امیر حیدری به دفاع پرس خبر داد

تست موفق «اتوماسیون ربات پدافندی» نزاجا/ بکارگیری این سامانه در رزمایش‌های نیروی زمینی

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: «اتوماسیون ربات پدافندی» با قابلیت پرتاب از لانچرهای دوتایی و چهارتایی با فاصله‌ای تا شعاع 500 متر از خدمه، یکی از دستاوردهای مهم نزاجا است که تست عملیاتی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
کد خبر: ۴۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ - 21July 2015

تست موفق «اتوماسیون ربات پدافندی» نزاجا/ بکارگیری این سامانه در رزمایش‌های نیروی زمینی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس با اشاره به فعالیتهای این نیرو در راستای رفع نیازها و بهروزرسانی تجهیزات اظهار داشت: متخصصان جوان و متعهد سازمان جهاد خودکفایی نزاجا همواره در راستای بهینهسازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز این نیرو گام برمیدارند.

وی با بیان اینکه در عرصه دفاع زمینی و هوایی پروژههای جدیدی را در نظر گرفتهایم، که یکی از آنها «اتوماسیون ربات پدافندی» است، افزود: بحمدالله در این حوزه به دستاوردهای مطلوبی دست یافتهایم که «اتوماسیون ربات پدافندی» با قابلیت پرتاب از لانچرهای دوتایی و چهارتایی یکی از این موارد است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: «اتوماسیون ربات پدافندی» در حوزه پدافندی با دخالت سامانههای رباتیک راکتهای ضدهوایی را با فاصلهای تا شعاع 500 متر از خدمه پرتاب میکنند، که این سیستم پدافندی مراحل آزمایشی را طی کرده، و تاکنون دو تا سه مورد تست و تمرین موفقیتآمیز را پشت سر گذاشته است.

امیر حیدری تاکید کرد: این سامانه که با لانچرهای دو تایی و چهارتایی میتواند علیه اهداف هوایی اجرای عملیات کند دارای ویژگیهای منحصر به خود است، که انشاءالله در رزمایشهای آتی از آن استفاده خواهد شد.

** کلید خوردن پروژههای مینیابی، دیدهبانی و مینروبی رباتیک در نزاجا

وی با بیان اینکه نیروی زمینی توسعه و بهرهبرداری از تجهیزات رباتیک را در ابعاد وسیع در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: در حوزه رباتیک تاکنون پروژههای مینیابی، مینروبی، و دیدهبانی کلید خورده است؛ که تاکنون  توفیقات خوبی را تاکنون در این زمینه بهدست آوردهایم.

جانشین فرمانده نزاجا در خصوص «ربات دیدهبان» گفت: این سامانه با هدف تشخیص تحرکات دشمن با کمترین دخالت نیروی انسانی تعبیه شده است، که انشاءالله تا پایان سال عملیاتی میشود.

امیر حیدری با اشاره به اهمیت موضوع و نیازهای نیروی زمینی در راستای ارتقای تجهیزات و اتوماسیون اظهار کرد: شخصا از ریاست سازمان جهاد خودکفایی نزاجا درخواست کردم تا در حوزه دفاع زمینی و هوایی تجهیزات رباتیک با کمک گرفتن از ظرفیتهای علمی کشور کار تحقیقاتی وسیعی را در این رابطه آغاز کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار