سردار شریف در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کمک مستشاری به گروه‌های مقاومت فلسطینی را حق خود می‌دانیم

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: کمک مستشاری ما به گروه‌های مقاومت فلسطینی موضوع پوشیده‌ای نیست، و بارها از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده است؛ این را هم حق خودمان می‌دانیم که به این گروه‌ها کمک کنیم.
کد خبر: ۴۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 08July 2015

کمک مستشاری به گروه‌های مقاومت فلسطینی را حق خود می‌دانیم

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره تأثیرپذیری گروههای مقاومت لبنانی و فلسطینی از توانمندیهای دفاعی کشورمان گفت: ملتها و کسانی که برای آرمانی مبارزه میکنند بهویژه اگر برای دستیابی به سرزمین مادریشان و به عقب راندن اشغالگران سرزمینشان باشد؛ تلاش میکنند تا از همه تجارب جامعه بشریت استفاده کنند.

وی افزود: لذا با توجه به وضعیت رژیم صهیونیستی و پشتیبانانی که این رژیم دارد، میبینیم قریب به اتفاق کشورهای غربی و بعضی کشورهای شرقی به دلیل رویکردها و جوّ حاکم بر روابط بینالملل، انگیزهای برای کمک به کسانی که دنبال بازپسگیری سرزمینهای اشغالی خود هستند، ندارند.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: این قبیل کشورها نهتنها هیچ کمکی نمیکنند، بلکه هیچ تجربه و دانشی را هم منتقل نمیکنند، اما این در حالی است که گروههای مبارز سعی میکنند برای تحقق آرمانهایشان، تجارب و دانشهایی را جهت بیرون راندن اشغالگران از سرزمینهایشان بهدست آوردند.

وی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس، تلاشی که رزمندگان اسلام برای آزادسازی سرزمینهای اشغالی ایران اسلامی انجام دادند و نوع رویکردی که رزمندگان ما با اتکاء بر ایمان و تقوای الهی و داشتههای خودشان داشتند، توانستند به سرعت سرزمینهای اشغالی خود را بدون استفاده از کمکهای خارجی، آزاد کنند.

سردار شریف اظهار داشت: بر این اساس فکر میکنم نقطه اصلی و کانونی فعالیت گروههای فلسطینی و لبنانی و سایر گروههای آرمانخواه در برابر اشغالگران، بهرهبرداری از الگوی مقاومت رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است؛ به نحوی که توانستند با استفاده از قرابت معنایی و مفهومی دفاع مقدس، به پیروزیهای شگرفی دست یابند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این بین کارشناسان دفاعی ما هم بهمنظور توانمندسازی گروههای مقاومت اسلامی، تلاشهای مستشاری متعددی انجام دادند، عنوان کرد: گروههای مقاومت فلسطینی و لبنانی با هوشمندی توانستند با بهرهمندی از تجارب دفاع مقدس رزمندگان کشورمان، این تجارب را بومیسازی کنند؛ بدین ترتیب توانستند برای اولین بار بر ارتش مجهز رژیم اشغالگر قدس غلبه کرده، و آنها را وادار به پذیرش شرایطشان برای آتشبس کنند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: بنابراین استراتژی نبرد نامتقارن توانست نقطه اتکای امنیتی رژیم اشغالگر قدس یعنی ارتش این رژیم را بر هم بریزد، و به دلیل اینکه آنها در برابر این شیوه نبرد، برگ برندهای نداشتند، شکستهای پی در پی را متحمل شدند تا اینکه برای رهایی از وضعیت اسفبارشان طرح جدیدی را بهکار گرفتند.

وی افزود: این طرح جدید که از آن بهعنوان جنگهای نیابتی یاد میشود، در پی آن است، کشورهای منطقه را نا امن سازد، تا بلکه رژیم اشغالگر قدس در حاشیه امن قرار گیرد؛ البته هر چند ممکن است در کوتاهمدت برای آنها مفید باشد، ولی در درازمدت نتیجهای برای آنها نخواهد داشت.

سردار شریف در خصوص کمکهای ایران به گروههای مقاومت فلسطینی و لبنانی، تأکید کرد: کمک مستشاری ما موضوع پوشیدهای نیست، و بارها از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده است، و این را هم حق خودمان میدانیم که از حق مظلومان دفاع کنیم و به لحاظ عرف بینالمللی نیز مسئله پذیرفته شدهای است؛ اما این کمک فقط یک کمک فکری و مستشاری است؛ بنابر این تبلیغات ایرانهراسی و سپاههراسی موضوعی نیست که بتواند مشکل اشغالگران را در مواجهه با گروههای مقاومت حل کند.

وی ادامه داد: با این حال گروههای مقاومت صرفا اتکایشان به ما نیست؛ بلکه با تلاشهایی که داشتند به دانشها و سلاحهایی دست یافتند که باعث شده زیاد به ما متکی نباشند، و تولیدات نظامی متعددی برای مقابله با رژیم صهیونیستی داشته باشند.

سخنگوی کل سپاه یاد آور شد: بنابر این رژیم صهیونیستی برای اینکه گروههای مقاومت فلسطینی و لبنانی را کوچک جلوه دهد سعی در بزرگنمایی کمکهای مستشاری ما به این گروهها دارد؛ چون نمیخواهد به توانمندی این گروهها در مقابله با حملات نظامی که علیه آنها انجام میدهد، اعتراف کند.

وی در ادامه با اشاره به عملیات روانی که از سوی مسئولان رژیم اشغالگر قدس صورت میگیرد؛ درباره ادعای دولت اردن مبنی بر بازداشت یکی از پاسداران حامل سلاح در این کشور، گفت: موضوع ایرانهراسی، شیعههراسی و سپاههراسی سه مولفهای است که همواره از سوی بیگانگان ادعاهایی در این خصوص انجام شده؛ به نحوی که حدود دو هفته قبل نیز ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه در بحرین فردی ایرانی که حامل سلاح بوده بازداشت شده؛ ادعایی که هیچگونه پایه و اساسی نداشت.

وی افزود: لذا ادعایی هم که اخیرا توسط دولت اردن مبنی بر دستگیری یکی از پاسداران حامل سلاح، مطرح شده، ادعایی بی پایه و اساس است؛ زیرا معتقدیم این اقدام در راستای پروژه ایرانهراسی بهویژه با هدف انحراف افکار عمومی نسبت به موضوع روز جهانی قدس، صورت گرفته است.

سردار شریف با اشاره به اینکه در واقع این اقدام آنها یکی از ترفندهایی است که برای تحتالشعاع قرار دادن موضوع اشغال فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی، صورت گرفته، افزود: البته بعضی از کشورهای عربی منطقه همانند رژیم پادشاهی اردن به دلیل نوعی احساس حقارتی که در برابر تأثیر راهپیمایی روز جهانی قدس میکنند، دست به چنین فضاسازیهایی میزنند؛ از این گذشته پاسداران انقلاب اسلامی هوشیارتر از این هستند که یک انسان بی لیاقت مانند پادشاه اردن بتواند درباره آنها چنین ادعایی را مطرح کند.

معاون روابط عمومی کل سپاه در پایان درخصوص بازرسی از مراکز نظامی کشورمان توسط بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی هم گفت: مسئولان کشورمان به هیچ وجه چنین اجازهای را نخواهند داد تا اماکن نظامی توسط نمایندگان آژانس بینالمللی انرژی هستهای بازرسی شود، و از این گذشته سپاه نیز هیچگاه چنین اجازهای را به بازرسان نخواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار