دریادار سیاری در جمع خبرنگاران عنوان کرد

تمجید فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از نداجا/ بازدید از موشک‌ها و قایق‌های جدید در سن‌پترزبورگ

فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان گفت: فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، نیروی دریایی ایران را نیرویی قدرتمند محسوب می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷ - 14July 2015

تمجید فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از نداجا/ بازدید از موشک‌ها و قایق‌های جدید در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان این نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر اینجانب به همراه تیم عالیرتبه نظامی به روسیه به دعوت فرمانده نیروی دریایی این کشور انجام شد.

سیاری تأکید کرد: در این سفر بحث اجلاس پنججانبه با کشورهای حاشیه دریای خزر برای امنیت این دریا، ملاقاتهای دوجانبه و بازدید از نمایشگاه دو سالانه دریایی روسیه صورت گرفت که هر دو هدف به خوبی به نتیجه رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین اعلام کرد: در این سفر از موشکها و قایقهای جدید موجود در نمایشگاه سن پترزبورگ بازدید کردیم.

وی با اشاره به بحث مذاکرات اظهار داشت: چه تحریم باشیم و چه نباشیم وظیفه نیروهای مسلح آمادگی برای مقابله با هر تهدیدی از هر سو و با هر شدتی است.

وی با اشاره به خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: سلاح و تجهیزات جدید مطابق با فناوری روز در حال تولید است.

وی افزود: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی متشکل از ناوهای الوند و بندرعباس هماکنون در خلیج عدن تنگه بابالمندب است، و وظیفه تأمین خطوط مواصلاتی دریایی را بر عهده دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما رزمایشهای متعددی داریم که بعد از ماه رمضان آغاز میشود؛ از جمله رزمایشهای سطحی، زیرسطحی، فناوری، جنگال و موشکی و رزمایش ولایت نیز پایان سال برگزار میشود.

سیاری همچنین با بیان اینکه وزارت دفاع مسئول تأمین تجهیزات است، گفت: ما نیز در سفر به روسیه پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کردیم.

سیاری همچنین در این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: ما امروز حضور مستمری در آبهای آزاد داریم و یگانهای سطحی، زیرسطحی، موشکی و ... در سطح عملیاتی قرار دارند.

وی افزود: فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، نیروی دریایی ایران را نیرویی قدرتمند محسوب میکنند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی، ناوهای موشکانداز کلاس پیکان و پیشرفتهتر از آن و همچنین زیردریاییهای کلاس غدیر و فاتح را در دست تولید دارد.

سیاری با بیان اینکه ما از فناوریهای روز دنیا بینیاز نیستیم، گفت: نیروی دریایی روی پای خود ایستاده و با خیلی از کشورها برنامه و رزمایش دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار