در ماه میهمانی خدا

معلم شهید «علی اکبر وکیلی» میزبان مادر صبورش شد

مادر شهید" علی‌اکبر وکیلی" یکی از شهدای معلم شهرستان جوین دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۴۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ - 06July 2015

معلم شهید «علی اکبر وکیلی» میزبان مادر صبورش شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع­ رسانی آل نور، مرحومه شهربانو سردارآبادی مادر شهید “علیاکبر وکیلی “یکی از شهدای معلم شهرستان جوین در سن ۷۰سالگی بر اثر بیماری قلبی و همچنین کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر آن مرحومه با حضور مسئولین و خانواده شهدا تشییع و در جوار فرزند شهیدش در گلزار شهدای نقاب آرام گرفت.

زندگینامه:

شهید علیاکبر وکیلی در سال ۱۳۴۱در شهر نقاب شهرستان جوین در خانوادهای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود. والدینش به خاطر عشق و علاقهای که به نوجوان کربلا داشتند، نام زیبای علیاکبر را بر او نهادند. طفل در دامن پرمهر و محبت والدین و در محیط باصفای خانواده پرورش یافت.

باعلاقه وافری که به تحصیل داشت قدم درراه مدرسه نهاد. از ۱۱سالگی به مسائل دینی و مذهبی روی آورد و شرکت در نماز جماعت را از وظایف شرعی خود میدانست. دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت در شهر نقاب سپری کرد و در شهرستان سبزوار موفق به اخذ دیپلم شد. دوره جوانیاش با پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شد. وی نقش فعالی در تبلیغ مردم منطقه برای پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

با آغاز دوران مقدس سربازی عازم مناطق عملیاتی شد و بعد از اتمام خدمت مقدس سربازی تا ردهی کارشناسی معارف ادامه تحصیل داد و شاگردانی نمونه تربیت کرد و او معلمی نمونه در مردانگی و از دیار عاطفهها بود. صداقت و مردانگیاش زبانزد عام و خاص بود. طبق گفتههای خودش باید در دانشگاه الهی تحصیل کنم.

دانشگاه حصار دنیوی نتوانست او را در بند خویش گرفتار کند. عشق و علاقهای که به میهن اسلامی داشت او را دوباره عازم میعادگاه عاشقان کرد و در طلب جایگاه عالی در نزد پروردگار بود. تا اینکه بعد از ۱۸ماه دفاع در روز چهارم دیماه ۶۵روح بزرگش از کالبدش جدا شد و مظلومانه به شهادت رسید و به جرگهی شهدای کربلا پیوست و برای همیشه به ستارگان جاوید آسمان شهادت پیوست.

نظر شما
پربیننده ها