سردار دهقان:

برای تسلیح نیروهای مسلح کشورمان از هیچ مرجعی اجازه نمی‌گیریم/ برنامه‌های موشکی خود را با قاطعیت اجرا می‌کنیم

وزیر دفاع با بیان اینکه برای تسلیح و تجهیز نیروهای مسلح کشورمان از هیچ مرجعی اجازه نمی‌گیریم، گفت: مسائل مربوط به موشک‌ها نیز، هیچ‌گاه در دستور کار مذاکرات هسته‌ای نبوده و نظام برنامه‌های خود را در این زمینه با قاطعیت به اجرا می‌گذارد.
کد خبر: ۴۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ - 20July 2015

برای تسلیح نیروهای مسلح کشورمان از هیچ مرجعی اجازه نمی‌گیریم/ برنامه‌های موشکی خود را با قاطعیت اجرا می‌کنیم

به گزارش دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مدیران و کارکنان وزارت دفاع طی سخنانی در خصوص توافق هستهای اظهار داشت: این توافق  نتیجه مقاومت و رشادت ملت ایران، تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشمندی و صلابت تیم مذاکرهکننده هستهای بود؛ که موجب پذیرش موضع عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران از طرف قدرتهای بزرگ جهانی شد، و گام نخست در مسیر حل و فصل مسائل هستهای جمهوری اسلامی ایران است؛ که اجرای آن مستلزم رعایت کامل خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و جلب اعتماد ملت ایران توسط 1 + 5 و نهادهای بینالمللی ذیربط است.

وی با بیان اینکه مذاکرات صورت گرفته صرفاً روی موضوع هستهای بوده است، افزود: مسائل گذشته PPT با آژانس توافق شده، و ما براساس آن اقدام خواهیم کرد، و قطعاً اجازه دسترسی به اسرار نظامی و امنیتی خود را به هیچ مرجعی نخواهیم داد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه در دکترین دفاعی ما جایی برای سلاحهای غیر متعارف وجود ندارد، تصریح کرد: ما تولید، نگهداری و کاربرد آن حرام شرعی میدانیم.

سردار دهقان اظهار داشت: تاکنون آمریکاییها باید متوجه این معنا شده باشند که عوامل قدرت دفاعی و ملی بر اینگونه تجهیزات و سلاحها استوار نیست، و ما برای تسلیح و تجهیز نیروهای مسلح کشورمان از هیچ مرجعی اجازه نمیگیریم، و متناسب با تهدیدات نیروهای مسلح خود را تجهیز میکنیم.

وی تأکید کرد: مسائل مربوط به موشکها نیز، هیچگاه در دستور کار مذاکرات هستهای نبوده و نظام برنامههای خود را در این زمینه با قاطعیت به اجرا میگذارد.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه آمریکاییها اقدام به رجزخوانی کردهاند و تصور میکنند توانستهاند چیزی را بر ملت ایرانی تحمیل کنند ناشی از شناخت نادرست آنان از ملت ایران است.

سردار دهقان تصریح کرد: آمریکاییها باید بدانند دیگر ارباب دنیا نیستند و کسی آنها را در این موضع به رسمیت نمیشناسد.

وی در ادامه گفت: فراموشکاری رئیس جمهور، مشاورین و مقامات مسئول قبلی و فعلی آمریکا در رابطه با میزان تأثیر تهدیدات و اقدامات آنها بر روی اراده، مقاومت و ایستادگی ملت ایران حقیقتاً موجب تعجب و تأسف است، و این چیزی نیست جز قدرت و نفوذ لابی صهیونیستی بر ارکان تصمیمسازی و تصمیمگیری آمریکا که در آن تنها منافع و امنیت اسراییل مورد توجه است، نه منافع مردم آمریکا که با مالیات آنان هزینه خواستهها و امیال رژیم صهیونیستی تأمین میشود.

وزیر دفاع با اشاره به آزمایشهای هستهای اخیر آمریکا همزمان با مذاکرات 1+5 با ایران بیان کرد: این اقدامات دلالت بر عدم پایبندی آنها به صلح و امنیت جهانی است، و به همین علت است که ملتها و دولتهای مستقل نمیتوانند هیچگاه به آمریکا اعتماد کنند.

سردار دهقان در پایان تصریح کرد: امروز که اراده سیاسی ملت ایران در مجامع و افکار عمومی جهانی دال بر عدم ورود به تولید سلاح هستهای آشکار و به اثبات رسیده است، خلع سلاح هستهای در سطح منطقه و جهانی که هدف اصلی NPT بوده باید بهعنوان عامل اصلی حفظ و توسعه ثبات و امنیت در اولویت اقدامات جهانی قرار گیرد، و آمریکا در رأس این مسئله قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها