فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه:

سامانه اطفای حریق هوایی توسط سپاه عملیاتی شد/ ایران تنها کشور دارنده این سامانه در منطقه

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه گفت: سیستم اطفای حریق روی هواپیما ایلوشین ۷۶ به‌صورت کاملا بومی با موفقیت طراحی، نصب و عملیاتی شد.
کد خبر: ۴۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ - 20July 2015

سامانه اطفای حریق هوایی توسط سپاه عملیاتی شد/ ایران تنها کشور دارنده این سامانه در منطقه

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار شمس الدین فرزادی پور گفت: این سیستم اخیرا در آتش سوزی جنگلهای استان ایلام در نخستین عملیات واقعی اطفای حریق با موفقیت بکار گرفته شد.

وی با بیان اینکه این سیستم اطفای حریق در  روسیه روی هواپیماهای ایلوشین 76 نصب است، افزود: شرایط تحریم مانع از تجهیز ناوگان هوایی اطفای حریق کشور به این سیستم شده بود، اما متخصصان نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخت این سیستم اطفای حریق را با اتکای به امکانات داخلی به سرانجام رساندند.

سردار فرزادی پور بیان داشت: این سیستم اطفای حریق 40 تن آب را طی مدت 10 تا 20 ثانیه در محل تعیین شده تخلیه  می کند؛ پیچیدگی کار علاوه بر تخصص بالای مورد نیاز برای طراحی و نصب آن روی هواپیما در بخش چگونگی کنترل هواپیما در هنگام تخلیه این میزان آب در شرایط تغییر ناگهانی وزنی است.

وی افزود: فرآیند طراحی، تولید و ناوبری این سیستم بهطور کامل بهدست نیروهای متخصص داخلی و کاملا بومی بهدست جوانان این مملکت و در حوزه هوایی هوافضای سپاه عملیاتی شده است.

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه هم اکنون دو تا سه فروند از این نوع هواپیما، نیمی از حوادث آتشسوزی در دنیا را پوشش می دهند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور و عرصه گسترده منابع طبیعی دو فروند از این هواپیما برای پوشش حوادث احتمالی در کشور کافی است اما این ظرفیت وجود دارد که این تعداد هواپیماها تا چهار فروند افزایش یابد.

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران، مردم یاری در حوادث غیرمترقبه را یکی از ماموریتهای سپاه عنوان کرد و اظهار داشت: هماکنون این هواپیما در خدمت دولت، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری، و محیط زیست قرار دارد و نیروی هوا فضای سپاه نیز آماده انجام ماموریتهای محوله در این زمینه است.

وی  با بیان اینکه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مجربترین نیروها در زمینه اطفای حریق برخوردار است، تصریح کرد: اغلب کشورها در چنین حوادثی از دیگر کشورها کمک می گیرند اما با بکارگیری این سیستم اطفای، حریق جمهوری اسلامی ایران هماکنون تنها کشور دارنده سیستم اطفای حریق از طریق هواپیما در منطقه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار