دبیر جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت مطرح کرد:

انتخاب 60 اثر از 520 مقاله ارسالی به همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت

دبیر همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: بیش از 520 مقاله به دبیرخانه همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت رسیده که از بین آنها 60 مقاله حائز بیشترین امتیاز شده است.
کد خبر: ۵۰۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ - 28July 2015

انتخاب 60 اثر از 520 مقاله ارسالی به همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، دکتر سید محمدرضی مصطفوی نیا در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت که در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند فراخوان همایش ابراز داشت: طی سال های گذشته همایش هایی با عنوان سیره اهل بیت(ع)، ادبیات و نهج البلاغه و بینامتنیت از سوی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد که بنا بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه های مقام معظم رهبری و همچنین ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در فضاهای علمی تصمیم گرفتیم موضوع هنر و ادبیات را در گستره فرهنگ مقاومت در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه از اولین زمان فراخوان همایش در تاریخ 12 بهمن 93 تا آخر خرداد 94 که بدلیل استقبال زیاد زمان ارسال مقالات دو بار تمدید شد، بیش از 520 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: گستره سرزمینی مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش از نقاط صفر مرزی تا نقاط مرکزی کشور می باشد.

دبیر همایش ملی هنر و ادبیات مقاومت با اشاره به سطح علمی ارائه دهندگان مقالات تصریح کرد: در بین ارائه دهندگان مقالات، اسامی و عناوین بیش از 70 استادتمام، استاد، دانشیار و دانشجوی دوره دکترای دانشگاه های کشور و دیگر افراد علاقمند دیده می شود که حاکی از سطح بالای علمی و استقبال بی نظیر از موضوعات این همایش دارد.

وی در خصوص تنوع موضوعی آثار ارسالی به آثاری چون بینامتنیت، بررسی رمان های جدید جنگ، تطبیق آثار مقاومت بین نویسندگان ملل، تلخند، ادب سخریه در بین رزمندگان اسلام، جایگاه شهید و شهادت و آشنا زدایی اشاره کرد و اظهار داشت: سرودهای کودکان با محور مقاومت، مشروطه، نمادهای مقاومت، موسیقی مقاومت و دفاع مقدس، روانشناسی، فلسفه، داستان های کوتاه، نمایشنامه، بازتاب مقاومت در طراحی جلد کتاب های کودکان، رثا، اسطوره، شعر عاشورایی و جلوه های ادب فارسی در کتب درسی دوره راهنمایی، کاریکاتور مقاومت غزه در روزنامه هاآرتص و السفیر و بویژه نقد آثار هنری و ادبی دفاع مقدس از دیگر موضوعاتی است که توسط پدیدآورندگان مقالات با دو زبان عربی و فارسی روی آنها کار شده است.

مصطفوی نیا ادامه داد: از ویژگی دیگر این آثار بررسی موضوع مقاومت در ادبیات فارسی، عربی، فرانسه و انگلیسی و شعرا و هنرمندان کشورهایی چون افغانستان، فلسطین، عراق، بحرین، یمن، لیبی و کویت است که از این رهگذر شعرای جدید عرصه مقاومت چون آیات القرمزی، قاضی الحسینی و دیگران برای اولین بار معرفی شده اند.

وی در پایان یادآور شد: موضوع سبک شناسی وصیتنامه های شهدا به لحاظ علمی، ساختاری و بسامدی از دیگر موضوعاتی است که برای سال آینده مورد واکاوی علمی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جعفر هیزمی
|
-
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
کتابی از جانباز کاشانی بنام همپای عشق درانتشارات مرسل نشر یافت مضمون آن اشعار تقدیم به شهداست خواندن آن خالی ازلطف نیست انشاالله
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار