازهایی از زندگینامه و وصیتنامه شهدای شاخص و شهدای ترور از دوران مشروطیت تا امروز و افرادی چون شیخ فضلالله نوری، آیتالله مدرس، میرزا کوچک خان جنگلی، شهدای محراب و فرماندهان شاخص جنگ تحمیلی است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص طبقه دوم موزه، گفت: در این بخش آثار مربوط به شهدای زن، بمباران شهری، شهدای مکه مکرمه، شهدای دیپلمات و خبرنگار و شهدای اقلیتهای دینی، ورزشکاران و دانش آموزان قرار دارد. در طبقه دوم نیز آثار شهدای جنگ تحمیلی و شهدای انقلاب و آثاری از هنرمندان معاصر وجود دارد که به دلیل کمبود فضا، بهصورت دورهای با آثار دیگری تعویض میشوند.

یارنسب در رابطه با آمار بازدید موزه، گفت: در 3 ماه نخست سال جاری 2 هزار و 600 نفر از موزه شهدا بازدید کردهاند که 200 نفر از آنان از کشورهایی چون آلمان، روسیه، هلند، کانادا، فرانسه، چین، هند، پاکستان و استرالیا بودند.

گفتنی است موزه شهدا همهروزه بهجز جمعهها از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 16 پذیرای بازدیدکنندگان است.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها