سردار همدانی:

تکفیری‌ها می‌خواستند جنگ را به مرزهای ایران بکشانند

جانشین قرارگاه امام حسین(ع) گفت: علی رغم همه تلاش‌هایی که تکفیری‌ها در سوریه انجام دادند وقتی در آنجا به نتیجه دلخواه خود دست نیافتند، حرکت خود را بسوی عراق آغاز کردند تا بلکه با کشاندن جنگ به سمت مرزهای ایران، بتوانند اهداف خود را در تأمین امنیت رژیم اشغالگر قدس تحقق بخشند.
کد خبر: ۴۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ - 08July 2015

تکفیری‌ها می‌خواستند جنگ را به مرزهای ایران بکشانند

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین همدانی جانشین فرمانده قرارگاه امام حسین(ع) در یادواره سرداران و 53 شهید طایفه کلهر که با تشییع یک شهید غواص آغاز شد، ضمن تجلیل از خانوادههای شهدا و ایثارگران، گفت: اکنون خون شهیدان این سرزمین به ثمر نشسته است؛ زیرا زمانی که عراق با سه لشکرِ چهار، شش و 10 از دشتعباس و پل کرخه به سمت دزفول میآمد، فکر میکردیم همه چیز تمام شده؛ به همین خاطر در آن روزها آرزویمان این بود که سرپل ذهاب، مهران و خرمشهر را آزاد کنیم، و این جزو آرزوهای رزمندگان در آن مقطع زمانی بود.

وی افزود: زمانی بزرگترین هدف ما این بود که به بصره برسیم، که نرسیدیم؛ اما اکنون به یاری خداوند نه در بصره، بلکه در بغداد و سامرا با دشمن اسلام میجنگیم، و حتی از این هم فراتر رفتیم و در کنار مدیترانه با دشمنان اسلام در حال نبرد هستیم.

سردار همدانی با یادآوری این نکته که زمانی مرز درگیری ما با دشمن از مثلثی مرز ایران، و عراق و ترکیه تا فاو بود، اما اکنون مرز درگیری ما با دشمن بسیار جلوتر از مرزهای گذشته است، بیان داشت: رزمندگان ما وقتی در عملیات الی بیتالمقدس به پیروزی رسیدند، دشمن بلافاصله بعد از این عملیات به جنوب لبنان حمله میکند تا بلکه کانون توجه ما را از مرزهای کشورمان منحرف سازد، و بدین طریق مانع پیروزی رزمندگان شود.

وی ادامه داد: در آن زمان تعدادی از پاسداران به سوریه میروند تا در کنار ارتش سوریه و لبنان با متجاوزین به جنوب لبنان بجنگند، اما وقتی امام(ره) پیام دادند که پاسداران اعزامی از تهران به سوریه باید به کشور بازگردند، تمام نیروهایی که به آنجا رفته بودند بازگشتند و فقط عده کمی باقی ماندند تا داوطلبان مبارزه با رژیم صهیونیستی را آموزش دهند، و بدین شکل هسته اولیه حزبالله لبنان پایهگذاری شد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسولالله(ص) اضافه کرد: تشکیل حزبالله در لبنان یکی از ثمرات مجاهدتهای رزمندگان کشورمان در دوران دفاع مقدس است؛ به نحوی که این گروه مقاومت مردمی با اندک امکانات خود موفق شد در همان سال ها آمریکا را مجبور به خروج از لبنان کند و اکنون پس از گذشت سال ها از زمان شکل گیری شان، به چنان توانمندی دست یافتند که دو روزه منطقه «زبدانیه» را از لوث وجود عناصر تکفیری پاکسازی می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اشتباهات دشمن در ایجاد بحران آفرینی در منطقه غرب آسیا، عنوان کرد: دشمن در سال 89 با ایجاد بحران در سوریه به دنبال آن بود تا طی مدت چهار ماه دولت قانونی سوریه را سرنگون کرده و بدین ترتیب ضمن کوتاه شدن دست ایران در مقابله با رژیم اشغالگر قدس، با تضعیف حزبالله لبنان، امنیت اسراییل غاصب را تضمین کند؛ ولی اکنون با گذشت چهار سال از شروع بحران، هنوز نتواسته اهداف خود را محقق شده بیابد.

سردار همدانی اظهار داشت: زمانی که بحران در سوریه آغاز شد عده کمی از فرزندان کشورمان برای ارائه کمکهای فکری به این کشور رفتند؛ که یکی از نتایج این حضور علاوه بر مقاومت چهار ساله در برابر تکفیریها و حامیان غربی و عربی آنها، میتوان به راهاندازی نوعی بسیج بنام «دفاع وطنی» اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل «دفاع وطنی» برای مردم سوریه حکم فرشته نجات را داشت، اظهار داشت: اینکه عنوان می شود در جنگ سوریه، ایران به دنبال جنگ شیعه و سنی است، دروغی بیش نیست زیرا در سوریه جنگی که ادامه دارد، جنگ بین اهل سنت است؛ در واقع دشمنان با طرح چنین موضوع انحرافی به دنبال بسیج جهان اهل سنت علیه ایران هستند تا در پرتو آن به اهداف دست نیافته شان برسند.

جانشین قرارگاه امام حسین(ع) سپس با بیان اینکه «دفاع وطنی» در سوریه 100 هزار عضو دارد، و توانسته با کمک ارتش سوریه مناطق بسیاری را آزاد کند، تصریح کرد: زمانی که بحران سوریه آغاز شد ابتدا ترکیه نقش محوری را در حمایت و پشتیبانی از تکفیریها ایفا میکرد، اما وقتی نتوانست نقش خود را به خوبی ایفا کند، اجرای این نقش را به قطر سپرد؛ ولی این کشور هم به دلیل ناتوانی، مأموریت خود را به عربستان محول کرد، و اکنون این کشور با تزریق دلارهای نفتی میان تکفیریها، از آنها حمایت و پشتیبانی میکند؛ به نحوی که آنها هیچ کمبودی را احساس نمیکنند.

وی افزود: با وجود همه این تلاشها وقتی در سوریه نتیجه دلخواه خود را بهدست نیاوردند، حرکت خود را به سوی عراق آغاز کردند، تا بلکه با کشاندن جنگ به سمت مرزهای ایران، بتوانند اهداف خود را در تأمین امنیت رژیم اشغالگر قدس تحقق بخشند.

سردار همدانی ادامه داد: آنها با این نقشه طی یک عملیات روانی توانستند علیرغم وجود دو لشگر ارتش عراق در موصل، این منطقه را با حمله گازنبری سریع اشغال کنند، و همانند مغولها با ایجاد رعب و وحشت و کشتار بیرحمانه زنان و مردان میخواستند از آنجا به سمت بغداد حرکت کنند، و بدین ترتیب عراق را در اشغال خود در بیاورند.

وی تأکید کرد: اما این حرکت آنها بنا به اعتراف مسئولان آمریکایی و عربستانی، به دلیل کمکهای فکری فرماندهانی همچون حاج قاسم سلیمانی، ناتمام ماند و با شکست مواجه شد.

جانشین سابق فرمانده نیروی مقاومت بسیج خاطرنشان کرد: نتیجه حضور فرزندان کشورمان در عراق این بود که همانند سوریه در این کشور نیز بسیج مردمی به نام «حشد الشعبی» راهاندازی شد؛ نیرویی که نقش غیر قابل انکاری در پیروزیهای بهدست آمده مقابل تکفیریها دارند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این نیروی مردمی باعث شد سایر گروههای مقاومت مانند «کتائب» و حتی مجاهدین سپاه بدر، قدرت خود را بازیابند، تأکید کرد: تلاشهایی که در عراق صورت گرفت و باعث شد گروههای مقاومت مردمی در کنار ارتش این کشور به پیروزهای متعددی در جنگ با تکفیریها به دست بیاورند؛ به نحوی است که اکنون میتوان گفت بغداد دیگر سقوط نمیکند.

جانشین فرمانده قرارگاه امام حسین(ع) یاد آور شد: تکفیریها، سلفیها و اعضای طالبان، کسانی هستند که فریب تبلیغات دروغین دشمنان اسلام، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی را خوردهاند؛ به همین خاطر دشمن اصلی ما مسلمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

سردار همدانی سپس گفت: با توجه به اینکه طراح اصلی حمله عراق به ایران و حمله تکفیریها به سوریه و عراق و همچنین بهوجود آمدن طالبان و القاعده در افغانستان، آمریکا قرار دارد؛ اگر دشمنشناسی نداشته باشیم و نسبت به بصیرتافزایی جامعه غفلت کنیم، همانند تکفیریها جوانان ما نیز فریب نقشههای آمریکا را میخورند و آنگاه باید شاهد بروز فتنهای دیگر همانند فتنه سالهای 78 و 88 باشیم.

وی تأکید کرد: دشمان نمیتوانند مرزهای ما را تهدید کنند؛ اما اگر رخنهای ایجاد شود، با نفوذ از این رخنه، اتحاد ما را دچار خدشه میکنند و در آن صورت شاید بتوانند به اهداف خود دست یابند؛ پس باید برای جلوگیری از بهوجود آمدن رخنه، همه مردم باید با هم متحد باشند، و همواره منافع ملی را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار