زاکانی در نشست "بررسی حقوق بشر آمریکایی" بیان کرد

حقوق بشر آمریکایی یعنی ایجاد محرومیت برای سایر ملت‌ها

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق بشر آمریکایی یعنی اوج ظلم و ایجاد محرومیت برای سایر ملت‌هاست. کشتن مردم اگر در راستای اهداف آمریکا باشد مشروع است و اگر ملتی به پا خواست در منطق آمریکا تروریسم است.
کد خبر: ۴۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ - 04July 2015

حقوق بشر آمریکایی یعنی ایجاد محرومیت برای سایر ملت‌ها

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "علیرضا زاکانی" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست "بررسی حقوق بشر آمریکایی" که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، بیان کرد: بیان صریح مقام معظم رهبری در رابطه با جنایتهایی که آمریکا از 7 الی 12 تیر به طور رسمی و یا به نیابت از او در منطقه انجام دادند، حکایت تلخی است و ما را بر این میدارد تا به کنه آمریکا پی ببریم و فریب تبلیغات او را نخوریم.

وی افزود: آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی  دچار چالش بزرگی شد. انقلاب پرونده استبداد را بست و چالش بزرگی برای استکبار شد. انقلاب اسلامی گروه سومی را در جهان به نام سلطه ستیزان پایه ریزی کرد که نفی سلطه اصل این جریان بود. لذا امام خمینی(ره) شعار نه شرقی، نه غربی و استقلال را بیان داشتند.

زاکانی خاطرنشان کرد: آمریکا نماینده نظام سلطه و ایران اسلامی نماینده قطب مسلمین و مستضعفین است. لذا نسبت ایران با آمریکا مشخص است و ایران در اوج قدرت و آمریکا در اوج ذلیل بودن و شکست پذیری است. امروز مستضعفین جهان رشد معناداری کردهاند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به عنوان نماینده سلطه گران به دنبال جهانی سازی استکباری است و ایران به دنبال جهانی سازی اسلامی و قرآنی است. او به دنبال چیرگی تمدن غرب و ما به دنبال شکل گیری تمدن اسلامی هستیم. آنها با خوی سلطه گری و خود برتربینی و با ترویج استثمار و چپاول ملتها خود را سرپا نگه داشتهاند تا جهانی سازی تصنعی را برپا کنند.

وی ادامه داد: آمریکا همهی هم و غمش این است تا آزادگی غربی را از طریق خشونت، ترور و رعب به دست بیاورد لذا جنایات خود را با تبلیغ وارونه به نفع بشریت تفسیر میکنند.

زاکانی تصریح کرد: وقتی به تاریخ آمریکا رجوع میکنیم میبینیم آنها با ارتزاق از مردم جهان میخواهند بر بام جهان بنشینند لذا در این راه از ابزارهای فرهنگی هم استفاده کردهاند. همچنین به ابزارهای نظامی تسلط نسبی دارند و از سازمانهای بین المللی بهترین نفع را کسب میکنند و با ایجاد عناصر مزدور در سایر ملتها به دنبال تزلزل حکومتها هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آمریکا تمام سرمایههای جهانی را به سمت امیال خودش جمع آوری میکند. از این منظر تلاش آمریکا معطوف به شعار حقوق بشر است. آنها با ترویج تروریسم دولتی و با شعار منع گسترش سلاحهای کشتار جمعی تلاش میکنند جنایت آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا از منافقین که 17 هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند حمایت کرد، گفت:  آمریکا که خود را مهد تکنولوژی میداند چگونه حادثه 2 تیر را یک اشتباه میداند و بعد باعث آن را مورد تشویق قرار میدهد؟

زاکانی تصریح کرد: آنها به گونهای در جهان تبلیغ کردهاند که آنچه در راستای اهداف آمریکاست ممدوح و توجیه پذیر است. وقتی در سردشت و حلبچه آن فاجعه انسانی رخ داد آمریکا دم برنیاورد و حرفی نزد. من در آن ایام در منطقه بودم و میدیدم زنانی که فرزندانشان را در بغل داشتند و خشکشان زده بود. آنها حتی پروندهای نیز برای آمریکا تشکیل ندادند. وقتی به لیست جنایتهای آمریکا نگاه میکنیم آوارگی مردم بی گناه جهان را میبینیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم یمن و بحرین با سلاحهای آمریکایی سرکوب میشوند. حقوق بشر آمریکایی یعنی اوج ظلم و ایجاد محرومیت برای سایر ملتهاست. کشتن مردم اگر در راستای اهداف آمریکا باشد مشروع است و اگر ملتی به پا خواست در منطق آمریکا تروریسم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار