دریادار سیاری خبر داد

تهیه پیش‌نویس توافقنامه‌ همکاری کشورهای ساحلی دریای خزر

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تهیه پیش‌نویس توافقنامه‌ همکاری کشورهای ساحلی دریای خزر خبر داد و گفت: بر این اساس برقراری امنیت در این دریا بدون حضور نیروهای بیگانه و فقط به‌دست پنج کشور ساحلی خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ - 06July 2015

تهیه پیش‌نویس توافقنامه‌ همکاری کشورهای ساحلی دریای خزر

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، فرماندهان نیروی دریایی ارتشهای کشورهای ساحلی دریای خزر در سنپترزبورگ گرد هم آمدند و در خصوص تأمین امنیت دریای خزر تبادل نظر کردند.

امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست که به پیشنهاد ایران برگزار شد، مواضع اصولی کشورمان را در خصوص تأمین امنیت دریای خزر اعلام کرد.

دریادار سیاری گفت: دراین جلسه پیشنویس توافقنامهای برای همکاری در زمینههای مختلف بین کشورهای ساحلی این دریا تهیه شده است که بر اساس آن، برقراری امنیت در دریای خزر بدون حضور نیروهای بیگانه و فقط بهدست پنج کشور ساحلی خواهد بود.

در این نشست فرمانده نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری قزاقستان و جمهوری آذربایجان حضور داشتند و برای ایجاد همکاریهای چندجانبه نظامی – امنیتی هماهنگ در دریای خزر اعلام آمادگی کردند.

ویکتور چیرکف فرمانده نیروی دریایی روسیه هم در نخستین نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای ساحلی دریای خزر گفت: روابط ما با ایران در زمینه همکاریهای امنیتی دریایی روزبهروز بهتر و مستحکمتر میشود

وی ابراز امیدواری کرد: این روند همچنان رو به گسترش باشد و دیدارهای بیشتری با همکاران ایرانیمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار