سردار ملکی خبر داد:

یادمان ۳ شهید گمنام در بابلسر ساخته می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مراحل ساخت یادمان 3 شهید گمنام در پارک علقمه محله کاظم آباد بابلسر، تا پایان آبان ماه امسال به پایان خواهد رسید.
کد خبر: ۴۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ - 04July 2015

یادمان ۳ شهید گمنام در بابلسر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در جلسه هماهنگی تکمیل سازه یادمان 3 شهید گمنام دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران در پارک علقمه محله کاظم آباد بابلسر، اظهار داشت: این 3 شهید گمنام و گرانقدر انقلاب اسلامی در 19 دی 92 و با حضور سردار باقرزاده و جمع زیادی از مسئولان و مردم شهیدپرور و انقلابی کشور جانمایی و به خاک سپرده شدند.

وی افزود: محله کاظم آباد بابلسر به دلیل همجواری با رودخانه بابلرود، پارک تفریحی و برگزاری بسیاری از مراسم های مذهبی در مناسبتهای مختلف، محل رفت و آمد جمعیت زیادی از مردم بوده که بنابر درخواست اهالی شهیدپرور و انقلابی این محل و بازدیدهای به عمل آمده از سوی مسئولان مرتبط، به عنوان محل خاکسپاری و ساخت یادمان 3 شهید گمنام دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزیده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، تصریح کرد: با پیگیریهای به عمل آمده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، فرمانداری، شهرداری و پیشکسوتان دفاع مقدس بابلسر، مراحل ساخت یادمان 3 شهید گمنام در پارک علقمه محله کاظم آباد بابلسر، تا پایان آبان ماه امسال به پایان خواهد رسید.

سردارملکی، خاطرنشان کرد: یادمان شهدای گمنام علقمه بابلسر در مراسم یادواره 3 شهید گمنام و شهدای محله کاظم آباد بابلسر، مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 231 شهید گمنام در 77 مکان مقدس در سراسر مازندران خاکسپاری و تدفین شده اند، گفت: این 77 مکان در جوار مزار شهدای انقلاب اسلامی و آستان مقدس امامزاده های مازندران بنا شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، با اشاره به اینکه در برخی از این 77 مکان مردم به صورت خودجوش و براساس نیازمندیهایی که در آن محل وجود دارد، یادمان شهدای گمنام را ایجاد کردند، افزود: یادمان و مزار شهدای مقدس انقلاب اسلامی بهترین مکان برای حضور جوانان و مردم مازندران جهت بهرهمندی از کرامات اخلاقی و انسانی این شهدای والامقام است.

سردار ملکی، با بیان اینکه بودجه اصلی ساخت این سازهها توسط مردم، شهرداریها، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانوادههای معزز شهدای انقلاب اسلامی تامین میشود، تصریح کرد: به برخی از سازهها مبلغی از 30 تا 70 میلیون ریال بودجه حمایتی اعطا میشود که به صورت تبرکی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها